  • 121. Data: 2022-04-28 22:37:09
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 22:28:26 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To jest właśnie ten ołówek i prawdziwy sens tej historii.

    Ale nie o prymitywność ołówka w niej chodziło, ale o prostotę w
    środkach w dążeniu do osiągnięcia celu.

    --
    Marek

  • 122. Data: 2022-04-28 22:50:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:37, Marek wrote:
    > Ale nie o prymitywność ołówka w niej chodziło, ale o prostotę w środkach
    > w dążeniu do osiągnięcia celu.

    Niewątpliwie o to chodziło autorowi tej anegdotki, jednak osiąganie
    niektórych celów nie jest możliwe za pomocą prostoty w środkach. Rosja
    to piękny przykłąd - ich technologia kosmiczna zatrzymała się w latach
    60tych bo jest *za* prosta.

  • 123. Data: 2022-04-28 22:55:21
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.04.2022 22:13, heby wrote:

    > Przecież dostałes link do filmu, gdzie dron już lata i zrzuca granaty. Z
    > braku laku AI zastapiono białkiem, ale to detal.

    Bo Ukraińcy mają za mało artylerii to kombinują.
    Widać nie całkiem cywilny ten dron skoro ma celownik na ekranie.

    > Ponadto obawiam się, że nie pojmujesz czym jest burza mózgów, skoro
    > twierdziś, że walidne pomysły to tylko te podparte gotowcem. Fizycy
    > teoretyczni nie lubią tego.

    Fizyk teoretyczny robi średnio jedno odkrycie w życiu... jak jest dobry.
    Wymyśliłeś broń, twierdzisz że będzie skuteczna to zrób prezentację w PP
    i idź po grant do UE.
    Ja gdybym był tak przekonany jak ty, to bym zrobił prototyp i
    przetestował go.

    > A to prawie na pewno rakieta. Może być pocisk rakietowy, ale wtedy na
    > ch... nim strzelać z *artylerii* skoro ma własny napęd i sterowanie i
    > można ją odpalić z tego wlaśnie drona?

    Dron nie strzela rakietami do czołgów tylko bombami skrzydlatymi jak
    już, po za tym ile takich bomb weźmie? A artyleria może nawalać z
    kilkunastu kilometrów non stop, a dron tylko naprowadza i może latać
    godzinami.

    --
    Mirek.

  • 124. Data: 2022-04-28 22:55:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 22:32:27 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Podobno jest też obrona przeciwlotnicza, szyforwana komunikacja,
    > racje
    > zywnościowe i opieka medyczna.
    > Sporo rzeczy jest ogólnie na wojnie. Tak pisali w podręczniku.

    Oczywiście. I uważasz, że kacapy nie wyciągną wniosków z tej nauczki
    z dronami z podwieszonymi granatami i następnym razem nie
    przygotowują się lepiej, co w efekcie spowoduje praktyczną
    bezużyteczność dronów?
    Zapominasz, że to nie miała być regularna wojna tylko specjalna
    operacja wojskowa w celu wyswobodzenia uciśnionych i odebrania
    bukietów wdzięczności a sami faszyści mieli się poddać po 2 dniach.

    --
    Marek

  • 125. Data: 2022-04-28 23:00:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 22:50:32 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Rosja
    > to piękny przykłąd - ich technologia kosmiczna zatrzymała się w

    Ja rozumiem ten pogląd. Nawet przez ostatnie 20 kilka lat
    wielokrotnie go używałem na psk. I zawsze podał kontr argument, że
    dzięki tej prostocie jest tania, skuteczna i mało awaryjna, A zaraz
    zaraz btw - kto teraz wozi Amerykanów na stację kosmiczną?

    --
    Marek

  • 126. Data: 2022-04-28 23:51:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:55, Mirek wrote:
    > Bo Ukraińcy mają za mało artylerii to kombinują.
    > Widać nie całkiem cywilny ten dron skoro ma celownik na ekranie.

    Nie wiadomo czym jest ten celownik, może tanią kamerą w podczerwieni.
    Nie czyni to z drona "niecywilnego", ma tylko dodatki.

    Mało prawdopodobne też, aby ta kamera była do nawigacji.

    > Fizyk teoretyczny robi średnio jedno odkrycie w życiu... jak jest dobry.
    > Wymyśliłeś broń, twierdzisz że będzie skuteczna to zrób prezentację w PP
    > i idź po grant do UE.

    To ukraińcy twierdzą, że jest skuteczna i mają na to jakies dowody. Kto
    wie, czy nie zrobią startupu po wojnie.

    > Ja gdybym był tak przekonany jak ty, to bym zrobił prototyp i
    > przetestował go.

