  • 1. Data: 2013-09-03 11:33:39
    Temat: No i po Nokii
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    M$ kupił Nokię za 5 mld $ + 2.17 mld $ za ich patenty razem 7.17 mld $

    Skończyła się pewna epoka :( ciekawe jak długo pociągną z tel. bo z patentów
    będą żyć jeszcze długo.

  • 2. Data: 2013-09-03 12:27:05
    Temat: Re: No i po Nokii
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 3 Sep 2013 11:33:39 +0200, Chris napisał(a):

    > M$ kupił Nokię za 5 mld $ + 2.17 mld $ za ich patenty razem 7.17 mld $
    >
    > Skończyła się pewna epoka :( ciekawe jak długo pociągną z tel. bo z patentów
    > będą żyć jeszcze długo.

    Microsoft? Pociągną aż do następnej zmiany koncepcji w zarządzie - tak jak
    to było z telefonami KIN

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-09-03 12:41:06
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-09-03 11:33, Chris pisze:
    > M$ kupił Nokię za 5 mld $ + 2.17 mld $ za ich patenty razem 7.17 mld $
    >

    > Skończyła się pewna epoka :( ciekawe jak długo pociągną z tel. bo z
    > patentów będą żyć jeszcze długo.

    A niby dlaczego się skończyła? Myślisz że telefony teraz będą
    sprzedawane z logo M$? Dla klienta w praktyce nic się pewnie nie zmieni.
    Choć może za jakiś czas zaistnieć sytuacja jak ze SAABem, kupionym przez
    GM.

  • 4. Data: 2013-09-03 12:57:26
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 12:41:06 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > sprzedawane z logo M$? Dla klienta w praktyce nic się pewnie nie zmieni.
    > Choć może za jakiś czas zaistnieć sytuacja jak ze SAABem, kupionym przez
    Dokładnie tak ma być. Czytałem przed chwilą artykuł o tym przejęciu, gdzie
    było napisane - nowe telefony będą pod marką MS. Nokia znika jako marka.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-09-03 13:30:18
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-09-03 12:57, Franc pisze:

    > Dokładnie tak ma być. Czytałem przed chwilą artykuł o tym przejęciu, gdzie
    > było napisane - nowe telefony będą pod marką MS. Nokia znika jako marka.

    Pewnie jakaś kaczka dziennikarska - tyle lat budowania marki, i logo do
    kosza po przejęciu przez firmę w zupełnie innej branży??

  • 6. Data: 2013-09-03 13:39:29
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 13:30:18 +0200, Trybun napisał(a):

    > Pewnie jakaś kaczka dziennikarska - tyle lat budowania marki, i logo do
    > kosza po przejęciu przez firmę w zupełnie innej branży??
    Zaraz z innej branży.
    MS ma system, ma za sobą swoje prób z urządzeniami mobilnymi, to teraz
    będzie miał fabrykę komórek z prawdziwego zdarzenia.
    Mogą też zrobić taki myk, że NOKIA będzie marką dla smartfonów "premium", a
    MS dla budżetowych, albo odwrotnie. :-)

    --
    Franc

  • 7. Data: 2013-09-03 13:54:21
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Tue, 3 Sep 2013 12:57:26 +0200, Franc napisał(a):

    > Dokładnie tak ma być. Czytałem przed chwilą artykuł o tym przejęciu, gdzie
    > było napisane - nowe telefony będą pod marką MS. Nokia znika jako marka.

    no to po co im to wszystko? zrobić sam hardware to nie jest jakiś wielki
    problem i przecież MS ma w tym jakby nie patrzeć spore doświadczenie.

  • 8. Data: 2013-09-03 14:16:54
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "Chris" <c...@s...pl> wrote:
    > M$ kupił Nokię za 5 mld $ + 2.17 mld $ za ich patenty razem 7.17 mld $
    >
    > Skończyła się pewna epoka :( ciekawe jak długo pociagna z tel. bo z
    > patentów będa żyć jeszcze długo.

    Ale to jest nieprawda. Ms kupil jeden z dzialow firmy Nokia, a nie firme
    Nokia. A nawet i to nie jest prawda, bo najpierw ten zakup musza
    zatwierdzic akcjonariusze (udzialowcy) obu firm, oraz roznorakie urzedy.
    Wiec tak wlasciwie to prawda brzmi tak: "zarzady Microsoft i Nokia
    poinformowaly, ze doszly do porozumienia w sprawie sprzedazy czesci
    koncernu Nokia firmie Microsoft. Transakcja ta, o ile zgodza sie na nia
    udzialowcy i urzednicy, bedzie miala miejsce nie wczesniej niz w przyszlym
    roku."

  • 9. Data: 2013-09-03 14:43:36
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotr Karocki nabazgrał(a):

    > Ale to jest nieprawda. Ms kupil jeden z dzialow firmy Nokia, a nie firme
    > Nokia.

    Dział produkcji urządzeń .. czyli wszystkie telefony ... plus do tego
    patenty nokii więc co tam zostało ?? sprzątaczki ?

> [...]
    > koncernu Nokia firmie Microsoft. Transakcja ta, o ile zgodza sie na nia
    > udzialowcy i urzednicy, bedzie miala miejsce nie wczesniej niz w

    A czy to ma znaczenie kiedy się uprawomocni ?? pakiet akcji został sprzedany
    i M$ jest większościowym udziałowcem.

  • 10. Data: 2013-09-03 15:30:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Chris" <c...@s...pl> wrote:

    > A czy to ma znaczenie kiedy się uprawomocni ?? pakiet akcji został
    > sprzedany i M$ jest większościowym udziałowcem.

    Podstawowe. AT&T kupił akcje T Mobile US, nie dostał zgody FCC, a teraz
    odkręca i odkręcić nie może.