  • 21. Data: 2021-12-14 22:06:03
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 21:50, r...@k...pl pisze:

    > No dobra, ale przepis zabrania wyprzedzania samochodu sygnalizującego
    > zamiar.... hmmm, w sumie czego? :) (nie chce mi się sprawdzać :) ).

    Sporo tak "myślących" powoduje wypadki. Wierzą, że włączenie
    kierunkowskazu powoduje, że wszyscy muszą im ustąpić, żeby mogli zmienić
    pas.

    > Oczywiście takie zajeżdżanie to buractwo,

    Nie, łamanie prawa, no nie buractwo.

    > ale wyprzedzanie "migającego"samochodu też.

    Który przepis zabrania wyprzedzenia samochodu migającego na sąsiednim
    pasie ruchu?

    > PS. Zakładam, że kamerkowicz zaczął sygnalizować manewr, gdy Volvo było na jego
    > pasie.

    To, kiedy kamerkowicz zaczął migać, nie ma znaczenia.
    Nie wpływa to w żadnej mierze na samochody jadące sąsiednim pasem. Naprawdę.
    --
    -
    Akarm

  • 22. Data: 2021-12-14 22:42:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 22:06:03 +0100, w <61b90743$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Sporo tak "myślących" powoduje wypadki. Wierzą, że włączenie
    > kierunkowskazu powoduje, że wszyscy muszą im ustąpić, żeby mogli zmienić
    > pas.

    Dziwne, nie spotykam takich. Zmień towarzystwo :P
    Ależ też nie robię awantur jeżeli ktoś zmienia mi pas przed nosem, ale popędza
    swoje konie.

    > Nie, łamanie prawa, no nie buractwo.

    Nie dramatyzuj :P

    > Który przepis zabrania wyprzedzenia samochodu migającego na sąsiednim
    > pasie ruchu?

    Przepis zabrania wyprzedzania, nie chce mi się doktoryzować czy dotyczy też
    sąsiedniego pasa -- ale manewr wyprzedzania został rozpoczęty gdy oba
    znajdowały się na jednym pasie. A to już jest łamanie prawa.

    > To, kiedy kamerkowicz zaczął migać, nie ma znaczenia.
    > Nie wpływa to w żadnej mierze na samochody jadące sąsiednim pasem. Naprawdę.

    Oczywiście, że wpływa.
    Pewnie ktoś tam podał przepis, możesz sobie doczytać.

  • 23. Data: 2021-12-14 23:04:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-14 16:59, Akarm wrote:

    > Chodzi o zmianę pasa ruchu przez nagrywającego, przez co samochód jadący
    > lewym pasem musiał wbić pedał hamulca w podłogę.

    > Podstawa prawna jest chyba oczywista?
    > Art. 22. ust. 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
    > Póki co, jeszcze nie ma żadnego przepisu, który by zabraniał kierowcy
    > zmienić pas, z powodu zamiarów pojazdu jadącego przed nim. Jedyny
    > przepis, regulujący zmianę pasa ruchu, jest zawarty w przytoczonym
    > artykule.

    Jakkolwiek mi sie to nie podoba to kamerujacy ma chyba racje.

    Gdyby ten z tylu juz w rozsadnej odleglosci byl na lewym (kolizyjnym)
    pasie to calkowita wina kamerujacego bylaby bezsprzeczna.

    Tutaj jednak imo to co widzimy to nie jest zmiana pasa a wlasnie
    wyprzedzanie (no jest logiczne, ze aby wyprzedzic zazwyczaj pas trzeba
    zmienic).

    Stad niestety z niesmakiem, ale poki co (do czasu podania lepszej
    intepretacji) musze zgodzic sie z kamerujacym. Gość z tylu nie mial
    prawa tak zrobic.

    Zreszta jest to logicznie spojne. Ten z przodu wlacza migacz i patrzy w
    lusterko (ta kolejnosc). Nic tam nie ma to zmienia pas i wyprzedza.
    No i w tym punkcie przepisy obarczaja odpowiedzialnoscia tego z tylu -
    ze nie wolno mu ot tak wyskoczyc nagle zza i sie wtrynic. Widzi migacz
    to nie podejmuje wyprzedzania bo mu nie wolno.

    Zreszta - gdyby nie wyprzedzał to nie musiałby nawet dotykac hamulca
    gdyz nie mialoby prawa dosc do kursu kolizyjnego w funkcji czasu,
    prawdaz? Mysle, ze to ostatnie rowniez rzstrzyga czy ten z tylu
    wyprzedzal czy "tylko" zmienial pas. Jak najbardziej wyprzedzal.

