  • 11. Data: 2009-08-25 10:16:04
    Temat: Re: [Nikon] Co dokupić do 35mm F2
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > Tylko trzeba mieć świadomość jak jest wykonany ten obiektyw...

    Robię nim zdjęcia od 8 miesięcy i nie narzekam.

  • 12. Data: 2009-08-25 17:54:14
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > Tylko trzeba mieć świadomość jak jest wykonany ten obiektyw...

    Czy używasz tego obiektywu, czy Twoja opinia to tylko teoria?

  • 13. Data: 2009-08-25 19:13:42
    Od: Sawi <s...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Tylko trzeba mieć świadomość jak jest wykonany ten obiektyw...

    A wyzej jest 16-85, tego 18-105 nie mialem w rekach, wiec tylko
    z opowiesci znam jego kiepskie wykonanie. Mam natomiast w domu
    16-85 i tu budowa jak na amatorski zoom jest bardzo dobra.
    Jakosci optycznej tez nie ma co zarzucic.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 14. Data: 2009-08-25 19:15:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze przybysz:

    > Czy używasz tego obiektywu, czy Twoja opinia to tylko teoria?

    Mam go jak również plastikowe kity z Olympusa. Różnica między nimi jest
    kolosalna. Bagnet w 18-105 jest przyklejony jakimś badziewnym klejem który
    powyciekał ze złączeń i świeci się dookoła. Cały tył jest niesamowicie
    toporny, na forum Nikona były dwa przypadki kiedy bagnet się rozwalił.
    Plastik przy soczewce z przodu jest tak miękki że gnie się w palcach (to nie
    jest przenośnia). Optycznie jest dobry ale nie dałbym za niego 1100 zł tylko
    te 790.

  • 15. Data: 2009-08-25 19:18:27
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > Tak z ciekawości-co to za Sigma? Możesz coś więcej napisać?

    Sigma AF 18-200 OS HSM
    To nie jest tak że ona jest jakaś zła, ale zakup stałki zmienia punkt
    widzenia
    No i jej masa... jak zmieniam 50mm na nią, to się wydaje że gdzieś jest
    schowany w niej worek kartofli.

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl

  • 16. Data: 2009-08-25 19:21:50
    Temat: Re: Co dokupić do 35mm F2
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > Musisz trafic na dobry egzeplarz.
    > ja w sklepie testowalem 3 i zaden nie trafial w punkt na 2.8

    Jutro jade się podpiac pod jeden taki zobaczymy co z tego wyjdzie.
    A czy 18-50 to spacerzoom, chyba jednak dla mnie tak szczególnie jak będzie
    ładnie i ostro rysował w całym zakresie.

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl

  • 17. Data: 2009-08-26 07:10:07
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> napisał(a):

    >Jutro jade się podpiac pod jeden taki zobaczymy co z tego wyjdzie.
    >A czy 18-50 to spacerzoom, chyba jednak dla mnie tak szczególnie jak będzie
    >ładnie i ostro rysował w całym zakresie.

    Moze bedziesz mial wiecej szczescia
    moje 3 nie trafialy, na dodatek jeden na pelnej dziurze rozmazywal
    bardziej prawa strone kadru

  • 18. Data: 2009-08-26 09:17:10
    Od: "przybysz" <m...@o...pl>

    > ....Bagnet w 18-105 jest przyklejony jakimś badziewnym klejem który
    > powyciekał ze złączeń i świeci się dookoła.
    W moim żadnego kleju nie stwierdza się

    > Cały tył jest niesamowicie
    > toporny, na forum Nikona były dwa przypadki kiedy bagnet się rozwalił.

    Tak to bywa jak nabywca bierze sprzęt refurbished

  • 19. Data: 2009-08-29 09:13:54
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    Dzieki za porady, wybrałem tamrona 17-50 F2.8 (ostry, bez BF/FF)

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl