  • Data: 2010-01-29 10:33:31
    Temat: Re: Niezły sposób naruszanie na śliskim
    Od: choczsz <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Sty, 22:49, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Dziś wymyśliłem (może nie ja pierwszy) ciekawy sposób na ruszenie na
    > śliskim (...)
    > Należy wyłączyć silnik, włączyć pierwszy bieg (na bardzo śliskim może i
    > drugi), puścić sprzęgło, włączyć rozrusznik.

    Sposob moze i ciekawy ale litosci...
    Najlepszy sposob na ruszanie na sliskim to chyba auto z klasycznym
    automatem...
    Ze skrzynka reczna dobry bedzie duzy niewysilony wolnossacy silnik z
    duzym momentem a niekoniecznie duza moca.
    Mam porownanie z uytkowanych ostatnimi laty, jak odczuwam
    charakterystyke aut:

    Xsara 1.8 16V 115KM - silnik niewysilony, lubiacy wolne obroty, moment
    przyzwoity juz od niskich, plaska krzywa
    Safrane 3.0V6 165KM - podobnie tylko jeszcze lepiej do tego 6
    cylindrow
    Brava 1.6 16V 103KM - maly moment (tragicznie maly na niskich
    obrotach), a moc calkiem przyzwoita, tylko ze wymaga wysokich obrotow

    Teraz jak to sie zachowuje przy ruszaniu:
    Safrane: mozna ruszac bez uzycia gazu (nawet na suchym) - nie zadusi
    sie niczym traktor
    Xsara: podobie choc w mniejszym stopniu
    Brava: aby ruszyc i nie zadusic badz nie zatelepac trzeba dac gazu i
    wkrecic troche obroty.
    Na sniegu efekt jest taki, ze nietrudno o zabuksowanie, tymczasem w
    wymienionych francuzach po prostu puszcza sie powoli sprzeglo bez gazu
    i autko powoli sobie rusza bez poslizgu.
    Ciekaw jestem doswiadczen uzytkownikow aut z jeszcze bardziej
    wysokoobrotowymi motorami (np jakies ponad stukonne 1.4)?