eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNieudana naprawa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 78

  • 71. Data: 2017-06-28 09:53:30
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-28 o 03:26, Pszemol pisze:
    > LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    >> W dniu 2017-06-28 o 00:38, Pszemol pisze:
    >> [...]
    >>
    >>> Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    >>
    >> Polecam spróbować :) Zdrowy rozsądek to podstawa do szczegółowych
    >> rozważań. Jeśli, tak jak u ciebie, nie poparty wiedzą podstawową to
    >> polecam nakręcić filmik i na YT wrzucić, przynajmniej będziesz miał
    >> wejścia :)...
    >
    > Jakoś mnie to nie kręci - a z tym dentystą to był żarcik :-)
    >
    >> to się zdarza bardzo często, że inni, chcąc oglądać czyjąś
    >> głupotę płacą więcej niż za rzetelną wiedzę, która dla nich jest po
    >> prostu nudna i najczęściej jej nie rozumieją :)
    >>
    >
    > To skoro nie rozumieją to skąd wiedzą, że oglądają głupotę?

    Nic nie napisałem że wiedzą iż oglądają głupotę. Czesto bywa że biorą to
    za pewnik, że głupota to nie jest.
    >
    > Moim zdaniem trzeba mieć wiedzę aby odróżnić rzetelne wideo od
    > amatorszczyzny.


    Nie łapiesz, nie chodzi o amatorskie wideo ale o treść przekazu. Nawet
    amatorskie wideo poparte rzetelną wiedzą jest często znacznie lepsze niż
    rzetelny, profesjonalny film najeżony głupotami.
    --
    LordBluzg(R)


  • 72. Data: 2017-06-28 14:07:56
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 18:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze:
    >>>>> Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie.
    >>>>> Filtr paliwa tez wymieniony.
    >>>>> Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do pompy.
    >>>>> Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.
    >>>
    >>>> Co to znaczy za niski prąd? Czy ma być 12V a dochodzi tylko np. 8V
    >>>> (bez obciążenia/pod obciążeniem)? Czy też pompa potrzebuje 1A, a ECU
    >>>> jest w stanie podać tylko 500mA?
    >>>
    >>> W sensie ze prąd steruje otwarciem, i np. maks otwarcie to 12V a on
    >>> daje 3V
    >>> i nie otweira.
    >
    >> Kumaty elektryk/elektronik powinien potrafić to sprawdzić bez
    >> zamieniania ECU. Specyfikacja sygnałów elektrycznych sterowania pompy
    >> raczej nie jest jakąś tajną informacją i pewnie można ją gdzieś znaleźć,
    >
    > Niekoniecznie tak latwo, jak Ci sie wydaje.
    > A problem moze byc w calkiem innym miejscu - czujnik uszkodzony, i
    > komputer mysli ze za duze cisnienie, albo wejscie w komputerze
    > uszkodzone, albo jakis kabelek masy urwany ...

    Kable można łatwo sprawdzić, nawet miernikiem z supermarketu, czujnik z
    tego co kolega pisał był już wymieniany, ale pewnie też jego
    charakterystykę i sygnał elektryczny da się pewnie łatwo zbadać.
    Trzeba tylko wiedzieć czego się spodziewać. No chyba że komunikacja
    komputer - czujniki, pompa, jest cyfrowa, w co wątpię.




  • 73. Data: 2017-06-28 16:21:21
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >
    >>> Dlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i
    >>> podłaczasz mase bezposrednio na silnik.
    >>
    >> Opisz to dokładniej...
    >> Co to znaczy "bierzesz kabel" - co łączysz z czym konkretnie?
    >
    > Mase z aku z jakas metalowa czescia silnika.
    >

    No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nie zdiagnozujesz w
    ten sposób problemów z masą w wiązkach idących do ECU, do przełączników na
    tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce do pompy paliwa gdzieś
    daleko z tyłu, w baku, itp, itd.


  • 74. Data: 2017-06-28 19:03:58
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    ...
    Ja mam problem z zaufaniem mechanikom, więc staram się naprawiać
    auta swoje samemu, tam gdzie mogę samemu sobie zaufać :-)
    Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    ---
    Ja nie mam problemu z zaufaniem mechanikowi co do wykonania naprawy, ale
    regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.


