-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!border2.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5f6b3b60$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6b4e60$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<5f79d137$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
In-Reply-To: <f...@g...com>
Subject: Re: Nikt nie odpowiada za wybuch akumulatora?
Date: Mon, 5 Oct 2020 10:25:55 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 50
Message-ID: <5f7ad894$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.155.92
X-Trace: 1601886356 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.30.155.92:50476
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44799
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f2f27acc-271d-43d9-9420-8aed640c9435o@g
ooglegroups.com...
W dniu niedziela, 4 października 2020 22:42:17 UTC+9 użytkownik Robert
Tomasik napisał:
> W dniu 30.09.2020 o 23:12, Marek pisze:
>> >> aresztowac importera i sprawdzic certyfikaty CE :-)
>> > CE nie jest certyfikatem. Jest jedynie deklaracją (czyt.
>> > obietnicą).
>> > Niczego nie przesądza.
>> Wiesz, ów romb z napisem też jest obietnicą, że to nie jest broń
>> bojowa.
>Jest obietnicą że produkt został wytworzony (w tym jest ocena
>zagrożenia) zgodnie z wymaganiami dyrektywy, a w niektórych
>przypadkach ten proces został oceniony/nadzorowany przez konkretną
>agencję inspekcyjną. Dyrektywy nie są niestety w Europie pisane przez
>inżynierów, więc nie ma w nich praktycznie żadnych konkretnych
>instrukcji jakie zagrożenia w jaki sposób należy obsłużyć (co trzeba
>sprawdzić, w jaki sposób itd).
Co wiecej - coraz czesciej widze podkreslenie, ze producent może
"bezpieczenstwo produktu" zapewnic w dowolnie przez siebie wybrany
sposob.
Jedyne co jest - ze "domniemywa sie, ze produkt spelniajacy wymagania
norm zharmonizowanych, jest bezpieczny".
Co i tak moze byc kluczowe - prosciej przebadac wedle normy, niz w
razie wypadku dowodzic, ze jest produkt bezpieczny.
Poza tym czasem jest wymagane zatwierdzenie przez te agencje - i znow
ona sprawdzi wymagania z normami, choc moze da sie przekonac do innych
sposobow.
Ale czy w USA nie jest podobnie ? Norm obowiazujacych chyba nie ma ..
>Cudów po systemie dyrektyw proszę się nie spodziewać, nie da się w
>istotny sposób podnieść bezpieczeństwa użytkowania produktów bez
>podniesienia kosztów.
Tylko Robert pisal o rombie, i to sa niemieckie przepisy dotyczace
broni palnej.
Jak sie domyslam, to Niemcy maja bardzo konkretne przepisy jakie musi
spelniac bron tej kategorii.
I niekoniecznie ma to cokolwiek wspolnego z "bezpieczne w uzyciu",
bron palna jest niebezpieczna z zalozenia.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.20 10:30 J.F.
- 05.10.20 11:47 Marcin Debowski
- 05.10.20 12:35 WM
- 05.10.20 12:46 Marcin Debowski
- 05.10.20 12:46 WM
- 05.10.20 12:50 WM
- 05.10.20 19:20 J.F.
- 06.10.20 06:56 Marcin Debowski
- 06.10.20 06:45 Marcin Debowski
- 06.10.20 12:17 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=