-
1. Data: 2011-08-18 11:22:14
Temat: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "Borki&Pepe" <b...@g...com>
Witam
Chciałam opisać co mi się wydarzyło ostatnio - Serwis Foto ul Smolna
40 Warszawa
Zepsuł mi się aparat fotograficzny - znalazłam serwis, do którego
pocztą kurierską wysłałam zepsuty sprzęt, gdzie serwis wycenił mi
naprawę na 190zł - telefonicznie potwierdziłam kwotę i zdecydowałam o
naprawie. Po ok 14 dniach dostałam sprzęt naprawiony- paczka została
nadana z serwisu poczta kurierską za pobraniem - zapłaciłam kurierowi
190zł plus koszty przesyłki. Tego samego dnia po ok 2-3 godzinach
dzwoni do mnie pani z tego serwisu, z informacją że nastąpiła pomyłka,
i że powinnam zapłacić nie 190zł a 340zł i zażądała ( nie była
uprzejma) dopłaty. Pani twierdzi, że w komputerze ma zaznaczone, że
dzwonili do mnie z serwisu celem poinformowania mnie o podwyższeniu
kwoty naprawy i że ja się zgodziłam na te kwotę. Ja oczywiście
zaprzeczyłam, bo nikt do mnie tak naprawdę nie dzwonił -
poinformowałam że to ich błąd i że jakbym tak naprawdę wiedziała że
naprawa jest dużo droższa to bym się nie zdecydowała na usługę.
Oczywiście nie zapłaciłam im tej kwoty
Po miesiącu dostałam e-maila od kierownika serwisu, w którym to
stwierdza iż mam zadłużenie w stosunku do serwisu w wysokości 150zł.
Proszą o wpłatę w ciągu 7 a jeśli nie to sprawę skierują do sądu.
Informuje mnie również, że bardzo łatwo będzie mi udowodnione poprzez
nagraną rozmowę i listy przesyłki kurierskiej.
Sumując
* Tak naprawdę nikt do mnie nie dzwonił
* Podczas trwania naprawy kontaktowałam się kilka razy z panią z
serwisu i zawsze kiedy padało pytanie o potwierdzenie kwoty padało
190zł + koszty przesyłki
* W dniu wysyłki dzwoniłam i upewniałam się co do kwoty - Pani
potwierdziła 190zł
* Kurier pobrał ode mnie 190 zł + koszty przesyłki
* Nie chciałam faktury ale w paczce znajdował się dokument formularz
zakończenia zlecenia, w którym jest kwota naprawy 190zł ( w
załączeniu kopia)
* Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę go
w sądzie
Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.
Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.
Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.
Pozdrawiam
Anita
-
2. Data: 2011-08-18 11:40:33
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-08-18 13:22, Borki&Pepe wrote:
> Sumując
>
> * Tak naprawdę nikt do mnie nie dzwonił
> * Podczas trwania naprawy kontaktowałam się kilka razy z panią z
> serwisu i zawsze kiedy padało pytanie o potwierdzenie kwoty padało
> 190zł + koszty przesyłki
> * W dniu wysyłki dzwoniłam i upewniałam się co do kwoty - Pani
> potwierdziła 190zł
> * Kurier pobrał ode mnie 190 zł + koszty przesyłki
> * Nie chciałam faktury ale w paczce znajdował się dokument formularz
> zakończenia zlecenia, w którym jest kwota naprawy 190zł ( w
> załączeniu kopia)
> * Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę go
> w sądzie
>
> Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
> teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
> mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.
>
> Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
> sądem i kosztami sadowymi.
>
> Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
> takiego przydarzy.
>
> Pozdrawiam
> Anita
>
w skrócie - jeśli jest tak jak napisałaś to olej ich groźby...
To ich wina, że się pomylili nie Twoja, Ty kwotę uiściłaś, nagrań
żadnych nie mają o podwyższonej kwocie, więc zwyczajnie Cie straszą.
Jeśli pójdą z tym do sądu (a na 99% nie) to będą CI musieli udowodnić,
że zgodziłaś się na kwotę 340 zł, ciekawe jak to zrobią :) Nie odpisuj
im, szkoda czasu.
BTW serwis tragiczny. Jeśli pomyłka w kwocie jest z ich winy to nie
powinni Cię nią obciążać w żaden sposób, a tym bardziej straszyć sądami.
-
3. Data: 2011-08-18 12:05:32
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: XX YY <f...@g...com>
On 18 Aug., 13:22, "Borki&Pepe" <b...@g...com> wrote:
> Witam
> Chciałam opisać co mi się wydarzyło ostatnio - Serwis Foto ul Smolna
> 40 Warszawa
>
za czyjeś błędy.
>
> Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
> sądem i kosztami sadowymi.
>
> Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
> takiego przydarzy.
>
> Pozdrawiam
> Anita
ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?
naprawili , policzyli za malo , chcieli doplaty , czego nie
zaakceptowalas.
ja nie widze zadnej nieuczciwosci z ich strony.
Co innego gdybys zaplacila te 190 zl a oni niczego nie naprawili.
jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
dlaczego jej nie uznajesz.
zreszta ja w te historie nie wierze.
-
4. Data: 2011-08-18 13:12:37
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Pan Peresada <p...@p...pl>
XX YY <f...@g...com> napisał(a):
>ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?
Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?
>jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
>dlaczego jej nie uznajesz.
Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
faktury wiec nie ma co uzasadniac.
Doszlo do uzgodnienia zakresu uslugi oraz ceny za usluge, nastepnie
miedzy stronami zostala zawarta umowa. Obie strony sie z niej wywiazaly
(aparat zostal naprawiony, pieniadze wplacone). Strony sie rozchodza.
Upominanie sie w tym momencie o dodatkowe pieniadze
jest proba zlamania umowy, a juz na pewno jest co najmniej malo
powazne jak na firme.
>zreszta ja w te historie nie wierze.
Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
na grupie?
-
5. Data: 2011-08-18 13:15:26
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: Pan Peresada <p...@p...pl>
"Borki&Pepe" <b...@g...com> napisał(a):
>Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
>sądem i kosztami sadowymi.
Jesli firma "martwi" sie o klienta uprzedzajac go o kosztach sadowych
to IMHO mozesz spokojnie spac. Zadnej sprawy nie zaloza.
-
6. Data: 2011-08-18 13:18:17
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "TheGuru" <t...@w...pl>
ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
proszę czekać aż usterkę naprawimy.
wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
konfliktowych spraw.
-
7. Data: 2011-08-18 13:54:20
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 18.08.2011 15:18, TheGuru wrote:
> ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że
> zgodziłem się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój
> śmiech odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a
> jak nie to proszę czekać aż usterkę naprawimy.
>
> wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
> konfliktowych spraw.
>
>
Jak masz na gwarancji to w gwarancji jest określony czas naprawy.
Jeśli nie masz na gwarancji to są zasady współżycia społecznego.
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu
-
8. Data: 2011-08-18 14:00:28
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: XX YY <f...@g...com>
On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada <p...@p...pl> wrote:
> XX YY <f...@g...com> napisa (a):
>
> >ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?
>
> Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
> Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
> ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
> sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?
>
> >jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
> >dlaczego jej nie uznajesz.
>Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
>faktury wiec nie ma co uzasadniac
i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
faktycznym.
nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
oplate i nie wystawila rachunku.
Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe , z pewnoscia winna
byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.
Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej faktury ewentualnie
faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
ma zadnego zobowiazania.
bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?
>
> >zreszta ja w te historie nie wierze.
>
> Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
> na grupie?
mysle , ze tak jak ta historia zostala tutaj przedstawiona to calosc
nie trzyma sie kupy.
rozne glupoty ludzie tutaj pisza.
Jesli w ogole to mialo miejsce, to aby wyrobic sobie poglad nalazaloby
poznac stanowisko drugiej strony.
-
9. Data: 2011-08-18 15:07:46
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: T...@s...in.the.world
In article <j2j3g9$mec$1@news.icpnet.pl>, "TheGuru" <t...@w...pl>
wrote:
> ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
> się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
> odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
> proszę czekać aż usterkę naprawimy.
>
> wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
> konfliktowych spraw.
Ale jak to?
Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
nieokreslony czas na naprawe telefonu??????
TA
-
10. Data: 2011-08-18 16:06:17
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Od: "TheGuru" <t...@w...pl>
> ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
> się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
> odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
> proszę czekać aż usterkę naprawimy.
>
> wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
> konfliktowych spraw.
Ale jak to?
Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
nieokreslony czas na naprawe telefonu??????
właśnie tak. mają moją ustną zgodę na długotrwałą naprawę a ja nie mam
nagrania że było inaczej. wiem, że to śmieszne ale jak by co to sąd
rozstrzygnie ;-)
dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta i powiedział mi, że ustawowo 2 tyg.
ale jak by się nie wyrobili z przyczyn obiektywnych to w rozsądnym terminie.
a co znaczy 'obiektywnie' i 'w rozsądnym terminie' to 'sąd ustala
indywidualnie'. :-)