  • 75. Data: 2017-06-28 19:27:41
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:
    >
    >
    > Użytkownik "Pszemol"
    >
    > ...
    > Ja mam problem z zaufaniem mechanikom, więc staram się naprawiać
    > auta swoje samemu, tam gdzie mogę samemu sobie zaufać :-)
    > Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    > ---
    > Ja nie mam problemu z zaufaniem mechanikowi co do wykonania naprawy, ale
    > regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    > chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.
    >
    >

    Nie jest to takie oczywiste jak przeanalizujesz wspomniany przypadek krzywo
    wkręconej sondy lambda.

    Mechanik wycenia naprawę często po wstępnej diagnozie, często nie znając
    historii samochodu i tego co go tam może zaskoczyć.

    Jak wyceni naprawę z okładem aby pokryć najgorszy możliwy przebieg naprawy,
    np urwanie gwintu takiej sondy lambda i wymuszenie remontu wydechu, to
    przecież się nie zgodzisz, pójdziesz do kogoś tańszego. Poza tym byłoby to
    nieuczciwe w stosunku do aut gdzie wymiana sondy zajmie mu 3 minuty.

    Musi więc wycenić według typowego nakładu pracy a jak go coś zaskoczy
    nietypowego to oczywiście dołoży do ceny nieprzewidziane wcześniej części i
    pewnie robociznę i musisz mu ufać że Cię nie nabija w butelkę albo idziesz
    z autem do kogoś, komu ufasz.

    Oczywiście nie mówię tu o pseudo-mechanikach jak Zenek, którzy nie umieją
    zdiagnozować i naprawa auta u nich przypomina bardziej bajkę Never-ending
    Story" niż wizytę w warsztacie :-)


  • 76. Data: 2017-06-28 21:01:00
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    >>>> Dlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i
    >>>> podłaczasz mase bezposrednio na silnik.
    >>>
    >>> Opisz to dokładniej...
    >>> Co to znaczy "bierzesz kabel" - co łączysz z czym konkretnie?
    >>
    >> Mase z aku z jakas metalowa czescia silnika.
    >>
    > No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nie
    > zdiagnozujesz w ten sposób problemów z masą w wiązkach idących do ECU,
    > do przełączników na tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce
    > do pompy paliwa gdzieś daleko z tyłu, w baku, itp, itd.
    >
    Ok, ale mechanior mowił, ze posprawdzał wszystkie przejscia i masy.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!


  • 77. Data: 2017-06-28 21:09:20
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-28 o 21:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >
    >>>>> Dlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i
    >>>>> podłaczasz mase bezposrednio na silnik.
    >>>>
    >>>> Opisz to dokładniej...
    >>>> Co to znaczy "bierzesz kabel" - co łączysz z czym konkretnie?
    >>>
    >>> Mase z aku z jakas metalowa czescia silnika.
    >>>
    >> No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nie
    >> zdiagnozujesz w ten sposób problemów z masą w wiązkach idących do ECU,
    >> do przełączników na tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce
    >> do pompy paliwa gdzieś daleko z tyłu, w baku, itp, itd.
    >>
    > Ok, ale mechanior mowił, ze posprawdzał wszystkie przejscia i masy.

    A co ma powiedzieć? Przecież jakoś musi uzasadnić żądanie zapłaty.


  • 78. Data: 2017-06-28 21:14:07
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Pszemol"

    > ...
    > Ja mam problem z zaufaniem mechanikom, więc staram się naprawiać
    > auta swoje samemu, tam gdzie mogę samemu sobie zaufać :-)
    > Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    > ---
    > Ja nie mam problemu z zaufaniem mechanikowi co do wykonania naprawy, ale
    > regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    > chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.
    >
    >

    Nie jest to takie oczywiste jak przeanalizujesz wspomniany przypadek krzywo
    wkręconej sondy lambda.
    ---
    Ale ja mam prawie nowy samochód !!! Nie ma sensu domniemywać, że wszystkie
    samochody mają fabrycznie krzywo wkręcane sondy lambda !!!

    ....
    Oczywiście nie mówię tu o pseudo-mechanikach jak Zenek, którzy nie umieją
    zdiagnozować i naprawa auta u nich przypomina bardziej bajkę Never-ending
    Story" niż wizytę w warsztacie :-)
    ---
    Ja mówię o każdym mechaniku, ASO, nie ASO. To jest po prostu żenujące.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: