    From: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D5000 - Live View
    Date: Wed, 16 Sep 2009 23:30:37 +0200

    > Np. do naświetlania na histogram, używamy histogramu na żywo i dociągamy
    > go do prawej strony na granicy przepałów. Nigdy nie mogłem się dopatrzeć
    > tej funkcji w Nikonach na dpreview.com. Proponuje lekturę:
    > http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    > A co zadecydowało że wybór padł na D5000 a nie np. Panasonica G1?

    Cóż, zawsze może mi się odwidzieć. Rozważam też mały krok do przodu,
    czyli G11.

    Ale główny motyw to bardzo dobre ISO w Nikonie. Po wielokroć zdarzało mi
    się znaleźć w sytuacjach, gdzie lampa psuła, albo już nic nie wnosiła
    (np. zmierzch w lesie, wnętrza zabytków, itp). Panasonic nie jest w tym
    względzie słaby, ale jednak D5000 nie dorównuje (sądząc po testach na
    różnych stronach internetowych) - nie ta liga. Choć ma znaczne zalety:
    niska masa, wybitny, praktyczny ekranik; do minusów jednak muszę
    zaliczyć obiektyw 14-45 (za krótki zoom, chcę zrobić w niektórych
    parametrach krok do przodu i mieć coś bardziej uniwersalnego i 18-105
    Nikona uważam za doskonały kompromis zakres/jakość/cena). Żywotność akku
    to kolejna sprawa (do tego Panasonic robi jakieś totalitarne manewry z
    tym, że po uaktualnieniu firmware, tanie zamienniki nie będą działać).
    Nikon też kręci, niby to moda, ale do moich celów (wspomaganie pamięci
    mózgowej w rejestracji tego co się zdarzyło na wycieczkach) użyteczna
    sprawa.

    Ogólnie żałuję, że Canon nie dodał majtacza do żadnej lustrzanki. Czy
    tak ciężko im wpaść na pomysł pożenienia 450D z ekranikiem, okrasić
    filmikami i dorzucić troszkę bardziej uniwersalny obiektyw i mają mz
    hita - nie trza lepik. Chyba tylko w sprawie obiektywu się zebrali, ale
    się uwijają jak pijany ruski nindża.

    #:-)
    gps