  • 41. Data: 2011-04-25 16:04:57
    Temat: Re: No i koniec z dyskami Samsunga.
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-21 09:11, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 20 kwiecień (środa), gdy o godzinie 14:18 *4CX250*
    > naskrobał(a):

    > zastanawiam się dlaczego seagate inwestuje w hdd, zamiast ssd? Chce
    > skończyć tak jak kiedyś w grafice 3dfx?

    raczej nalezy zadac sobie pytanie dlaczego Samsung rezygnuje z HDD?
    Samsung swego czasu najwiekszy czebol na swiecie od czasu wielkiego
    kryzysu tego rodzaju struktur z 1998 roku powoli zmienia swoja
    strategie. Zaweza ilosc markowanych finalnych produktow na rzecz
    polproduktow i produktow generycznych dla innych firm. Seagate zajmuje
    sie wylacznie pamieciami masowymi. Na dluzsza mete dla Samsunga nie jest
    oplacalne konkurowanie z takimi firmami. W nadchodzacej erze napedow
    hybrydowych nie zdziwilbym sie jakby Samsung mial w "bebechach" wiekszy
    udzial niz obecnie w gotowych markowanych produktach. Podobnie Samsung
    uczynil z polprzewodnikami, na rynku ktorym Samsung jest 2. ale ma
    wieksza dynamike wzrostu dochodow niz lider Intel. O ile w powszechnym
    mniemaniu Intel jest tu krolem to Samsung stoi nieco w cieniu po prostu
    robiac kase. Daleko wyprzedzajac takich tuzow jak AMD czy Motorola.

    --
    the_foe

  • 42. Data: 2011-04-25 16:11:27
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-25 12:20, ViRuS pisze:
    > SSD są nieporownywalnie szybsze, odporniejsze i... tansze.

    sa aspekty w ktorych HDD jest szybsze odporniejsze i tansze.

    --
    the_foe

  • 43. Data: 2011-04-25 21:13:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "the_foe" ip44sg$2bo$...@n...dialog.net.pl

    > a jak juz nikt nie ma, albo skutecznie ukryja
    > dobra to zawsze mozna dodrukowac kasy ile wlezie.

    Oj, nie... Gospodarz z Ciebie żaden...
    Nie wolno zwlekać na ostatnią chwilę...
    Pieniądze są dodrukowywane stale...

    -=-

    Nigdy nie zabraknie -- po prostu społeczeństwo będzie żyło
    gorzej, ale nigdy nie będzie tak, że zdechnie z głodu. Gdy
    będzie straszliwie źle, będą do głosu dochodzili mądrzy?
    Nie -- komuchy ustępują z władzy już wtedy, gdy sytuacja
    dopiero staje się zbyt smutna -- żyją wówczas z tego, co
    nakradli w czasie dobrobytu, pozwalając ludziom mądrym
    i pracowitym na pracowanie i wypracowywanie dobrobytu,
    który im później znowu odbiorą...

    -=-

    Pieniędzy przybywa stale. :) I niekoniecznie w ślad za nimi podąża
    cała gospodarka. Jak przybywa pieniądza? Ano na pl.biznes.banki od
    czasu do czasu pokazywany jest stosowny film i od czasu do czasu
    ,,nowi'' otrzymują naukę o tym, czym jest pieniądz, dług, kredyt
    i jako przybywa pieniądza -- jak banki ,,kreują'' pieniądz. :)
    (czyli jak robią coś z niczego)

    Nie jest tak, że co jakiś czas ktoś liczy dobra i stosownie do
    tego ustala ilość szmalu. Jest dokładnie odwrotnie -- bank produkuje
    (kreuje) pieniądz a gospodarka musi się do tego dostosować. Jeśli
    jednak gospodarka nie dostosuje się -- mamy kryzys...

    A jak bank kreuje? Ano -- udziela pożyczek, obdarzając kogoś
    zaufaniem zwanym kredytem. (bo kredyt to inaczej zaufanie,
    jak sex to inaczej płeć) Ten, komu bank udziela kredytu,
    zadłuża się, czyli robi się debet. (bo debet to inaczej dług)

    No i ten dług trzeba spłacić...

    Bank czyniąc ze swego klienta swego dłużnika, daje mu szmal,
    którego nie było do czasu udzielenia tego kredytu. Jeśli
    klient spłaci ów dług, doprodukowując dóbr, pieniędzy
    przybędzie w sposób dobry, jeśli zaś nie -- trzeba ,,dodrukować''...

    -=-

    To czysta teoria. W istocie nie zawsze ;) jest tak czysto.
    Zwykle dochodzi polityka i ,,wiara''. :) Nierzadko kryzys
    jest wywołany sztucznie jak teraz w USA, gdzie dobito
    wszystkie banki (ludziska nie pospłacali długów) i pomaga
    (z ,,dodrukowanych'' ,,banknotów'') ,,niektóre'' banki...

