  • 1. Data: 2010-11-15 20:29:05
    Temat: Nikon D7000 - ogladam sample i nic nie rozumiem !
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Od jakiegos czasu ogladam sobie testy na PhotographyBLOG. No i mamy swiezutki
    tescik Nikona D7000 no i w podsumowaniu dostal ocene "5" za jakosc obrazu
    (rzadko sie zdarza, nawet Canon 550d mial 4.5). No wiec ogladam sobie sample i
    nic nie rozumiem ! To ma byc ta szeroka rozpietosc tonalna, ktora zachwala sie
    przy lustrzankach jako jej zelazny atut ?! Spojrzcie sobie na te sample:

    http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000/s
    ample_images/nikon_d7000_01.jpg

    Bialy budynek az bije po oczach od przepalen i jednoczesnie nie widzimy
    szczegolow ciemnego samochodu ponizej.

    albo to:

    http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000/s
    ample_images/nikon_d7000_07.jpg

    Ja rozumiem, ze to sa sample JPG ale na litosc boska ! One z marszu powinny
    powalac rozpietoscia tonalna kompakty na lopatki. W takich chwilach czlowiekowi
    przechodzi ochota na takie nowinki i woli zostac przy starym wyprobowanym
    kieszonkowym aparaciku, serio !

    Adameck

  • 2. Data: 2010-11-15 21:20:46
    Temat: Re: Nikon D7000 - ogladam sample i nic nie rozumiem !
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 21:29:05 +0100, Adameck napisał(a):

    > http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000/s
    ample_images/nikon_d7000_01.jpg
    > http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000/s
    ample_images/nikon_d7000_07.jpg

    Coś u mnie te linki nie działają.

    --
    Krasnal...

  • 3. Data: 2010-11-15 21:36:41
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

> [...]
    http://img.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000/s
    ample_images/nikon_d7000_07.jpg

    > Co&#182; u mnie te linki nie dzia&#179;aj&#177;.

    Dziwne, moze wejdz na strone testu:

    http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000_r
    eview/sample_images/

    Szczegolnie masakryczne jest pierwsze zdjecie...

  • 4. Data: 2010-11-15 22:05:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-15 22:36, Adameck pisze:
    > http://www.photographyblog.com/reviews/nikon_d7000_r
    eview/sample_images/
    > Szczegolnie masakryczne jest pierwsze zdjecie...

    Dałeś się oszukać jotpegom, a właściwie filtrom zawężającym dynamikę pod
    oczekiwania 90% pstrykaczy. Wystarczy jednak wrzucić nawet to, co jest w
    szopa, żeby zobaczyć doskonałą dynamikę, zjadającą dzisiejsze Canony
    (rzuć okiem, co się dzieje pod kołem w lewym dolnym rogu). Albo otwórz
    sobie takie z mostkami między kamienicami, rewelacja. Rawy z pewnością
    mają jeszcze większy potencjał.
    Ciekawe czy któryś z nowych, tańszych Nikonów też tak ma...

    --
    pozdrawia Adam
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 5. Data: 2010-11-15 22:11:21
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 22:36:41 +0100, Adameck napisał(a):

    > Dziwne, moze wejdz na strone testu:

    Sorki, to jednak wina przeglądarki. Opera coś mi tych zdjęć nie chce
    pokazać, ale pod IE jest OK. Faktycznie dziwne niektóre te fotki, jakby źle
    naświetlone i nieostre i takiej dziwnej jakości, może poruszone minimalnie.
    Z dynamiką różnie, zależy która fotka. Ciekawe co pokażą jakieś testy. Są
    już gdzieś w ogóle testy dynamiki w porównaniu z innymi podobnymi puszkami?

    --
    Krasnal...

  • 6. Data: 2010-11-16 20:47:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Adameck:

    > Ja rozumiem, ze to sa sample JPG ale na litosc boska ! One z marszu powinny
    > powalac rozpietoscia tonalna kompakty na lopatki.

    Nie powinny.

    JPG to tylko wynik działania odpowiedniej kompresji dynamiki z rawa.

  • 7. Data: 2010-11-16 22:26:24
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Patrzę na zdjęcie z samochodem i jasnym budynkiem.
    W tylnej szybie auta widać, że budynek, pod którym stoi samochód ma coś na
    kształt balkonu. Elewacja zaś daje prawie sie nie odbija w jego karoserii.
    Może to oznaczać, że jest b. ciemna, a być może jest to np. ciemne wnętrze
    za szybami. Coś na kształt fizycznego modelu ciała doskonale czarnego. IMO
    ocena rozpietości tonalnej na podstawie tego zdjęcia jest kompletnie
    niemożliwa.

  • 8. Data: 2010-11-17 15:39:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-15 21:29, Adameck pisze:

    > Ja rozumiem, ze to sa sample JPG ale na litosc boska ! One z marszu powinny
    > powalac rozpietoscia tonalna kompakty na lopatki. W takich chwilach czlowiekowi

    Ale niby czemu powinny?
    To znaczy owszem - mogły by mieć do wyboru jakąś bardziej esowatą krzywą, nie
    ucinającą
    świateł zbyt brutalnie, i może nawet w którymś tam profilu tematycznym "kompresja
    dynamiki dla zaawansowanych" taką mają...

  • 9. Data: 2010-11-17 15:41:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    > powalac rozpietoscia tonalna kompakty na lopatki. W takich chwilach czlowiekowi

    ... a poza tym co napisałem wyżej, to skąd wiesz, że nie rozwala?
    Jest tam drugie zdjęcie zrobione w tym momencie z kompaktu do porównania?

  • 10. Data: 2010-11-17 17:54:52
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2010-11-15 23:05, Janko Muzykant pisze:

    > (rzuć okiem, co się dzieje pod kołem w lewym dolnym rogu). Albo otwórz
    > sobie takie z mostkami między kamienicami, rewelacja.

    gdzie ta "rewelacja"?