  • Data: 2010-01-29 12:35:25
    Temat: Re: Niezły sposób naruszanie na śliskim
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:ce19933f-8a4e-4f89-936c-65218730d046@z26g2000yq
    m.googlegroups.com...

    > Teraz jak to sie zachowuje przy ruszaniu:
    > Safrane: mozna ruszac bez uzycia gazu (nawet na suchym) - nie zadusi
    > sie niczym traktor
    > Xsara: podobie choc w mniejszym stopniu
    > Brava: aby ruszyc i nie zadusic badz nie zatelepac trzeba dac gazu i
    > wkrecic troche obroty.
    > Na sniegu efekt jest taki, ze nietrudno o zabuksowanie, tymczasem w
    > wymienionych francuzach po prostu puszcza sie powoli sprzeglo bez gazu
    > i autko powoli sobie rusza bez poslizgu.
    > Ciekaw jestem doswiadczen uzytkownikow aut z jeszcze bardziej
> [...]

    Ciekawe, w każdym aucie, które miałem bez problemu można było ruszyć na asfalcie
    bez dodawania gazu i to nawet pod lekką górkę. Widocznie zależy to nie tylko od
    momentu silnika, ale również od przełożenia na pierwszym biegu i od precyzji
    działania sprzęgła.
    Oto te najsłabsze przykłady:
    Fiat 125p wersja 1300, z tego co pamietam około 65KM.
    Polonez Caro Plus 1600, 76KM
    Kia Rio 1350, 82KM.

    Pozdrawiam
    Wojtek