-
31. Data: 2017-06-25 23:00:45
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik yabba g...@g...com ...
>>>> Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy
>>>> wysokiego cisnienia.
>>>
>>> To może właśnie ten czujnik ciśnienia przed pompą wys. ciś. jest
>>> problemem?
>>>
>> Wymieniony na nowy a potem jeszcz raz dla pewnosci na kolejny.
>> To nie to.
>>
> Może wężyk z baku jest niedrożny?
>
Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie.
Filtr paliwa tez wymieniony.
Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do pompy. Idzie
za niski przez co otwiera sie zby słabo.
Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak.
Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku sprawiła, ze
nagle auto przestało działac...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.
-
32. Data: 2017-06-26 00:06:53
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem?
Jest ynteligentna regulacja obrotów pompy w baku czy proste on off
+12v zawsze na full obrotów?
> Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do
> pompy.
której pompy?
> Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.
Co się otwiera zbyt słabo?
> Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak.
To niech zada obcy prąd na 100% otwarcia. Dowie się czy wyjście ECU
zmiękło czy rezystancja obciążenia wzrosła.
> Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku
> sprawiła, ze nagle auto przestało działac...
Może stara dawała mniejsze ciśnienie to ECU wysterowywał poprawnie.
Nowa daje prawidłowe i zepsuty ECU przymyka.
Albo nowa jest złego typu i daje za duże ciśń i ECU przymyka.
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
-
33. Data: 2017-06-26 02:01:02
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik PiteR e...@f...pl ...
> Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem?
> Jest ynteligentna regulacja obrotów pompy w baku czy proste on off
> +12v zawsze na full obrotów?
>
Wydaje mi się ze on/off.
Mierzył - jest 8 atm.
sprawdzalismy tez poprzednia pompe oraz jeszcze inna ktora dawała ok 4atm.'
>> Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do
>> pompy.
>
> której pompy?
>
Pompy wysokiego cisnienia.
>
>> Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.
>
> Co się otwiera zbyt słabo?
>
sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwac
>
>> Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak.
>
> To niech zada obcy prąd na 100% otwarcia. Dowie się czy wyjście ECU
> zmiękło czy rezystancja obciążenia wzrosła.
>
zapytam, czy probował - dzieki za podpowiedz
>
>> Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku
>> sprawiła, ze nagle auto przestało działac...
>
> Może stara dawała mniejsze ciśnienie to ECU wysterowywał poprawnie.
> Nowa daje prawidłowe i zepsuty ECU przymyka.
>
ok, ale wtedy przywrócenie starej pompy paliwa sprawiłoby ze wszystko
wrociłoby do pierowtnego stanu.
> Albo nowa jest złego typu i daje za duże ciśń i ECU przymyka.
>
Jest na pewno ok.
Zreszta probowalismy kilka.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.
-
34. Data: 2017-06-26 08:48:54
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2017-06-24 o 15:00, Budzik pisze:
>> Przyczyn może być kilka.
>> Czasami gdzieś jak zdycha wiązka to będziesz miał jakieś
>> "niedomagania" od czasu do czasu. Jak ktoś to przypadkiem ruszy, to
>> albo się na chwilę naprawi, albo przestanie kontaktować zupełnie i
>> auto zdechnie.
> Wiazka była wymieniana jakiśczas temu.
W nowych samochodach jest więcej niż jedna masa (u mnie jest ich ponoć
16 :) ) - niech sprawdzi wszystkie.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
35. Data: 2017-06-26 11:23:12
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
Użytkownik PiteR e...@f...pl ...
>> Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem?
>> Jest ynteligentna regulacja obrotów pompy w baku czy proste on off
>> +12v zawsze na full obrotów?
>
>Wydaje mi się ze on/off.
>Mierzył - jest 8 atm.
>sprawdzalismy tez poprzednia pompe oraz jeszcze inna ktora dawała ok
>4atm.'
To nie jest jakos za duzo ?
Wydaje mi sie, ze pompa mniejsze cisnienie daje ... ale to taka wiedza
ogolna, i bardziej z benzyniakow.
>>> Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do
>>> pompy.
>> której pompy?
>Pompy wysokiego cisnienia.
>>> Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.
>> Co się otwiera zbyt słabo?
>sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwac
Jest tam jakis regulator ?
Regulator mial sens przy wtryskiwaczach benzynowych, ale na wejsciu
pompy w.c. ?
