  • 1. Data: 2013-09-08 10:10:32
    Temat: No i po Nokii, przyczyny?
    Od: dizel <x...@x...xx>

    W nawiązaniu do wątku z przed kilku dni : "No i po Nokii" znalazłem
    ciekawy artykuł, od razu ostrzegam że jest dosyć obszerny, jest w nim
    kilka błędów ale mniej więcej zawarte jest to dlaczego z Nokią na
    dzień dzisiejszy jest tak jak jest. O samej Nokii jest pod koniec,
    jeśli komuś nie chce się czytać.

    http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2013/03/05/sied
    em-najwiekszych-katastrof-w-historii-przemyslu-mobil
    nego/

    Moje wnioski są takie że raczej żadnej firmie produkującej telefony
    nie wyszedł na dobre mariaż z Microsoftem. A szef Nokii doprowadził do
    takiego stanu celowo, po to aby MS mógł przejąć Nokię za niższą cenę.
    Widocznie miał w tym jakiś interes.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-09-08 11:11:54
    Temat: Re: No i po Nokii, przyczyny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Sep 2013 10:10:32 +0200, dizel napisał(a):
> [...]
    >
    > Moje wnioski są takie że raczej żadnej firmie produkującej telefony
    > nie wyszedł na dobre mariaż z Microsoftem.

    A HTC ? Ladnie sie rozwinelo na wspolpracy.

    Poza tym - zarzad lubi slupki, ale ... rosnie ilosc producentow,
    % udzialu w rynku musi spadac.

    Zreszta taka to juz kolej rzeczy w elektronice, najpierw cos jest nowe
    i drogie, potem robia to wszyscy, potem tylko chinczykom sie oplaca, a
    na koniec pomyslodawca musi sobie nowej dzialki poszukac.
    P.S. Czas na jakis nowy pomysl Apple :-)

    > A szef Nokii doprowadził do
    > takiego stanu celowo, po to aby MS mógł przejąć Nokię za niższą cenę.
    > Widocznie miał w tym jakiś interes.

    Moze ... ale spojrz ze Siemens przekrecil sie bez udzialu MS.

    Z Nokia podobnie - oni zaczeli dolowac wczesniej.
    WP to mial byc dla nich ratunek. Widac na zlego konia postawili.
    A moze wczesniej byl ten zly wybor - trzymali sie tego Symbiana,
    trzymali, nie zauwazyli przemian.

    Nawiasem mowiac - na wspolpracy z Nokia pare firm poplynelo,
    co to w tego symbiana troche zainwestowaly i g* z tego wyszlo.
    Cos ta Nokia sp*, ze wszyscy wola Androida a nie Symbiana.
    Za drogo chciala ? Sklepu zapomniala ?

    Z Maemo tez jej nie wyszlo ..

    J.

  • 3. Data: 2013-09-08 14:07:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    dizel <x...@x...xx> wrote:

> [...]
    > nie wyszedł na dobre mariaż z Microsoftem. A szef Nokii doprowadził do
    > takiego stanu celowo, po to aby MS mógł przejąć Nokię za niższą cenę.

    Artykuł bez sensu, myli fakty z przypuszczeniami. Juz w 2010 Nokia była w
    czarnej d. ze swoimi produktami, ale dla siebie byli cesarzem wszechświata
    i okolic, więc nic sobie z tego nie robili. Podobnie Motorola - przerżnęła
    z powodu tezy, że do końca świata ludzie będą kupowali przestarzałe (już w
    momencie wprowadzanie) razory.
    A co do M$ - HTC wypłynął na Windows Mobile. Pamiętasz marki MDA czy SPV?
    To było HTC tylko brandowane dla światowych operatorów.

  • 4. Data: 2013-09-08 14:34:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-09-08 11:11, J.F. pisze:
> [...]
    > co to w tego symbiana troche zainwestowaly i g* z tego wyszlo.
    > Cos ta Nokia sp*, ze wszyscy wola Androida a nie Symbiana.

