  • 21. Data: 2009-01-20 19:36:09
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: i...@g...com

    On 20 Sty, 16:59, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > a nikon kręci filmy
    > weź nikona

    Fakt, ale do filmów mam kamerę cyfrową :)
    Bardziej interesuje mnie robienie zdjęć.

    Ivonka

  • 22. Data: 2009-01-20 19:52:31
    Od: i...@g...com

    On 20 Sty, 16:13, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > To jest kijowy obiektyw.

    Czemu kijowy? Oglądałam zdjęcia w internecie i wyglądały całkiem
    ładnie.

    > Wybierz przede wszystkim obiektyw, a do tego body - i raczej kup droższy
    > obiektyw, a tańsze body.
    > Między seriami dwu i trzycyfrowymi canona nie ma różnic w jakości obrazu
    > poza oczywiście tymi wynikającymi z różnych rozdzielczości.

    Niestety nie wiem który obiektyw wybrać.Nikona czy Canona?
    Jak to jest z tą celnością systemu autofocus w Nikonie i Canonie?
    Prawda? Mit?
    Który celniejszy i bardziej niezawodny?
    Szczerze mówiąc nie chcę Canona 400D czy 450D.
    40D ma wyświetlacz na górze, co mi się podoba, jak również wydaje się
    solidniejszy.
    Wiem, że jak kupię tanie body to nie będę w pełni zadowolona :)
    Przede wszystkim chodzi mi o jakość zdjęć, bo lubię zdjęcia jakościowo
    dobre, czyste, nie mydlane - jak to się mówi "żylety", z ładnymi
    kolorami.
    Który z tych aparatów daje ogólnie ładniejsze zdęcia jpg i raw?
    I chciałabym też celny i w miarę niezawodny autofocus.

    Ivonka

  • 23. Data: 2009-01-20 19:53:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze i...@g...com:

    > Wcześniej myślałam o D60, ale dowiedziałam się, że ten aparat nie ma
    > silnika i potrzebne są droższe obiektywy z silnikiem więc
    > zrezygnowałam.

    To zależy jakich obiektywów się szuka.

  • 24. Data: 2009-01-20 19:56:15
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał
    > A ja tak calkiem na boku dodam, ze obiektywy z Zenita mozna podlaczyc do
    > Canonow przez przejsciowke. Oczywiscie nie dziala wtedy AutoFocus i nie ma
    > stabilizacji. Ale jak sie kupi drozsza przejsciowke (sa dwie do wyboru),
    > to bedzie dzialac potwierdzenie ostrosci :) Dla kogos, kto ma Zenita to
    > moze miec znaczenie.

    ale jakie to ma znaczenie, zresztą wyjątkowo odkrywcze..........., dla
    założycielki wątku?

    i tylko do Canona mozna?

    --

    Sebastian

  • 25. Data: 2009-01-20 20:01:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze basti78:

    > ale jakie to ma znaczenie, zresztą wyjątkowo odkrywcze..........., dla
    > założycielki wątku?
    >
    > i tylko do Canona mozna?

    Do Nikona nie można.

  • 26. Data: 2009-01-20 20:06:29
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał
    > Do Nikona nie można.

    no ale Pentax, Olek - ale jakie to ma znaczenie w tym wątku

    --

    Sebastian

  • 27. Data: 2009-01-20 20:10:37
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ja 350D i 400D nie potrafię trzymać, miałem nawet problemy w trafianiem
    > w spust. Zrobili tego minigripa nie wiadomo po co.

    To jest kwestia osobistych preferencji i przyzwyczajeń.

    --
    PSYLO

  • 28. Data: 2009-01-20 20:22:38
    Od: gervee <g...@g...com>

    On 20 Sty, 16:32, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > Różnice są, ale drobne, nawet pomiędzy 400d i 40d, które mają tę samą
    > rozdzielczość (ale różne matryce!). Raczej nie warto nimi zaprzątać uwagi
    > pytającej.
    >
    > Jeśli zmieści się w budżecie, to polecam zestaw 450d + EF-S 17-55 IS.

