    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Date: Sat, 25 Feb 2012 00:13:53 +0100

    On 2012-02-24 11:21, de Fresz wrote:
    > Tylko że w praktyce najczęściej już f2.8 na APSC daje wystarczające
    > rozmycie dla przyzwoitej separacji tła. Owszem, czasem trzeba pokombinować
    > z ogniskową i odległością, ale tym się różni amator od profi, że ten
    > pierwszy nie ma musu zrobienia foty w każdych, choćby najmniej
    > sprzyjających warunkach. A jak czuje taki wewnętrzny mus, niech płacze i
    > płaci.

    Mi często deko brakowało, na 35mm jest ten zapas. Owszem aps-c tak
    zupełnie nie jest bez GO, ale właśnie jego możliwości przebiegają jak dla
    mnie zbyt blisko tej granicy, więc zapłakałem i zapłaciłem ;)
    Dyskusja właśnie jest o tym, że nie ma pozycji budżetowej w tym segmencie,
    a zrobić taki by się dało.

    > A Ty rozróżnij chęć wykorzystania (mam wrażenie, że wciskaną nieco na
    > siłę) od realnej potrzeby.

    Ależ realną potrzebę definiuje wykorzystanie. Jak zrobiłem sobie wykresy
    exp. plotem to dla APS-C w zakresie bliskim pełnemu otworowi było widać
    uciętego niemal na pół Gausa (mowa o stałkach), dla pełnej klatki było go
    realnie więcej, z niewielkim ucięciem. Wynika stąd, że raczej jednak to
    wykorzystuje. Dla zoomów f/2.8 właściwie sporo zaczyna się od pełnego.

    Podejrzewam, że znalazłbym zastosowania i dla f/1.0, niekoniecznie jak
    niektórzy sobie wyobrażają robiąc portety z GO na 0,5mm :)

    > Wszystkie? Śmiała teza.

    Wszystkie zdjęcia czy kompakty? ;)
    Jakkolwiek byś się czepiał zdecydowanie wolę większe matryce.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564