  • 1. Data: 2010-01-28 22:49:43
    Temat: Niezły sposób naruszanie na śliskim
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dziś wymyśliłem (może nie ja pierwszy) ciekawy sposób na ruszenie na
    śliskim - przydatne pod górę albo żeby ruszyć w głębszym śniegu.
    Przećwiczyłem kilka razy i wygląda super.

    Należy wyłączyć silnik, włączyć pierwszy bieg (na bardzo śliskim może i
    drugi), puścić sprzęgło, włączyć rozrusznik.

    Rozrusznik rusza delikatnie i płynnie (sprzęgłem ciężko zrobić to tak
    dobrze), nada pewną prędkość, a wtedy zacznie działać już silnik i bez
    gazu samochód ładnie wyjeżdża.

    Oczywiście nie wolno tego robić bardzo długo, bo przegrzeje się
    rozrusznik, albo rozładuje akumulator.

  • 2. Data: 2010-01-28 23:01:14
    Temat: Re: Niezły sposób naruszanie na śliskim
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > Należy wyłączyć silnik, włączyć pierwszy bieg (na bardzo śliskim może i
    > drugi), puścić sprzęgło, włączyć rozrusznik.
    ROTFL
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-28 23:17:16
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    > gazu samochód ładnie wyjeżdża.
    >
    > Oczywiście nie wolno tego robić bardzo długo, bo przegrzeje się

    Jaki jest najlepszy bieg do tego ?
    4 ! (w nowych 8 biegowcach pewnie 5).
    od zera do 200 z haczykiem :)

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-01-28 23:21:43
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Należy wyłączyć silnik, włączyć pierwszy bieg (na bardzo śliskim może i
    > drugi), puścić sprzęgło, włączyć rozrusznik.

    eee to ja już wolę robić "szperę" przy puszczonym sprzęgle dohamowując nieco
    hamulcami i zazwyczaj się udaje :-)
    brat

  • 5. Data: 2010-01-28 23:31:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:

    > Jaki jest najlepszy bieg do tego ?
    > 4 ! (w nowych 8 biegowcach pewnie 5).
    > od zera do 200 z haczykiem :)

    E no... bez gazu oczywiście cała operacja.

  • 6. Data: 2010-01-28 23:33:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bratPit pisze:

    > eee to ja już wolę robić "szperę" przy puszczonym sprzęgle dohamowując
    > nieco hamulcami i zazwyczaj się udaje :-)

    Tył przytrzymuje i różnie z tym bywa (chyba że masz 4x4).
    Lepiej mają RWD, bo się mogą przyhamowywać ręcznym.

    Chociaż z tą metodą to jest tak, że teoretycznie nie działa, praktycznie
    coś tam daje, ale jakieś cuda to to też nie są.

    Do tego jest trudna, bo delikatne przyhamowywanie lewą nogą wymaga
    przećwiczenia.
    A moją może zastosować każdy bez ćwiczeń.

  • 7. Data: 2010-01-28 23:42:24
    Od: krz <a...@g...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > bratPit pisze:

    > Tył przytrzymuje i różnie z tym bywa (chyba że masz 4x4).

    W prawidłowo działającym układzie hamulcowym, przód łapie znacznie
    mocniej (szybciej?) niż tył.

    W każdym razie, ów pomysł "wirtualnej szpery" jest naprawdę ciekawy..
    Za oknem sypie właśnie śnieg na potęgę, rano będą idealne warunki do
    przetestowania patentu ;)

  • 8. Data: 2010-01-29 00:20:02
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > W każdym razie, ów pomysł "wirtualnej szpery" jest naprawdę ciekawy..
    > Za oknem sypie właśnie śnieg na potęgę, rano będą idealne warunki do

    żeby potem nie było na mnie ;-)
    w każdym razie używałem tej metody do ruszenia koła stojącego na lepiej
    przyczepnym podłożu i wyhamowania koła kręcącego w miejscu na śliskim (napęd
    na przód), tworzyłem hamulcami mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu,
    pomogło parę razy, niestety efekt wirtualnej szpery ogranicza to na co
    zwrócił uwagę Tomek - hamulce działają również na tył - wiadomo że słabiej
    ale zawsze,
    brat

  • 9. Data: 2010-01-29 05:42:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > gazu samochód ładnie wyjeżdża.
    >
    > Oczywiście nie wolno tego robić bardzo długo, bo przegrzeje się

    Wystarczy ASB :>

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2010-01-29 07:02:10
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > eee to ja już wolę robić "szperę" przy puszczonym sprzęgle dohamowując
    > nieco hamulcami i zazwyczaj się udaje :-)

    Nie działa z EDS, a własciwie to podobnie działa eds, ale nie chamuje tyłu
    ani koła które stoi w miejscu ;)