  • 111. Data: 2022-04-28 20:44:42
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 20:01, Mirek wrote:
    > Jednak celował do konkretnego czołgu.

    Ah, czyli tutaj ta róznica. Tu konkretny czołg a tam jakiś czołg.

    Przyznaje, że nie wiedziałem, że chłopaki z rurą i sznurkiem maja
    takiego cela, aby trafić w *konkretny*. Może czegoś nie wiem o tych rurach.

    > Bo to jak sam zauważyłeś jest kacapskie wojsko.

    Tak. Z nim i chińskim odbywają się obecnie i przyszłe wojny.

    Może będziesz tym zaskoczony, ale zazwyczaj wiadomo z kim będzie wojna i
    zazwyczaj wiadomo jakiego potrzebujesz uzbrojenia.

    > Oni wielu rzeczy nie ogarniają, a mają innych za głupców.

    Czyli co, metoda na kacapów działa? Może nie działać na amerykanów, ale
    nie wydaje mi się, aby to był cel.

    > Normalnie takie drony nie mają racji bytu.

    A jednak mają, jak sam widzisz. Kilku nerdów z zabawkowymi dronami
    spuszcza wpierdol kacapskiemu wojsku. Pomnóż to przez sto, zatrudnij AI
    i czekaj. Połowe zestrzelą? Nie szkodzi.

    > Przede wszystkim są za wolne i zbyt łatwe do strącenia.

    Ale nikt ich nie strąca w ilościach hurtowych.

    Podpowiem dlaczego:
    a) słabo je widać na radarach
    b) nie widać ich za dobrze gołym okiem
    c) nie słychać za bardzo aż do momentu "zzziiiuuuu"
    d) ciezko trafić, bo to małe kurestwo
    e) rakiety naprowadzane ich nie widzą

    Patrz: przewaga bojowa. Co za niespodziewanka.

    > Takie rzeczy załatwia z powodzeniem artyleria. Pociski niekierowane,
    > albo kierowane z drona jak trzeba precyzyjniej.

    Oczywisćie. I przy okazji można zrównać z ziemią całą wieś i połowę
    mieszkańców. Ot, humanitarnie przynajmniej a nie z jakiegoś drona w
    czołgi kierować granaty, Panie, kto to widział takie brabarzyństwo.

    > Ale za to służyłem w marynarce ;)

    Nie pogniotła się?

  • 112. Data: 2022-04-28 21:58:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.04.2022 20:44, heby wrote:

    > Patrz: przewaga bojowa. Co za niespodziewanka.

    No to rób tego drona, bo pomysły to może mieć każdy.

    > Oczywisćie. I przy okazji można zrównać z ziemią całą wieś i połowę
    > mieszkańców. Ot, humanitarnie przynajmniej a nie z jakiegoś drona w
    > czołgi kierować granaty, Panie, kto to widział takie brabarzyństwo.

    Czytaj uważnie - pocisk artyleryjski może być kierowany np. na plamkę
    lasera z drona. Nie trzeba rozwalać całej wsi i można w ostatniej chwili
    skierować go w bezpieczne miejsce jeśli by się okazało, że to pomyłka
    albo jeśli jednak się dogadamy ;)

    > Nie pogniotła się?
    8FOW 16DKZOP 169

    --
    Mirek.

  • 113. Data: 2022-04-28 22:13:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 21:58, Mirek wrote:
    > No to rób tego drona, bo pomysły to może mieć każdy.

    Przecież dostałes link do filmu, gdzie dron już lata i zrzuca granaty. Z
    braku laku AI zastapiono białkiem, ale to detal.

    Ponadto obawiam się, że nie pojmujesz czym jest burza mózgów, skoro
    twierdziś, że walidne pomysły to tylko te podparte gotowcem. Fizycy
    teoretyczni nie lubią tego.

    > Czytaj uważnie - pocisk artyleryjski może być kierowany

    Raczej nie jest wtedy aryleryjski. Artyleria *zazwyczaj* napiernicza
    niekierowanymi.

    Być może mylisz z rakietami.

    > np. na plamkę
    > lasera z drona.

    A to prawie na pewno rakieta. Może być pocisk rakietowy, ale wtedy na
    ch... nim strzelać z *artylerii* skoro ma własny napęd i sterowanie i
    można ją odpalić z tego wlaśnie drona?