    Działania w tym kierunku wydawały się dość sensowne. Weszli we
    współpracę z Intelem (Meego), zakupili Trolltech. Nie wyszło, bo za
    długo pracowali nad tym telefonem, a jak już zaczęli go sprzedawać, to
    Elop ogłosił, że nie będzie kolejnych fonów z tym systemem. No i
    zdechło. A szkoda, bo Linuks z QT mając wsparcie w postaci silnego
    producenta fonów mógłby stanowić poważną konkurencję dla Linuksa z
    Dalvikiem :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-09-08 14:52:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 8 Sep 2013 14:07:26 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > A co do M$ - HTC wypłynął na Windows Mobile. Pamiętasz marki MDA czy SPV?
    > To było HTC tylko brandowane dla światowych operatorów.

    HTC poszło drogą Nokii - pierdyliard produktów, w których oni sami się
    gubią. Nie wspominając o klientach. I póki co, dalej idą tą drogą -
    notowania firmy idą stabilnie na południe, tak jak Nokii przed 2 laty.

    Co do razorów - z ich punktu widzenia to miało rację, Jeszcze w zeszłym
    roku w Związku Socjalistych Republik Amerykańskich razory były bardzo
    wysoko w notowaniach. I to te stare razory, nie androidowe.
    Jakby nie ogólne dziadostwo Androida oraz ich zablokowane bootloadery, to
    pewnie byliby sporo wyżej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2013-09-08 15:36:14
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Nawiasem mowiac - na wspolpracy z Nokia pare firm poplynelo,
    > co to w tego symbiana troche zainwestowaly i g* z tego wyszlo.
    > Cos ta Nokia sp*, ze wszyscy wola Androida a nie Symbiana.

    Bo dla biznesu w starym stylu symbian byl dobry a android zly :)

    Symbian mial od kopa to wszystko, co bylo potrzebne do telefonowania.
    Tylko tyle i az tyle. Za to cenilem nokie e50, 51, 52. GPS, wifi,
    internet, apki gmaps, zeby sie znalezc w obcym miescie a niekoniecznie
    nawigowac gdzie skrecic majac do przejscia 3 przecznice, 800 metrow.

    Tylko ludzi z wymaganiami "blyskotkowymi" przybywa. To jest target. No i
    zrobiono mode. Teraz kazdy chce miec szpiegofona jak najwiekszego, zeby
    pokazac, jak po nim myzia paluchem i moc pokazywac focie i wstawiac na
    fejsika. Wiec szpiegodroid to rewelacja. Kontakty z szpiegochury,
    dokumenty w szpiegochmurze itp.

    Kiedys do prowadzenia biznesu, tego prawdziwego, wystarczalo miec
    komorke/telefon, kartke i olowek, i czasem komputer.

    Teraz prowadzenie biznesu to koniecznosc pokazania sie z e-blyskotkami.

    I tego Nokia nie potrafila zrozumiec. Robili dobry, uzyteczny sprzet z
    dobrym funkcjonujacym Symbianem. Ale to za malo. Bo target odbiorcow
    takich jak ja to promil.

    Sam mam tablet, smartfon (tani, <1000 ;p), laptopa i kilka innych
    bajerów, ale jak przychodzi zrobić kase to wystarcza mi kartka i olowek
    na koncepcje, i stary PeCet z XP do wdrożenia tego w zycie i
    sprawdzenia, czy przelewy przyszly.

  • 7. Data: 2013-09-08 16:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Sep 2013 15:36:14 +0200, Mr. Misio napisał(a):

> [...]
    > internet, apki gmaps, zeby sie znalezc w obcym miescie a niekoniecznie
    > nawigowac gdzie skrecic majac do przejscia 3 przecznice, 800 metrow.

    Mapy google ? No coz, mnie sie zamarzyly lepsze, nokia dostarczyla.
    A potem sie okazalo ze to wszystko razem jednak kiepsko dziala.

    I jakos mnie do kolejnej Nokii nie ciagnie, a do WP to wcale.

