  • 31. Data: 2011-04-21 13:26:15
    Temat: Re: No i koniec z dyskami Samsunga.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iop9jk$edd$1@inews.gazeta.pl...

    > Teoretycznie tak ale:
    >
    > - patrząc na różnice w stopniu skomplikowania, brak elementów
    > mechanicznych, niższa wagę etc etc to może się okazać że koszty produkcji,
    > składowania, transportu są / będa niższe dla SSD

    Znaczy od jutra juz nie bedzie HDD w sklepach?

  • 32. Data: 2011-04-21 13:28:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jest sie co przejmowac, bo firma produkujaca fajne i bezawaryjne dyski
    > jest
    > przejmowana przez firme znana z produkowania bubli... Nie bedzie
    > sensownego
    > wyboru :(

    Po zakupie Volvo przez Geely, Volvo stanie sie badziewiem czy Geely bedzie
    robilo lepsze auta?

  • 33. Data: 2011-04-21 13:36:55
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> napisał(a):

    >Ale do czasu nim HDD znikna bedzie sie na nich ciagle zarabiac.

    Widocznie Samsung ma inne zdanie niz ty.

  • 34. Data: 2011-04-21 19:00:47
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Heraklit napisał:
    > Był sobie taki dzień: 21 kwiecień (czwartek), gdy o godzinie 11:13
    > *Andrzej Ława* naskrobał(a):

    > Jednak zalety ssd (brak ruchomych części, krótkie czasy dostępu do
    > danych, cicha praca, mały apetyt na prąd, oraz większa odporność na
    > uszkodzenia mechaniczne) raczej sugerują "zwycięstwo" nad hdd w
    > najbliższej przyszłości.

    tylko kazdy inaczej definiuje najblizsza ;)

  • 35. Data: 2011-04-22 12:29:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 15:28:04 +0200, Ghost napisał(a):
    > Po zakupie Volvo przez Geely, Volvo stanie sie badziewiem czy Geely bedzie
    > robilo lepsze auta?

    Po zakupie Volvo przez Geely nie zostana zamkniete linie produkcyjne Volvo,
    nie zniknie marka Volvo. A teraz pokaz mi te wszystkie Quantumy i Maxtory
    ktore nadal sa produkowane...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 36. Data: 2011-04-22 15:31:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz" iopust$dq6$...@n...onet.pl

    przyszłości.

    > tylko kazdy inaczej definiuje najblizsza ;)

    Chodzi o teraźniejsze tysiąclecie. Tylko Polak nie chce zaczynać tego,
    co ma trwać krócej niż tysiąc lat? Aby wejść w SSD, trzeba mieć szmal.
    W Polsce to proste:

    -- przemawia się w parlamencie, prosząc o wsparcie finansowe
    lub
    -- opowiada się na antenie słusznego radia o planach czynienia dobra
    lub
    -- w czasie kazania tłumaczy się potrzebę wspierania słusznych idei
    lub
    -- podnosi podatki
    lub
    -- kradnie, w nadziei odpuszczenia grzechu z uwagi na słuszność sprawy...

    W na świecie jest twarda zasada -- chcesz mieć szmal, więc zarabiaj!
    W komunizmie jest łatwo o szmal -- po prostu zabiera się tym, którzy
    mają, ale Seagate nie żyje w realiach polskich. :) HDD sprzedają się
    jak tanie bułki, dlatego więc można na nich zarabiać pieniądze, które
    utopi się w badania nad SSD...

    I teraz już wiadomo, dlaczego Samsungi w galeriach są takie tanie,
    choć są dobre -- chodziło o zwiększenie obrotów, celem którego
    było lepsze wycenienie firmy. :) Węszyłem wchodzenie na nowe rynki,
    ale nie pomyślałem o tym, że wchodzenie to odbędzie się już pod
    inną nazwą. :) A powinienem, bo Samsung od jakiegoś czasu buduje
    dobre dyski, tak jakby szykował się do sprzedania w lepsze ręce.

    SSD to przyszłość, ale droga do SSD wiedzie nie poprzez ambony
    czy sale sejmowe lub Radio Maryja, a poprzez pracę. I dzięki temu,
    że technologii SSD nie jest finansowana ze środków publicznych, SSD
    będzie egalitarnym dobrem -- tanim i dobrym.

    Każdy kij ma dwa końce. Skoro badania nad SSD (i rozwój SSD) nie
    będą finansowane z podatków -- mniej wyrośnie posiadłości osób
    szczególnie zasłużonych sprawie SSD. :) Osób, które o SSD nie
    wiedzą nic poza tym, ile kosztowało wyszykowanie ich rezydencji...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2011-04-25 10:20:09
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości

    > Samsung zrobil znakomity interes. Zbliza sie zmierzch HDD
    > i zaloze sie, ze za 10 lat o nich zapomnimy.
    > Za to Samsung zostawia sobie dyski pólprzewodnikowe.
    > --
    > A S

    DOkladnie. Samsung wie, ze mechaniczne HDD swoje dni maja juz policzone. SSD
    są nieporownywalnie szybsze, odporniejsze i... tansze. To ze obecnie cena
    Vertex 3 120GB to 1000zł nie znaczy że taki jest koszt produkcji.
    Rzeczywisty koszt produkcji dysku SSD to podejrzewam max 50zł. Reszta to
    dyskontowanie zyskow i know-how. Glowe daje ze juz teraz moznaby produkowac
    5TB dyski SSD, tylko po co?... Trzeba powoli zapełniać rynek i zbierać kasę
    :) I jest to normalne. Samsung to wie, że na SSD bedzie mial znaaacznie
    wiekszy zysk niz na wysrubowanych HDD, stąd ten ruch. Warto zachować jakiś
    ładny HDD na pamiątkę dla wnuków, bo nie uwierzą ;)

    L.

  • 38. Data: 2011-04-25 11:45:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Po zakupie Volvo przez Geely nie zostana zamkniete linie produkcyjne
    > Volvo,
    > nie zniknie marka Volvo. A teraz pokaz mi te wszystkie Quantumy i Maxtory
    > ktore nadal sa produkowane...

    A teraz pokaz mi, ze jednk potrafisz czytac.

  • 39. Data: 2011-04-25 12:27:15
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-04-21 10:33, Ghost pisze:

    > Na podstaiwe kierunku wykuou - kupujacy jest lepszy, kupowany gorszy.

    Tak ? Czyli lapki IBM były gorsze od tych logiem Lenovo ? (a co za tym
    idize lenovo to świetna firma a IBM jakaś cienizna rynkowa)

    > koncu to kupujacy jest biznesowo skuteczniejszy. Chyba, zeby nie byl :P

    Nie prawda, czasem właśnie sprzedaż marki/produktu świadczy biznesowej
    skuteczności delikwenta, o wartości marki - czasem zaś tak jak w tym
    przypadku jest bardzo rozsądnym posunięciem obu partnerów - seagate
    umacnia pozycję na rynku HDD a samsung na docelowo na rynku SSD

    Nie widzę przegranego

  • 40. Data: 2011-04-25 15:44:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > W komunizmie jest łatwo o szmal -- po prostu zabiera się tym, którzy
    > mają,

    a jak juz nikt nie ma, albo skutecznie ukryja dobra to zawsze mozna
    dodrukowac kasy ile wlezie.

    --
    the_foe