    Racja!
    To raczej dobry wybór ... 40d jest sam w sobie dosyć ciężki i po
    podłączeniu obiektywu nie staje się lżejszy ;) a np. noszenie przez
    pół dnia torby ze sprzętem daje popalić. 450 + w/w obiektyw to dobra
    propozycja, którą warto wziąć pod uwagę i nie dać się omamić ;) "guru"
    na grupie. Szanuj swoje pieniądze a jak coś zostanie to dokup np.
    statyw lub torbę na aparat.

    Rafał

  • 29. Data: 2009-01-20 20:34:33
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    (...)
> [...]
    > Przede wszystkim chodzi mi o jakość zdjęć, bo lubię zdjęcia jakościowo
    > dobre, czyste, nie mydlane - jak to się mówi "żylety", z ładnymi

    No własnie dlatego powinnaś większą uwagę zwrócić na obiektyw, a nie na body
    :)

    Tomek

  • 30. Data: 2009-01-20 21:00:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Czemu kijowy? Oglądałam zdjęcia w internecie i wyglądały całkiem
    > ładnie.

    Niestety, to dość kiepskawy obiektyw, szczególnie na wide. Wymaga
    przymknięcia do f=8, czego znowu nie lubią matryce o większej ilości
    pikseli.

    > Niestety nie wiem który obiektyw wybrać.Nikona czy Canona?

    Nie wiem jak tam konkretnie w nikonach - amatorskie obiektywy to on ma
    raczej lepsze. Canon ma albo drogie, bardzo dobre 17-55/2,8, 24-105 (ale
    braknie Ci wide - może wystarczy na tym zakresie kit? Zależy, co
    fotografujesz.) Są też Tamrony, mogą być bardzo dobre jeśli tylko na
    taki trafisz (sam od wielu już lat zawodowo takim pstrykam bo po prostu
    działa).

    > Jak to jest z tą celnością systemu autofocus w Nikonie i Canonie?
    > Prawda? Mit?

    Mit.

    > Który celniejszy i bardziej niezawodny?

    Oba są bardzo dobre.

    > Szczerze mówiąc nie chcę Canona 400D czy 450D.
    > 40D ma wyświetlacz na górze, co mi się podoba, jak również wydaje się
    > solidniejszy.

    Wyświetlacz na górze jest zupełnie nieprzydatny - w wizjerze masz
    wszystko, co potrzeba.
    Solidność dziś jest najczęściej wyłącznie fikcją - aparaty nie różnią
    się rzeczywistą odpornością na warunki fizyczne.
    450D oferuje znakomity tryb lv z pomiarem ostrości, także na manualnych
    obiektywach.
    Nowe canony mają mały użyteczny zakres dynamiki, nie wiem jak jest w
    Nikonach w tej chwili.

> [...]
    > Przede wszystkim chodzi mi o jakość zdjęć, bo lubię zdjęcia jakościowo
    > dobre, czyste, nie mydlane - jak to się mówi "żylety", z ładnymi

    To tym bardziej body nie ma znaczenia.

    > Który z tych aparatów daje ogólnie ładniejsze zdęcia jpg i raw?

    Jotpegi zależą od ustawień menu, rawy wyłącznie od fantazji obsługiwacza
    szopa.
    Niestety, nie ma różnicy :)

    > I chciałabym też celny i w miarę niezawodny autofocus.

    Oba systemy to oferują.
    Nie do końca wiem, co chcesz fotografować, ale domyślam się, że
    najlepszy dla Ciebie będzie 450D z 24-105 albo odpowiednik u N (trzeba
    niestety dołożyć sporo kasy). 17-85 nie da Ci zdjęć ''dobrych
    jakościowo, ostrych i kontrastowych''. W granicach kasy bierz 17-50
    tarmrona, niestety jest troszkę wolniejszy i bez stabilizacji albo niech
    Ci ktoś doradzi coś u N.

    Gdyby chciało mi się łazić po górach z lustrem, a nie z kompaktem to na
    dziś brałbym albo 450 z 24-105 albo jakiegoś soniacza 16-80 - za obiektyw.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl