  • 1. Data: 2011-08-18 11:22:14
    Temat: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
    Od: "Borki&Pepe" <b...@g...com>

    Witam
    Chciałam opisać co mi się wydarzyło ostatnio - Serwis Foto ul Smolna
    40 Warszawa

    Zepsuł mi się aparat fotograficzny - znalazłam serwis, do którego
    pocztą kurierską wysłałam zepsuty sprzęt, gdzie serwis wycenił mi
    naprawę na 190zł - telefonicznie potwierdziłam kwotę i zdecydowałam o
    naprawie. Po ok 14 dniach dostałam sprzęt naprawiony- paczka została
    nadana z serwisu poczta kurierską za pobraniem - zapłaciłam kurierowi
    190zł plus koszty przesyłki. Tego samego dnia po ok 2-3 godzinach
    dzwoni do mnie pani z tego serwisu, z informacją że nastąpiła pomyłka,
    i że powinnam zapłacić nie 190zł a 340zł i zażądała ( nie była
    uprzejma) dopłaty. Pani twierdzi, że w komputerze ma zaznaczone, że
    dzwonili do mnie z serwisu celem poinformowania mnie o podwyższeniu
    kwoty naprawy i że ja się zgodziłam na te kwotę. Ja oczywiście
    zaprzeczyłam, bo nikt do mnie tak naprawdę nie dzwonił -
    poinformowałam że to ich błąd i że jakbym tak naprawdę wiedziała że
    naprawa jest dużo droższa to bym się nie zdecydowała na usługę.
    Oczywiście nie zapłaciłam im tej kwoty
    Po miesiącu dostałam e-maila od kierownika serwisu, w którym to
    stwierdza iż mam zadłużenie w stosunku do serwisu w wysokości 150zł.
    Proszą o wpłatę w ciągu 7 a jeśli nie to sprawę skierują do sądu.
    Informuje mnie również, że bardzo łatwo będzie mi udowodnione poprzez
    nagraną rozmowę i listy przesyłki kurierskiej.

    Sumując

    * Tak naprawdę nikt do mnie nie dzwonił
    * Podczas trwania naprawy kontaktowałam się kilka razy z panią z
    serwisu i zawsze kiedy padało pytanie o potwierdzenie kwoty padało
    190zł + koszty przesyłki
    * W dniu wysyłki dzwoniłam i upewniałam się co do kwoty - Pani
    potwierdziła 190zł
    * Kurier pobrał ode mnie 190 zł + koszty przesyłki
    * Nie chciałam faktury ale w paczce znajdował się dokument formularz
    zakończenia zlecenia, w którym jest kwota naprawy 190zł ( w
    załączeniu kopia)
    * Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę go
    w sądzie

    Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
    teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
    mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

    Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
    sądem i kosztami sadowymi.

    Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
    takiego przydarzy.

    Pozdrawiam
    Anita

  • 2. Data: 2011-08-18 11:40:33
    Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-18 13:22, Borki&Pepe wrote:
> [...]
    > sądem i kosztami sadowymi.
    >
    > Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś

    w skrócie - jeśli jest tak jak napisałaś to olej ich groźby...
    To ich wina, że się pomylili nie Twoja, Ty kwotę uiściłaś, nagrań
    żadnych nie mają o podwyższonej kwocie, więc zwyczajnie Cie straszą.
    Jeśli pójdą z tym do sądu (a na 99% nie) to będą CI musieli udowodnić,
    że zgodziłaś się na kwotę 340 zł, ciekawe jak to zrobią :) Nie odpisuj
    im, szkoda czasu.

    BTW serwis tragiczny. Jeśli pomyłka w kwocie jest z ich winy to nie
    powinni Cię nią obciążać w żaden sposób, a tym bardziej straszyć sądami.

  • 3. Data: 2011-08-18 12:05:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Aug., 13:22, "Borki&Pepe" <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > sądem i kosztami sadowymi.
    >
    > Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś

    ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

    naprawili , policzyli za malo , chcieli doplaty , czego nie
    zaakceptowalas.
    ja nie widze zadnej nieuczciwosci z ich strony.
    Co innego gdybys zaplacila te 190 zl a oni niczego nie naprawili.

    jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
    dlaczego jej nie uznajesz.

    zreszta ja w te historie nie wierze.

  • 4. Data: 2011-08-18 13:12:37
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    >ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

    Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
    Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
    ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
    sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

    >jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
    >dlaczego jej nie uznajesz.

    Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
    faktury wiec nie ma co uzasadniac.

    Doszlo do uzgodnienia zakresu uslugi oraz ceny za usluge, nastepnie
    miedzy stronami zostala zawarta umowa. Obie strony sie z niej wywiazaly
    (aparat zostal naprawiony, pieniadze wplacone). Strony sie rozchodza.

    Upominanie sie w tym momencie o dodatkowe pieniadze
    jest proba zlamania umowy, a juz na pewno jest co najmniej malo
    powazne jak na firme.

    >zreszta ja w te historie nie wierze.

    Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
    na grupie?

  • 5. Data: 2011-08-18 13:15:26
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "Borki&Pepe" <b...@g...com> napisał(a):

    >Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
    >sądem i kosztami sadowymi.

    Jesli firma "martwi" sie o klienta uprzedzajac go o kosztach sadowych
    to IMHO mozesz spokojnie spac. Zadnej sprawy nie zaloza.

  • 6. Data: 2011-08-18 13:18:17
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
    się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
    odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
    proszę czekać aż usterkę naprawimy.

    wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
    konfliktowych spraw.

  • 7. Data: 2011-08-18 13:54:20
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 18.08.2011 15:18, TheGuru wrote:
> [...]
    > jak nie to proszę czekać aż usterkę naprawimy.
    >
    > wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie

    Jak masz na gwarancji to w gwarancji jest określony czas naprawy.

    Jeśli nie masz na gwarancji to są zasady współżycia społecznego.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 8. Data: 2011-08-18 14:00:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

    >Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej

    i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
    uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
    faktycznym.

    nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
    oplate i nie wystawila rachunku.

    Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
    firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe , z pewnoscia winna
    byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.

    Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
    faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
    sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
    ma zadnego zobowiazania.

    bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
    firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?

    > Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
    > na grupie?

    mysle , ze tak jak ta historia zostala tutaj przedstawiona to calosc
    nie trzyma sie kupy.
    rozne glupoty ludzie tutaj pisza.
    Jesli w ogole to mialo miejsce, to aby wyrobic sobie poglad nalazaloby
    poznac stanowisko drugiej strony.

  • 9. Data: 2011-08-18 15:07:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2j3g9$mec$1@news.icpnet.pl>, "TheGuru" <t...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    > proszę czekać aż usterkę naprawimy.
    >
    > wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie

    Ale jak to?
    Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
    nieokreslony czas na naprawe telefonu??????

    TA

  • 10. Data: 2011-08-18 16:06:17
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]

    Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
    nieokreslony czas na naprawe telefonu??????

    właśnie tak. mają moją ustną zgodę na długotrwałą naprawę a ja nie mam
    nagrania że było inaczej. wiem, że to śmieszne ale jak by co to sąd
    rozstrzygnie ;-)

    dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta i powiedział mi, że ustawowo 2 tyg.
    ale jak by się nie wyrobili z przyczyn obiektywnych to w rozsądnym terminie.

    a co znaczy 'obiektywnie' i 'w rozsądnym terminie' to 'sąd ustala
    indywidualnie'. :-)