  • 51. Data: 2009-02-17 09:30:38
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: j...@a...at

    On 17 Feb., 09:56, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

    > :))))
    > na optyczne są porównane te aparaty. Celność AF w otchyłce poniżej 5%
    > (która wg mnie jest niezauważalna dla oka) wynosi:

    odchylka 5% wogole nie wymagalaby komentarza.
    pomiaru mtf dokonujesz z mniejsza dokladnoscia niz te 5%
    tutaj jak poszukasz masz wyniki pomiarow parudziesieciu obiektywowow z
    c450 d
    mtf osiaga i 16 % maksymalnej wartosci pomierzoinej na MF.

    http://www.colorfoto.de/Uebersicht/Bestenliste-Objek
    tive_425915.html

    > Tobie to się zapewne nie uda, chyba że na jakież szkolenie z obsługi
    > aparatu się wybierzesz i będzie to zapewne sporo tańsze rozwiązanie
    > niż kupowanie co tydzień nowej puszki ;)

    ja sie Ciebie nie czepiam , dlatego ze mam cos konkretnego do
    powiedzenia.
    Na ogol ludzie ktorze nie maja nic interesujacego do powiedzenia
    czepiaja sie innych.
    zostan w spokoju i zajmij sie swoimi sprawami,jak bedziesz mial cos
    do powiedzenia to napisz.

  • 52. Data: 2009-02-17 09:42:59
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 17 Lut, 10:30, j...@a...at wrote:

    > odchylka 5% wogole nie wymagalaby komentarza.
    > pomiaru mtf dokonujesz z mniejsza dokladnoscia niz te 5%

    czyli ten Canon d40 jest wogóle do d.... bo do 1,5% osiąga jedynie
    42,5% celności

    > http://www.colorfoto.de/Uebersicht/Bestenliste-
    Objektive_425915.html

    sorki ale bardziej wieżę optyczne.pl niż jakiemuś colorocośtam ;)

    > ja sie Ciebie nie czepiam , dlatego ze mam cos konkretnego do
    > powiedzenia.

    ja też się nie czepiam, dobre rady to przecież nie czepiactwo :)

  • 53. Data: 2009-02-17 10:08:04
    Od: j...@a...at

    On 17 Feb., 10:42, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

    > czyli ten Canon d40 jest wogóle do d.... bo do 1,5% osiąga jedynie
    > 42,5% celności

    > Objektive_425915.html
    >
    > sorki ale bardziej wieżę optyczne.pl niż jakiemuś colorocośtam ;)

    colorfoto od parudziesieciu lat to wiodoce czasopismo na rynku
    niemieckim , a ten w zakresie fotografii nie jest niekompetenty ( o
    leice slyszal ? . zeiss voitglaender , contax - to marki niemieckie-
    slyszal ? - jesli nie to niech zapyta optycznych) . pelne testy sa do
    kupienia wiec lepiej korzystaj z bezplatnych optycznych .

    > ja też się nie czepiam, dobre rady to przecież nie czepiactwo :)

    na czarna kreche na bialej kartce trafia kazdy Af niemal na 100 % w
    dodatku z kitem 5,6.
    poomiary precyzji af z kilkunast-parudziesieciu cm na czarno - biala
    karke i wyciaganie wnioskow na podstawie odchylki 2 - 3 mm na linijce
    jest przelewaniem z pustego w prozne.

    zrob sobie pomiary MTF przy uzyciu c450 d z AF z jasnym obiektywem,
    przekonasz sie ,ze na te sama tablice testowa uzyskaz raz wynik np
    2000 l/wo a w drugim zdjeciu np 300 l/wo

    Lecz nie z powodu AF zabralem tutaj glos , ale z innego.

    Jesli ktos sadzi ze wystarczy tanie body i drogi obiektyw by uzyskac
    wysmienita jakosc to moge mu tylko podpowiedziec - niech juz zbiera
    pieniadze na lepsze body.
    nie ma sensu drogi, wysmienity obiektyw w badziewiastym body. Moze
    byc tylko zle lub jeszcze gorzej.

  • 54. Data: 2009-02-17 10:46:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > colorfoto od parudziesieciu lat to wiodoce czasopismo na rynku
    > niemieckim

    Trybuna (Ludu) od parędziesięciu lat to wiodące czasopismo na rynku
    polskim :)
    W końcu cóż się może zmienić w kilkadziesiąt lat, ziemia ma pięć
    miliardów lat...

> [...]
    > slyszal ? - jesli nie to niech zapyta optycznych) . pelne testy sa do
    > kupienia wiec lepiej korzystaj z bezplatnych optycznych .

