  • 1. Data: 2009-08-24 18:10:44
    Temat: [Nikon] Co dokupić do 35mm F2
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Witam

    Do tej pory miałem sigmę 18-200, no ale za namową znajomego fotografa
    kupiłem 50mm no i odkryłem że ta sigma to sie nadaje .... :)
    Obecnie zamieniłem 50mm na 35mm F2 bo mi bardziej do pokoju pasuje :D
    No ale mam dylemat co dokupić jako "spacerzooma"
    Wiem że stałka to stałka ale nie chciał bym juz jakiegoś mydła, obiektyw ma
    być do widoczków i inncyh spacerowych fotek.
    Cena ... nie no gdyby była nieograniczona to kupiłbym N18-50 F2.8 i by było
    po kłopocie, im mniej tym lepiej ale coś do ok 1500zł mógłbym wydać.
    Na dziś kusi mnie coś z tej trójki N18-70 / N18-105 / N16-85 (tu szczególnie
    te 18mm)
    Nie musi to być super jasne jak widać bo z sigmy wiem że VR pomaga i można
    coś z nim już zrobić.

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl

  • 2. Data: 2009-08-24 18:14:49
    Temat: Re: Co dokupić do 35mm F2
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Aug., 20:10, "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> wrote:
> [...]
    > te 18mm)
    > Nie musi to być super jasne jak widać bo z sigmy wiem że VR pomaga i można

    nie wiem czy znajdziesz tania alternatywe do tamrona 17-50/2,8

    na pelnej dziurze 2,8 osiaga prawie maximum rozdzielczosci , rysuje
    jak brzytwa.
    i cenowo w tym zakresie o ktorym wspominasz.

  • 3. Data: 2009-08-24 20:05:48
    Temat: Re: [Nikon] Co dokupić do 35mm F2
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Użytkownik "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Do tej pory miałem sigmę 18-200, no ale za namową znajomego fotografa
    > kupiłem 50mm no i odkryłem że ta sigma to sie nadaje .... :)

    Tak z ciekawości-co to za Sigma? Możesz coś więcej napisać?

  • 4. Data: 2009-08-24 21:53:18
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kret z domu pisze:
> [...]
    > te 18mm)
    > Nie musi to być super jasne jak widać bo z sigmy wiem że VR pomaga i można

    18 - 105 VR.

    wer

  • 5. Data: 2009-08-24 23:21:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze b...@n...pl:

    > 18 - 105 VR.

    Za 1100 to żart... Ja za niego dałem 790 i tyle jest mniej więcej wart. 1100
    to już okolice Tamrona 17-50.

  • 6. Data: 2009-08-24 23:28:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze b...@n...pl:

    > Za 1100 to żart... Ja za niego dałem 790 i tyle jest mniej więcej wart. 1100
    > to już okolice Tamrona 17-50.

    17 - 50 to raczej nie spacerzoom. A ceny są, jakie są. Bez problemu
    można kupić ten obiektyw za 1000, czyli o stówę taniej. Ceny są
    wszystkiego bezsensownie poszły w górę (kryzys). D60 z 18-55 kosztował w
    styczniu 1355 zł, teraz ponad 2000.

    wer

  • 7. Data: 2009-08-25 06:16:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Aug., 01:28, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > 17 - 50 to raczej nie spacerzoom.

    moim zdaniem jest.
    pytajacy wspomina ze najchetniej kupilby n 18-50/2.8

    dla tego zakresu dobrym wyborem jest wyminiony przeze mnie tamron.

    jest lekki niewielki , ryszje ostro i AF trafia .

  • 8. Data: 2009-08-25 08:00:01
    Od: Kell a <k...@n...com>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    >jest lekki niewielki , ryszje ostro i AF trafia .

    Musisz trafic na dobry egzeplarz.
    ja w sklepie testowalem 3 i zaden nie trafial w punkt na 2.8

  • 9. Data: 2009-08-25 08:58:16
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > Na dziś kusi mnie coś z tej trójki N18-70 / N18-105 / N16-85 (tu
    > szczególnie te 18mm)
    Osobiście polecam 18-105
    Do 1500 zł nic lepszego nie kupisz.

  • 10. Data: 2009-08-25 09:08:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    przybysz wrote:
    > Osobiście polecam 18-105
    > Do 1500 zł nic lepszego nie kupisz.

    Tylko trzeba mieć świadomość jak jest wykonany ten obiektyw...