    W tym kraju się nie da, a ja nie jestem przekonany.

    Cały czas czekam, aż ktoś mi da przekonywujący dowód, że obecny stan
    techniki wojskowej to vidicony i TO-3 i nie da się nic innego.

    Na razie dostaje "dowody" że rakieta musi się kręcić i to powód że
    matrycy nie da się stosować itp interesujące koncepcje broniące
    średniowieczne technologie.

> [...]
    > już, po za tym ile takich bomb weźmie? A artyleria może nawalać z
    > kilkunastu kilometrów non stop, a dron tylko naprowadza i może latać

    A myśmy własnie tutaj płakali nad biednymi cywilami i że im pranie w
    ogródku taka artyleria zachlapie błotem, no ale choć zgodna z Genewą.
    Nie to co złośliwe drony co mogą w Seicento porysować lakier.

  • 127. Data: 2022-04-28 23:51:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 23:00, Marek wrote:
> [...]
    > prostocie  jest tania, skuteczna i mało awaryjna, A zaraz zaraz btw -
    > kto teraz wozi Amerykanów na stację kosmiczną?

    SpaceX.

  • 128. Data: 2022-04-29 00:02:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:55, Marek wrote:
    > Oczywiście. I uważasz, że kacapy nie wyciągną wniosków z tej nauczki z
    > dronami z podwieszonymi granatami i następnym razem nie przygotowują się
    > lepiej, co w efekcie spowoduje praktyczną bezużyteczność dronów?

    Tak. Dokładnie tak myślę.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Czornobajiwka_(obw%C3%
    B3d_cherso%C5%84ski)

    Coś pobąkuja, że już 17 raz.

    > Zapominasz, że to nie miała być regularna wojna tylko specjalna operacja
    > wojskowa w celu wyswobodzenia uciśnionych i odebrania bukietów
    > wdzięczności a sami faszyści mieli się poddać po 2 dniach.

    I to zmienia coś w fakcie, że kacapy mają krótkofalówki z Baofenga,
    przeterminowane racje zywnościowe, brak pancerzy na połowie wozów
    bojowych, zero obrony przeciwlotniczej, brak paliwa żeby nawet do tego
    Kijowa dojechać itd po DWÓCH miesiacach walki? Argument o zaskoczeniu
    Rosjan miał sens na początku. Teraz jego stosowanie jest głupie - mieli
    czas a nic się nie zmieniło.

    Zakładasz błednie że radziecki model wojskowy zmienił się. Nie zmienił
    się. W każdej dyktaturze stanowiska kierownicze, a tu generalskie,
    zajmują cyniczne miernoty. I to jest z naszego punktu widzenia zaleta,
    oby tak dalej.

    Ponadto podpowiem też: obrona przed taką bronią wymaga *modernizacji*. W
    sytuacji gospodarki opartej o korupcję, raczej mało prawdopodobne aby
    dali radę zmodernizować cokolwiek, poza egzemplarzami defiladowymi. To
    zabawne może być, ale ruscy od czasów CCCP nie mają *nic* co było by
    wartościowe w temacie wojskowości, na masową skalę. Czekam aż wyciągną z
    magazynów łuki i strzały.

  • 129. Data: 2022-04-29 00:12:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 23:51:41 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > SpaceX.

    I od kiedy ów SpaceX ratuje honor Amerykanów? Czym latali po
    wycofaniu promów w 2011 a nawet wcześniej gdy promy teoretycznie
    latały?

    --
    Marek

  • 130. Data: 2022-04-29 00:22:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Apr 2022 00:02:06 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Coś pobąkuja, że już 17 raz.

    Ja nie mam na myśli wyciągnięcia wniosków już w tym konflikcie. To za
    wcześnie.
    Chyba się zgodzisz, że stworzenie (i użycie) armi dronów z AI na
    czas *tego* konfliktu jest nieprawdopodobne, stąd mówimy o przyszłych
    konfliktach. Obecnie jedynie na szybko drony z trytytki i grantu
    (pomijając Bayraktary).

> [...]
    > się. W każdej dyktaturze stanowiska kierownicze, a tu generalskie,
    > zajmują cyniczne miernoty. I to jest z naszego punktu widzenia

    Nie zakładam. Mam dokładnie takie samo zdanie. Ale wyciągnięcie
    wniosków nie będzie w tym konflikcie, bo muszą się pozbierać z tego.
    Sadzenie, że będzie tak u nich w kolejnym lub zawsze jest ryzykowne.
    Głowy już lecą z tego powodu na skalę dotąd niespotykaną. Nie bez
    podstaw się mówi, że to największa ich porażka od drugiej wojny
    światowej. To robi wrażanie.

    --
    Marek