    Zeissa mam w komórce, dobry jest, bo zeiss :)

    > Jesli ktos sadzi ze wystarczy tanie body i drogi obiektyw by uzyskac
    > wysmienita jakosc to moge mu tylko podpowiedziec - niech juz zbiera
    > pieniadze na lepsze body.

    Albo na kurs obsługi aparatu, które przypadkiem prowadzę.

    > nie ma sensu drogi, wysmienity obiektyw w badziewiastym body. Moze
    > byc tylko zle lub jeszcze gorzej.

    Jest taka dziwna zależność pomiędzy nieumiejętnością cytowania, a
    nieumiejętnością obsługiwania wszystkiego, co bardziej skomplikowane od
    młotka...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-02-17 10:56:52
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > na  czarna kreche na bialej kartce trafia kazdy Af niemal na 100 % w

    ale np 40d sobie nie radzi z tak prostą operacją w 100% :))

    > zrob sobie pomiary MTF przy uzyciu c450 d z AF z jasnym obiektywem,

    czyżbyś twierdził, że stałka 50 1,4 UMS nie jest wystarczająco jasna?
    bo właśnie tego używają optyczne

    > Jesli ktos sadzi ze wystarczy tanie body i drogi obiektyw by uzyskac
    > wysmienita jakosc to moge mu tylko podpowiedziec - niech juz zbiera
    > pieniadze na lepsze body.

    oczywiście, że wystarczy tanie body do robienia dobrych fot, pewnie
    lepiej dozbierać ma 1Ds Mark II ale... :))

  • 56. Data: 2009-02-17 11:44:45
    Od: j...@a...at

    > oczywiście, że wystarczy tanie body do robienia dobrych fot, pewnie
    > lepiej dozbierać ma 1Ds Mark II ale... :))

    oczywiscie ze dobre zdjecie mozna zrobic byle czym.
    ale nie myl dobrego zdjecia z dobra jakoscia ( mowimy o
    rozdzielczosci) .
    Niekoniecznie te dobre , czy slynne zdjecia ( glownie reporterskie )
    byly dobrej jakosci.
    Z tym , ze jesli mialbym do wyboru robic zdjecia dobre , aparatem
    dajacym dobra jakosc lub gorsza , to decydowalbym sie na ten aparat ,
    ktory daje lepsza jakosc.

  • 57. Data: 2009-02-17 12:26:50
    Od: j...@a...at

    > Albo na kurs obsługi aparatu, które przypadkiem prowadzę.

    tez tak sadze , ze prowadzisz przez przypadek.
    slynne Twoje wypowiedzi , ze bagnet plastikowy w obiektywie jest
    rownie dobry co metalowy , albo , ze przez przeskalowanie zdjecia
    obnizasz szumy przeszly glosnym smiechem po krakowie.

    czytaj i sie ucz , zamiast opowiadac banialuki - przyda sie w
    prowadzeniu kursow

  • 58. Data: 2009-02-17 12:44:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > rownie dobry co metalowy , albo , ze przez przeskalowanie zdjecia
    > obnizasz szumy przeszly glosnym smiechem po krakowie.

    A najbardziej się śmieją ci, co za te kursy płacą...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 59. Data: 2009-02-17 12:47:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > oczywiscie ze dobre zdjecie mozna zrobic byle czym.
    > ale nie myl dobrego zdjecia z dobra jakoscia ( mowimy o
    > rozdzielczosci) .

    Masz (który to już raz?) zdjęcie z bardzo badziewnego body z bardzo
    badziewnym obiektywem (450d+helios):
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg
    Zrobisz podobne - będziesz partnerem do poważnego traktowania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy wiesz, że dziewiętnasty listopada jest międzynarodowym dniem toalet?/

  • 60. Data: 2009-02-17 14:34:26
    Od: j...@a...at

> [...]
    jpg
    > Zrobisz podobne - będziesz partnerem do poważnego traktowania.

    to zdjecie jest ostre dzieki temu , ze nie korzystales z uslug
    autofokusa wbudowanego w to body.
    wspolczesne obiektywy nie sa przystosowane do nastawiania na MF.
    o ile w tych z czasow MF na objecie pelnego zakresu ostrosci nalezalo
    wykonac nawet pare obrotow pokretlem obiektywu to we wspolczesnych
    taniutkich AF to jest ok 1/4 obrotu.
    precyzja nastwy jest wiec parokrotna nizsza niz w starych obiektywach
    dostosowanych do MF.

    ja wiem z cala pewnoscia , ze system AF w c450 jest malo czuly ( nie
    bede sie rozpisywal teraz co i jak i dlaczego ) , a Ty na dowod ze sie
    myle pokazujesz ostre zdjecie zrobione c450d wlasnie bez autofokusa
    obiektywem manualnym.

    Toz to nie trzeby byc uczonym w pismie by zauwazyc calkowity bezszens
    Twojej argumentacji.