    Pozwój, że wyjaśnię problem: taki sterowany pocisk raczej nie pozwala na
    sychronicznie zniszczenie kilku pojazdów. Tracisz element zaskoczenia po
    pierwszym trafieniu. Te naście sekund daje szanse kacapowi wybiec z
    krzaków ze spuszczonymi spodniami i odpalić tanka.

    Element zaskoczenia masz, jak uzyjesz dziesiątek niekierowanych, jak w Grad.

    > Nie trzeba rozwalać całej wsi i można w ostatniej chwili
    > skierować go w bezpieczne miejsce jeśli by się okazało, że to pomyłka
    > albo jeśli jednak się dogadamy ;)

    Przy pociskach artyleryjskich ta "ostatnia chwila" trwa kilka sekund.
    Jestem pewny, że pomyliłeś z rakietami.

    > 8FOW 16DKZOP 169

    To nie mój rozmiar, jak noszę M-kę.

  • 114. Data: 2022-04-28 22:22:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 14:22:21 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > krzakach. Kopter lecący na 200m jest niesłyszalny i bardzo słabo
    > widoczny, obniża się w sekundy, zrzuca granat i spiernicza.

    Tu się nie zgodzę, nie w każdych warunkach. Swoją 250 słyszę nawet z pułapu 700m nad
    głową. Cichaczem chmarą podleciec się nie da (chyba, że chmarą sów
    https://youtu.be/d_FEaFgJyfA). Może w trakcie silnej wymiany ognia i ogólnego
    zamieszania. Ale, jak to się barwnie wyrazileś, w trakcie srania kierowcy na postoju
    to mało prawdopodobne by nikt nie usłyszał już z dość znacznej odległości.

    --
    Marek

  • 115. Data: 2022-04-28 22:25:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 20:44:42 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli co, metoda na kacapów działa? Może nie działać na amerykanów,
    > ale
    > nie wydaje mi się, aby to był cel.

    Chyba nie wyciągnąłeś wniosków z historii o długopisie NASA kontra
    ołówek CCCP.

    --
    Marek

  • 116. Data: 2022-04-28 22:28:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:25, Marek wrote:
    > Chyba nie wyciągnąłeś wniosków z historii o długopisie  NASA kontra
    > ołówek CCCP.

    Wyciągnąłem. Mniej wiecej sprowadza się on do tego, że ruskie rakiety, z
    uwagi na wyjątkowo prymitywną nawigację, nie nadają się do czegokolwiek
    innego niż proste loty na orbitę. Zwróć uwagę, że ruscy poza lataniem na
    orbitę nie robią nic specjalnie innego do dzisiaj.

    To jest właśnie ten ołówek i prawdziwy sens tej historii.

  • 117. Data: 2022-04-28 22:31:04
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    > a) słabo je widać na radarach
    > b) nie widać ich za dobrze gołym okiem
    > c) nie słychać za bardzo aż do momentu "zzziiiuuuu"

    Przecież jest broń EMP do strącania dronow. Chińczycy używają. Zabawa
    z dronami bardzo szybko by się zakończyła. Oczywiście byłby na
    początku efekt zaskoczenia ale raczej jednorazowy i bez znaczenia w
    skali całego konfliktu.

    --
    Marek

  • 118. Data: 2022-04-28 22:31:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:22, Marek wrote:
    > Tu się nie zgodzę, nie w każdych warunkach. Swoją 250 słyszę nawet z
    > pułapu 700m nad głową.

    Ale wiesz, że jesteś na wojnie? I na około napiernicza pełno sprzętu
    wojskowego, silniki pracują, muzyczka napiernicza, koledzy wrzeszczą,
    itd, nawet wysrać się nie da w spokoju?

    Zauważyłes, że na filmiku, którego znowu nie obejrzałes, ruskie są
    zaskoczone? Ale może akurat głuche byli.

  • 119. Data: 2022-04-28 22:32:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/04/2022 22:31, Marek wrote:
    > Przecież jest broń EMP do strącania dronow.

    Podobno jest też obrona przeciwlotnicza, szyforwana komunikacja, racje
    zywnościowe i opieka medyczna.

    Sporo rzeczy jest ogólnie na wojnie. Tak pisali w podręczniku.

  • 120. Data: 2022-04-28 22:33:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2022 17:15:47 +0200, Piotr Wyderski
    <b...@p...com> wrote:
    > Nie, bo mogą wykonać odwet taką samą bronią, jaką może zagrozić im
    > NATO.

    Jaką? Którą? Tą zdekompletowaną i niesprawną od dziesięcioleci?

    --
    Marek