    From: dobrov <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D5000. RAW a balans bieli
    Date: Tue, 20 Jul 2010 13:41:55 +0200

    W dniu 2010-07-20 10:43, Dominik pisze:

    > 1. troche dziwi mnie to, ze robisz fotki w RAW a nie potrafisz
    > przełączyć balansu bieli w aparacie na sztywno ustawiony,ale to nie ma
    > znaczenia w Twoich problemach (patrz punkt 3.)

    Nie napisałem, że nie potrafię. Nie zawracałem sobie nim dupy, bo uznałem że
    przy rawach nie jest on w ogóle brany pod uwagę.

    > 2. nie każdy program do obróbki RAW potrafi zastosować jako wyjsciowe
    > "ustawienia aparatu" - z tego co wiem robio to tylko Nikon Capture,
    > wiekszośc programów obrabi adnae RAW "po swojemu" - z wikększą lub
    > mniejszą mozliowści ustawienia predefiniowanych włąsnych parametrów
    > tej obróbki.

    Raw therapee chyba jednak potrafi, bo miał wybrane "camera" i faktycznie pokazał
    dwa zdliżone zdjęcia z różną kolorystyką - skądś tę różnię musiał wziąć.

    > 3. hmm... ale docelowo - przecież własnie na tym polega zaleta pliku
    > RAW. nawet jesli w aparcie masz balnas bieli ustawiny na "AUTO" -
    > mozesz balans bieli dopasować w dowolnym programie do obrówbki RAW
    > ręcznie.

    No wiem. Nie mówię, że mi informacja ginie, tylko że to niepotrzebne
    zawracanie dupy. Mógłby aparat tego nie mieć i tak byłoby najlepiej :)
    Albo przynajmniej żebym mógł to wyłączyć. Od teraz będę ustawiał zawsze
    na "słoneczny dzień" - to chyba będzie neutralne.
    Muszę walnąć kilka testów :)

    jawohl; takem uczynił.