    Przy okazji rozwiązywanie takich trudnych i skomplikowanych
    sytuacji, wyłaniają się potęgi gospodarcze takie jak Chiny -- obecnie
    ponoć najsilniejsza gospodarka świata, choć do niedawna najsłabsza...

    -=-

    Ciekawe, kiedy mi na głowę zawali się cały blok?
    Szczelina na suficie (niemal dokładnie nad moją głową) jest
    coraz większa... Szczeliny na ścianach (na przykład -- niemal
    dokładnie naprzeciwko mnie) także powiększają się... Pękają
    płytki terakoty na podłodze w przedpokoju i popękały już
    dawno płytki glazury w garderobie na ścianach...

    -=-

    Bankierzy (pl.biznes.banki) to mądrzy ludzie. :)
    Można u nich wiele nauczyć się. :) Można też zarobić
    dzięki mądrym podpowiedziom i zaoszczędzić dzięki
    omijaniu pułapek, o których piszą... To chyba jedna
    z nielicznych grup Usenetu dająca dochód czy choćby zysk...

    Nawet Ci, których stamtąd najbardziej nie cierpię,
    są znacznie milsi od... No... Nieważne... :)

    Ale lobby nie udaje się tam stworzyć... Nawet tam...
    Wiadomo skąd brać szmal na utrzymywanie lobby (szmal
    dają banki w postaci wisienek na przykład) i wiadomo,
    jak powiększać takie zasoby (poprzez słuszne procesy
    sądowe prowadzone przeciwko nieuczciwymi bankom)
    a jednak nie udaje się... Na razie...

    Tak powstają społeczeństwa czy społeczności lub narody.
    Ludzie myślący podobnie, pragnący żyć i bronić się przed
    komuchami zabierającymi, łupiącymi, mordującymi -- tworzą
    jakieś zwarte, spójne, działające niechaotycznie ugrupowania.
    Jeśli interes grupowy zwycięży - ugrupowanie zyska, a za tym
    zyskiem podąży zysk poszczególnych osób tworzących to społeczeństwo.

    Oczywiście działania społeczeństwa są obserwowane przez innych,
    trzymających ,,palec na pulsie'' i interweniujących w stosowny
    sposób, w stosownym czasie... Z tego powodu rzadko obserwujemy
    powstawanie nowych społeczeństw czy nowych ugrupowań. Elementem
    wiążącym jest zwykle religia, przeszłość, jakaś wspólna kultura
    (na przykład język czy nabyte umiejętności) lub... Lub strach. :)

    -=-

    Reszta jest prosta... Społeczeństwa potrzebują:

    () przywódców -- scalających społeczeństwa
    () robotników -- wyprodukowujących dobrobyt
    () wojska i policji -- do siłowego bronienia

    a ponadto dzieci (przyszłości narodów), naukowców,
    usługodawców (i lekarzy, i fryzjerów) ale nie potrzebują
    pasożytów... No tak -- ale pasożyty potrzebują społeczeństw...

    Nierzadko trudno określić, gdzie przebiega granica pomiędzy pasożytem i przywódcą. :)

    -=-

    No tak... Ale to nie na tę grupę...
    Ja miałem budować kiedyś sieci komputerowe. :)
    Dziś nakłaniam innych do budowani swoich sieci.

    Gdy mi ktoś (na przykład dziś matka) mówi o braki netu na wsiach,
    zauważam, że ja za skromne pieniądze połączyłem dwa swoje mieszkania
    na odległości 400 metrów i mógłbym tymi skromnymi środkami ,,zaopatrzyć''
    w dostęp do netu całą ulicę długą na pół kilometra...

    A dlaczego to piszę? Aby Wam przypomnieć, że częstokroć dajecie szmal pasożytom.
    Wy zbudowalibyście sobie samym (wam, waszym dzieciom i rodzinom w ogóle oraz tym
    pasożytom) takie sieci z przyjemnością, za nieduże pieniądze, zaś pasożyty chcą
    od was ogromnych pieniędzy (zabierają wam w podatkach) za które ,,łaskawie''
    budują jakieś społeczne ochłapy...

    Czy ja was namawiam do buntu? Oczywiście TAK. :)
    A czy mam nadzieję na powodzenie? Lokalne zwycięstwa będą, globalnych raczej nie...

    -=-

    Nie wybierajcie do ,,władz'' pierdoł obiecujących wam dostęp do netu
    za darmo, bo to was będzie drogo kosztowało. :) O wiele taniej, jeśli
    zrobią wam za wasze pieniądze, nad którymi wy będziecie mieli kontrolę. :)

    Budowanie sieci komputerowych jest coraz łatwiejsze. :)
    Sprzęt coraz mniej zawodny, coraz tańszy, coraz szybszy
    i coraz łatwiejszy do konfigurowania i serwisowania...

