  • 31. Data: 2021-12-15 06:24:56
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 23:04, mk4 pisze:

    > Jakkolwiek mi sie to nie podoba to kamerujacy ma chyba racje.

    Sam nie lubię takich akcji, no ale kolo z kamerką z tego co rozumiem
    wiedział co się dzieję i swoją część też odpierdolił z premedytacją. Jak
    dla mnie kretyn kontra kretyn.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-12-15 08:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-12-14 o 19:22, J.F. pisze:

    >No żesz... Wskaż przepis, który zabrania mi wyprzedzić samochód
    >jadący sąsiednim pasem.
    >Skoro twierdzisz, ze nie mam takiego prawa, to zapewne masz coś na
    >poparcie swoich słów. Bo przecież nie jesteś kretynem, bredzącym co
    >ślina na język przyniesie, prawda?

    Ale nie przeinaczaj faktow - jechales za nim, na prawym prasie,
    nieprawdaż ?

    I przystąpiles do wyprzedzania, gdy on mial włączony lewy migacz.

    J.

  • 33. Data: 2021-12-15 08:38:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 00:04, mk4 pisze:

    > Jakkolwiek mi sie to nie podoba to kamerujacy ma chyba racje.
    >
    > Gdyby ten z tylu juz w rozsadnej odleglosci byl na lewym (kolizyjnym)
    > pasie to calkowita wina kamerujacego bylaby bezsprzeczna.
    >
    > Tutaj jednak imo to co widzimy to nie jest zmiana pasa

    Nieprawda.
    To jest zmiana pasa.
    A później wyprzedzanie, ale jużw tedy kogoś na innym pasie ruchu.
    I jak najbardziej miał do tego prawo - włączony kierunek nie blokuje
    sąsiedniego pasa.

  • 34. Data: 2021-12-15 08:42:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 01:35, r...@k...pl pisze:

    > Volvo jechało za nagrywającym, gdy rozpoczynało jego wyprzedzanie.

    Nie do końca.
    Najpierw zmieniło pas.
    I dopiero w tym momencie rozpoczęło się faktyczne wyprzedzanie.

    Fakt, że nie ma wyraźnego odstępu czasowego między nimi, ale sąd nie
    miałby wątpliwości że to były dwa opisane w pord manewry, a nie jeden.

    W ogóle dyskusja z d... - przykład tylko na buractwo kierujących.

    Obaj powinni po prostu na luziku sobie jechać i razem ominąć korek na
    prawym pasie, zamiast próbować na siłę objechać jeden drugiego.

  • 35. Data: 2021-12-15 10:26:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 08:14, J.F. pisze:

    > Ale nie przeinaczaj faktow - jechales za nim, na prawym prasie,
    > nieprawdaż ?

    Nie.
    Kierowca volvo zmienił pas na lewy, ustępując małemu dostawczakowi i
    jechał lewym pasem za tym dostawczakiem.

    > I przystąpiles do wyprzedzania, gdy on mial włączony lewy migacz.

    Nie.
    Tan mały dostawczak nie sygnalizował żadnego manewru.

    --
    -
    Akarm

  • 36. Data: 2021-12-15 10:34:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 10:26:13 +0100, Akarm wrote:

    > Nie.
    > Kierowca volvo zmienił pas na lewy, ustępując małemu dostawczakowi i
    > jechał lewym pasem za tym dostawczakiem.

    I zrobil to 4s przed zmiana pasa przez filmujacego.
    Ktory od dluzszego czasu migal migaczem, a volvo nie.

    > Nie.
    > Tan mały dostawczak nie sygnalizował żadnego manewru.

    Ale filmujacy migal, a za nim jechales.

    J.

  • 37. Data: 2021-12-15 10:38:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 11:34, J.F pisze:

    > I zrobil to 4s przed zmiana pasa przez filmujacego.

    Wolno mu.
    Nie ma ograniczeń czasowych na zmianę pasa, nie ma ograniczeń na zmianę
    pasa, gdy ktoś sobie miga.

    > Ale filmujacy migal, a za nim jechales.

    Do momentu zmiany pasa.

  • 38. Data: 2021-12-15 11:06:33
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 10:34, J.F pisze:

    > Ale filmujacy migal, a za nim jechales.

    Wskaż przepis, zabraniający mi zmienić pas ruchu, kiedy ktoś przede mną
    "miga", czyli też chce go zmienić.
    Wskaż też przepis, zabraniający mi wyprzedzania kogoś, kto na sąsiednim
    pasie sygnalizuje zamiar zmiany pasa i wjechanie przede mnie.
    I tacy ludzie przyznają się do posiadania prawa jazdy... :/

    --
    -
    Akarm

  • 39. Data: 2021-12-15 11:31:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 09:42:50 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie do końca.
    > Najpierw zmieniło pas.

    I przyspieszylo.

    > I dopiero w tym momencie rozpoczęło się faktyczne wyprzedzanie.
    > Fakt, że nie ma wyraźnego odstępu czasowego między nimi, ale sąd nie
    > miałby wątpliwości że to były dwa opisane w pord manewry, a nie jeden.

    sedzia jestes, ze sie bedziesz za sad wypowiadal?

    Sad moze tez nie miec watpliwosci, ze filmujacy wlaczyl kierunkowskaz,
    upewnil sie, ze nie jest wyprzedzany - bo przepuscil dostawczaka,
    za nim nic nie jechalo, wiec zmienil pas.

    No dobra, z filmu wynika, ze jak dostawczak go mijal, to volvo byl juz
    w polowie na lewym pasie.

    > W ogóle dyskusja z d... - przykład tylko na buractwo kierujących.
    >
    > Obaj powinni po prostu na luziku sobie jechać i razem ominąć korek na
    > prawym pasie, zamiast próbować na siłę objechać jeden drugiego.

    Otoz to.
    Ale jest sprawiedliwosc spoleczna na drodze, w razie takich
    niespodziewanych korkow, pierwsi beda ostatnimi :-)

    J.

  • 40. Data: 2021-12-15 11:40:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 12:31, J.F pisze:

    > I przyspieszylo.

    Co to zmienia w kontekście rodzaju manewru?

    > sedzia jestes, ze sie bedziesz za sad wypowiadal?

    Do tego żeby wiedzieć co się działo, wystarczy umiejętność widzenia i
    znajomość pord.

    > Sad moze tez nie miec watpliwosci, ze filmujacy wlaczyl kierunkowskaz,
    > upewnil sie, ze nie jest wyprzedzany - bo przepuscil dostawczaka,
    > za nim nic nie jechalo, wiec zmienil pas.

    Upewnić się trzeba gdy rozpoczyna się manewr, a nie dowolnie wcześniej.
    Gdy go rozpoczynał, pas już nie był wolny.

    > Otoz to.
    > Ale jest sprawiedliwosc spoleczna na drodze, w razie takich
    > niespodziewanych korkow, pierwsi beda ostatnimi :-)

    Ja bym przykładnie obdarował obu mandatem, pod dowolnym pretekstem.
    W ramach nauki kultury jazdy.