  • 1. Data: 2009-01-24 14:45:59
    Temat: Re: Nikon Coolpix L16 (a raczej BenQ DC C1060)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 31 Dec 2008 11:32:20 +0100, w <gjfhoo$mq2$1@news3.onet>, "C.K."
    <c...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Kieruj się raczej tym, który jest mniejszy/wygodniej się trzyma/ma
    > solidniejszą obudowę /jest prostszy w obsłudze itp., zależy co dla Ciebie
    > ważniejsze.

    Więc wybrałem Benq C-1060 za 280zł :). Obudowa i wykonanie wyglądały na
    poręczniejsze i solidniejsze. Na razie sprawdza się w 100%, podoba mi tryb
    manualny, szału nie ma, ale można cyknąć lepsze fotki niż z automatu.

    Niedługo wrzucę jakieś przykładowe fotki ku ocenie czy za taką cenę mogą być...

    Ale mam pytanie -- w instrukcji nie ma nic o trybie MAKRO. A mogę przełączać
    przyciskiem ustawienia ostrości na:
    - klasyczny kwiatek - tryb makro jak domyślam się (rewelacji nie ma, minimum to
    15-20cm...)
    - (AF)
    - (PF)
    - rysunek gór

    Może mi ktoś objaśnić do czego służą 3 ostatnie tryby? Nawet w ang. instrukcji
    zapomnieli umieścić rozdział o tym...

  • 2. Data: 2009-01-26 17:21:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Jan 2009 15:45:59 +0100, w
    <h...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > - rysunek gór
    >
    > Może mi ktoś objaśnić do czego służą 3 ostatnie tryby? Nawet w ang. instrukcji

    Sam sobie odpowiem :>

    "-opcja ustawienia ostrości na AF-AutoFocus,Makro,Pejzaż-Landscape i
    PanoramaOstrości-PF -tj. tzw. stałej ostrości" -jak w tradycyjnych małpkach -
    dla ciemnych motywów, pełnych ciemności, szybkich sytuacji zdjęciowych w
    których nie mamy czasu na powolne łapanie ostrości w ruchu itp."

  • 3. Data: 2009-01-26 23:18:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja tak offtopicznie, proszę nie bić:

    On Sat, 24 Jan 2009, r...@k...pl wrote:

    > - klasyczny kwiatek - tryb makro jak domyślam się (rewelacji nie ma, minimum to
    > 15-20cm...)

    Ale to jest rewelacja!
    Istotna część kompaktów zmusza do wsadzania aparatu owadowi
    w... powiedzmy oko. A on nie lubi i ucieka.
    Mała odległość ostrzenia sama w sobie *niekoniecznie* jest
    zaletą. Częściej wadą.

    Zupełnie osobnym problemem jest *skala odwzorowania*, czyli odpowiedź
    na pytanie jak malym obiektem da się zapchać kadr.
    Z opisów Marka Wyszomirkiego wynikało, że miał kompakta który
    "zapychał" kadrem 2 cm. Ale to rzadkość była :)

    pzdr, Gotfryd