J.
-
36. Data: 2017-06-26 13:01:01
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>> Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.
>>> Co się otwiera zbyt słabo?
>>sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwac
>
> Jest tam jakis regulator ?
>
> Regulator mial sens przy wtryskiwaczach benzynowych, ale na wejsciu
> pompy w.c. ?
No ponoc jest to jakis zawór ktory otwiera sie bardziej lub mniej w
zaleznosci od podanego prądu.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
Wszyscy je widzą." - Konfucjusz
-
37. Data: 2017-06-26 22:51:28
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
Jak podchodzicie do takich sytuacji.
Dałem do naprawy auto - normalnie jezdzace, majace 1-2 dziennie niewielki
problem z moca (pomagało ponowne odpalenie auta)
Podejrzewałem pompe w zbiorniku paliwa.
Pompa wymieniona przez mechaniora, auto od tego czasu nie odpala.
Mechanik szuka, szuka, sprawdza, nie znajduje, coś wymienia zgodnie z tym
co pokazuje komputer ale to nei pomaga i poddaje się.
Koszt wymienonej dodatkowo czesci: 500zł
Mechanik wyliczył sobie swoja prace na kolejne 500zł.
I tak sie zastanawiam co powinienem zrobić:
- zaprponować 500zł za czesci w ramach utrzymywania dobrych stosunków (to
nasz mechanik od lat)
- zapłacic 1000zł
- wysmiac go ze skoro tak podchodzi do tematu to ja nie płace nic
- dodatkowo obciazyc go kosztami naprawy w innym serwisie. :)
Co byście zrobili?
---
Logicznie rzecz biorąc należy wyznaczyć czas na naprawę lub doprowadzenie do
stanu sprzed prób pod rygorem odstąpienia od umowy i obciążenia kosztami
doprowadzenia do używalności. Ale oczywiście sprawa nie jest tak prosta.
P.S. Nadal nie wiem co jest zepsute, bo drugi mechanior tez szuka, szuka,
tez coś wymienił co nie pomogło az w koncu stwierdził ze to juz tylko moze
byc ECU.
W zwiazku z tym nie wiem czy to ze padło akurat po wymiane pompy to tylko
zbieg okolicznosci (w ktore nie wierze...) czy moze pierwszy mechanik po
prostu coś zepsuł...
---
A ta pompa działa ??? Bo nieraz nowe części nie działają.
-
38. Data: 2017-06-26 22:53:06
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
>
> Niemożność zdiagnozowania przyczyny nieuruchamiania się silnika, która
> się doskonale reprodukuje, wskazuje raczej na to że poważniejszy
> problem jest z mechanikiem, niż samym samochodem.
>
:)
Problem polega na tym, ze ten mechanik "obsługuje nas" od lat.
I nigdy nie było zadnego kłopotu, zarówno pod wzgledem jakosci jak i
uczciwości.
---
A jakiej trudności były to naprawy ?
-
39. Data: 2017-06-26 22:58:18
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Zenek Kapelinder"
...
Ty chciales zeby pompe wymienic czy on? Jesli Ty to placisz za calosc. Jesli
on to jego problem.
---
Nie ma powodu płacić za całkowite zepsucie samochodu.
-
40. Data: 2017-06-26 23:05:11
Temat: Re: Nieudana naprawa
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Zenek Kapelinder"
Po co u zasadnienie w prostej sprawie. Ale prosisz i masz. Zdecydowales ze
chcesz miec nowa pompe. To wymienil, nalezy mu sie zaplata za robote i zwrot
kasy za pompe jak wylozyl na nia kase. Przysluguje Ci gwarancja na pompe.
Napisales ze stara pompa byla wykochana co zostalo potwierdzone sprawdzeniem
cisnienia. Nowa daje dobre cisnienie. Mechanik wykonal prace i nalezy mu
zaplacic. Ale samochod dalej chujowo jezdzi. Wiesz co? W tej sytuacji to
nawet jak to byla diagnoza mechanika ze nalezy wymienic pompe i wymiana nie
przyniosla oczekiwanego rezultatu to tez mu sie kasa nalezy. Stara pompa
byla zuzyta i kwalifikowala sie do wymiany.
---
Myślę jednak, że kluczowe jest stwierdzenie czy naprawa została wykonana
prawidłowo.