    Powiedzcie ,,dobroczyńcom'':

    Owszem, chcemy, abyście budowali, ale nie chcemy, abyście nam mówili,
    że to za darmo i chcemy mieć pełną kontrolę nad podatkami -- pieniędzmi
    odbieranymi nam przez urzędy skarbowe itp. instytucje. Chcemy, abyście
    dla nas pracowali, ale nie chcemy, abyście przy okazji budowania nam
    dostępu do netu, budowali sobie rezydencje :) za nasze pieniądze...

    Pozdrawiam przedwyborczo. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2011-04-25 23:07:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "the_foe" ip4636$34c$...@n...dialog.net.pl

> [...]
    Intel jest tu krolem to Samsung stoi nieco w
    > cieniu po prostu robiac kase. Daleko wyprzedzajac takich tuzow jak AMD czy

    Jak daleko? Jakieś liczby można tu dostać od Ciebie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2011-04-26 14:55:53
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > "the_foe" ip4636$34c$...@n...dialog.net.pl

    > Jak daleko? Jakieś liczby można tu dostać od Ciebie? :)

    k*rwa czy ludzie sa juz tak leniwi czy po po prostu sie nie ucza?
    pierwszy wynik w googlu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_sales_lea
    ders_by_year

    --
    the_foe

  • 46. Data: 2011-04-27 20:53:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "the_foe" ip6mdo$cul$...@n...dialog.net.pl

    > k*rwa czy ludzie sa juz tak leniwi czy po po prostu sie nie ucza?
    > pierwszy wynik w googlu:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_sales_lea
    ders_by_year

    Ja jestem i leniwy, i nie uczę się.
    I raczej nie zwracam się z pytaniami do kurw... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2011-04-27 21:04:08
    Od: hrabia <s...@s...com>

    On 04/20/2011 03:48 PM, Marek wrote:
    > Fatalna informacja :( Byłem bardzo zadowolony z tych dysków a teraz nie
    > wiadomo jak będzie.

    Wiadomo, wiadomo. Wbrew pozorom to dobra informacja - Samsung zabiera
    się na poważnie za SSD. Oznacza ni mniej ni więcej tylko to, iż
    technologia SSD zaczyna trafiac pod strzechy (czytaj: można na niej
    nareszcie sporo zarobić, tyle, aby nie trzeba było szukać zysków w
    innych produktach). Masowa produkcja oznacza tylko jedno - dyski SSD
    zaczną na grandę tanieć. Tylko się cieszyć... za rok czy dwa nikt już
    nie popatrzy na talerzowce inaczej niż tylko z sentymentem. :-)

    Pamiętacie pierwsze LCDeki? Drogie jak cholera, malutkie, badpixeli
    miały więcej niż wynikało z ich rozdzielczości. A jak szybko trafiły do mas?

    --
    hrabia Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 hr_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 48. Data: 2011-04-27 23:40:39
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Po zakupie Volvo przez Geely, Volvo stanie sie badziewiem czy Geely bedzie
    > robilo lepsze auta?

    Gainward po przejęciu przez Palita zaczął robić takie "trochę lepsze"
    Pality.

  • 49. Data: 2011-05-02 11:40:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 25.04.2011 12:20, ViRuS pisze:
    > DOkladnie. Samsung wie, ze mechaniczne HDD swoje dni maja juz policzone. SSD są
    nieporownywalnie szybsze, odporniejsze [...]

    Odporniejsze?

    http://www.codinghorror.com/blog/2011/05/the-hot-cra
    zy-solid-state-drive-scale.html

    Próba mała, ale mało który nośnik SSD z opisywanych na tej
    stronie przetrwał *rok*. Magnetyczne dyski twarde, co by o
    nich nie mówić, ostatnimi czasy są jednak dosyć niezawodne
    i średnia pracy rzędu trzech, czterech lat to dla nich norma.

    Ja się jeszcze długo nie przesiadam na SSD. Po prostu nie wi-
    dzę *potrzeby*. Mój komputer działa wystarczająco szybko z
    klasycznym, magnetycznym dyskiem twardym, a nie chcę nikogo
    dofinansowywać z powodu mody czy tego, że komputer uruchomi
    mi się nie w minutę, ale choćby nawet w pół. Wolę sobie w tę
    minutę zalać herbatę już.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 50. Data: 2011-05-02 14:37:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nich nie mówić, ostatnimi czasy są jednak dosyć niezawodne
    > i średnia pracy rzędu trzech, czterech lat to dla nich norma.

    Wystarczy kupić jakiś najtańszy SSD (prawdziwy SSD, a nie pseudo) i zajeżdżać go
    w miesiąc. Firma produkująca musi je wymienić, a są to dla niej koszty. :)