> [...]
    > zrobiono mode. Teraz kazdy chce miec szpiegofona jak najwiekszego, zeby
    > pokazac, jak po nim myzia paluchem i moc pokazywac focie i wstawiac na

    Ale fejsika mozna dodac jako aplikacje.
    Co zreszta zrobiono. Nie pomoglo.
    Mnie zreszta to odrzucilo - fejsy, twity, a porzadnej nawigacji nie
    ma.
    Ale to akurat u wszystkich tak samo jest :-)

    >Wiec szpiegodroid to rewelacja. Kontakty z szpiegochury,
    >dokumenty w szpiegochmurze itp.

    Szpiegowanie to Waldek i Nokii zarzucal.
    Chmura dla wielu moze miec zalety, byle swiadomie ... ale widac Nokia
    to przegapila.

    > Kiedys do prowadzenia biznesu, tego prawdziwego, wystarczalo miec
    > komorke/telefon, kartke i olowek, i czasem komputer.

    I excela, worda, outlooka, acrobata ...

> [...]
    > I tego Nokia nie potrafila zrozumiec. Robili dobry, uzyteczny sprzet z
    > dobrym funkcjonujacym Symbianem. Ale to za malo. Bo target odbiorcow

    A moze jednak cos innego sp* ?
    Bo przeciez te ich telefony to wlasnie e-blyskotki.

> [...]
    > bajerów, ale jak przychodzi zrobić kase to wystarcza mi kartka i olowek
    > na koncepcje, i stary PeCet z XP do wdrożenia tego w zycie i

    Ale co - telefon nie pozwala sprawdzic ? to g*, a nie telefon :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-09-08 16:40:24
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-08 16:06, J.F. wrote:

    > Mapy google ? No coz, mnie sie zamarzyly lepsze, nokia dostarczyla.
    > A potem sie okazalo ze to wszystko razem jednak kiepsko dziala.
    >
    > I jakos mnie do kolejnej Nokii nie ciagnie, a do WP to wcale.

    Z tymi telefonami to chyba sie niezle dobraliscie ;]
    J.F. o ile dobrze pamietam masz jakis przedpotopowy model Nokii a
    Mr. Misio niskobudzetowy i byc moze uszkodzony Sony.
    Swoja droga po tygodniu watpliwej przyjemnosci z WP z mojego punktu
    widzenia Symbian i WP sa siebie warte. Symbian daje nieco wiecej
    mozliwosci konfiguracji ale tylko nieco, przynajmniej w zakresie ktory
    mnie interesuje. W obu tez przypadkach ze swieca szukac sensownych
    zamiennikow sytemowych aplikacji, jesli ktos chce miec cos wiecej niz to
    co dala fabryka.

  • 9. Data: 2013-09-08 18:10:02
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > I excela, worda, outlooka, acrobata ...

    Jesli piszemy o smartfonach, to outlooka nie ma na Androida (moze jest?)
    pisanie w wordzie czy excelu na smartfonie... wybacz, chyba dla tych co
    nie cenia swojego czasu. Acrobata to nie wiem, czy masz na mysli Readera
    czy Acrobata :]

    Ogólnie to wszystko powyzej miesci sie w "i czasem komputer".

    > Ale co - telefon nie pozwala sprawdzic ? to g*, a nie telefon :-)

    Z androida mam sie laczyc z bankiem? :) Chyba kpisz.

    JA juz sie boje o dane laczac z Fejsikiem...

  • 10. Data: 2013-09-08 18:12:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik atm napisał:

    > Z tymi telefonami to chyba sie niezle dobraliscie ;]
    > J.F. o ile dobrze pamietam masz jakis przedpotopowy model Nokii a
    > Mr. Misio niskobudzetowy i byc moze uszkodzony Sony.

    No popatrz, a kase zarabialem majac nawet nokie 6010 :] Czary jakies ;P

    Android nie wniosl nic do mojego biznesu.

    Nawet do rozrywki nic nie wniosl. Choc tu ma wieksze pole do popisu.