    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: No i mamy Canona 550d
    Date: Tue, 09 Feb 2010 00:55:54 +0100

    On 2010-02-08 16:03, de Fresz wrote:
    > Ciekawe, dali minimalnie więcej fps (3.7 vs 3.4), ale zmniejszyli bufor.

    Wolałbym chyba większy bufor niż więcej klatek na sekundę. Z drugiej
    strony taka szybkość może być fajna np w połączeniu z braketingiem.

    > Intrygujący jest też ekran - pierwszy u Canona (i nie tylko) w
    > proporcjach 3:2, nowy trynd?

    Dla mnie ten detal też nie pozostał bez uwagi. Po pierwsze rzeczywiście
    1Mpix, 3:2 i to canon. Wcześniej wszyscy mieli w lepszych aparatach
    ekranik sonego - 921kpix i dokładnie 640x480. Tu wygląda na to że jest
    720x480x3 czyli 1Mdots :) Rozmiar taki w jasny sposób wygląda na jakąś
    przyjaźń z pewnym formatem filmowym.
    Jeśli to sony stoi za tym ekranem to pewnie szykują lustra z filmami.
    Jeśli to nie sony, to znaczy, że coś się ruszyło w temacie LCD na
    poważniej, dokładniej to w końcu może do lamusa odejdą ekraniki 220kpix,
    które dzisiaj są po prostu mizerne.
    Fajne jest też jedno - Wydawało mi się, że 920kpix starczy każdemu, po
    prostu w grę istotnie zaczął wchodzić czynnik "śpika" ;) tzn, kadrowanie,
    czyli przytulenie się do aparatu powodowało, że zawsze coś na ekraniku
    parowało, rozmazywało się itd. Do prawdziwej oceny zdjęć trzeba sobie ten
    ekran wytrzeć. dlatego też gęstsze piksele tak bardzo sensu już nie miały
    dla mnie. O ile od 220kpix do 920kpix jest przepaść, to tu pewnie różnica
    będzie widoczna, ale nie jakaś decydująca. Jest jednak szansa, że za 10
    lat ekran będzie miał 5Mpix i przy trzech calach ciężko będzie go odróżnić
    od wizjera :)

    > Taaa, nowość... :-/

    Jeśli tylko aparat daje możliwość wyprowadzenia sygnału to zaraz będzie
    sto możliwości na to. Na kabelku ekran mniej poręczny, ale aparat
    solidniejszy, trwalszy i rozwiązanie uniwersalniejsze (vide: zigview).

    > A 60D ciągle brak...

    A kto za nim tęskni? Co takiego super miałby mieć?
    Jest 7D, czemu nie kupować jego jak już ktoś się decyduje na cropa?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564