    --
    mk4

  • 24. Data: 2021-12-14 23:22:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 23:04, mk4 pisze:

    > Gość z tylu nie mial
    > prawa tak zrobic.

    Podaj przepis zabraniający mu zmienić pas.

> [...]
    > ze nie wolno mu ot tak wyskoczyc nagle zza i sie wtrynic. Widzi migacz
    > to nie podejmuje wyprzedzania bo mu nie wolno.

    Przeczytaj jeszcze raz art. 22.
    Przy zmianie pasa ruchu to nie ten z tyłu, jadący już tym pasem, ma się
    pilnować.

> [...]
    > prawdaz? Mysle, ze to ostatnie rowniez rzstrzyga czy ten z tylu
    > wyprzedzal czy "tylko" zmienial pas. Jak najbardziej wyprzedzal.

    Oczywiście, że chciał wyprzedzić nagrywającego/filmującego (nie
    kamerującego). I żaden przepis nie zabrania wyprzedzania samochodu
    migającego na sąsiednim pasie. Chyba że coś ostatnio zmienili, skoro
    piszesz, że nie można... Podaj zatem ten przepis.

    --
    -
    Akarm

  • 25. Data: 2021-12-14 23:31:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 22:42, r...@k...pl pisze:

    > Przepis zabrania wyprzedzania, nie chce mi się doktoryzować czy dotyczy też
    > sąsiedniego pasa

    Kiedyś może będziesz chciał zrobić prawo jazdy, to przydać się może
    znajomość przepisów.
    Przepis o zabranianiu wyprzedzania odnosi się wyłącznie do samochodów
    znajdujących się na tym samym pasie.

    > ale manewr wyprzedzania został rozpoczęty gdy oba znajdowały się na jednym pasie.
    A to już jest łamanie prawa.

    Nie. Manewr wyprzedzania został rozpoczęty, kiedy volvo znajdowało się
    na lewym pasie, za samochodem, który przede nim tym lewym pasem jechał.

    > Oczywiście, że wpływa.
    > Pewnie ktoś tam podał przepis, możesz sobie doczytać.

    Nie. Nie istnieje żaden przepis, uzależniający wyprzedzanie samochodu
    jadącego sąsiednim pasem, od czasu migania.

    --
    -
    Akarm

  • 26. Data: 2021-12-14 23:33:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 23:22:16 +0100, w <61b91920$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Przeczytaj jeszcze raz art. 22.
    > Przy zmianie pasa ruchu to nie ten z tyłu, jadący już tym pasem, ma się
    > pilnować.

    Art. 24. [Wyprzedzanie]
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:
    [...]
    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował
    zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa
    ruchu.

  • 27. Data: 2021-12-14 23:56:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 23:33, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa

    Samochód (zdaje się citroen) jadący przed volvo na lewym pasie, nie
    sygnalizował ani zamiaru zmiany pasa, ani zamiaru zmiany kierunku jazdy,
    ani chęci wyprzedzania. Po prostu wyprzedził nagrywającego, i to nie
    sygnalizując zamiaru wyprzedzania! :D
    A skoro jadący przed nim samochód nic nie sygnalizował, to jak
    najbardziej kierujący volvo mógł wyprzedzać samochód jadący sąsiednim pasem.

    --
    -
    Akarm

  • 28. Data: 2021-12-15 00:31:41
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-12-14 23:56, Akarm wrote:

> [...]
    > A skoro jadący przed nim samochód nic nie sygnalizował, to jak
    > najbardziej kierujący volvo mógł wyprzedzać samochód jadący sąsiednim

    Jak nie sygnalizowal, kiedy wlasnie sygnalizowal. Tylko jadacy za nim to
    zignorowal i rozpoczal swoj manewr (rozpoczal go od zmiany pasa) pomimo
    tej sygnalizacji.

    Stosowny przepis, ze tak robic nie wolno podal juz wczesniej radekp.

    No sory, ale takie sa fakty w tej konkretnej sytuacji.

    --
    mk4

  • 29. Data: 2021-12-15 00:35:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 23:56:25 +0100, w <61b92121$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > A skoro jadący przed nim samochód nic nie sygnalizował, to jak
    > najbardziej kierujący volvo mógł wyprzedzać samochód jadący sąsiednim pasem.

    ???
    Ogarniasz w ogóle co piszesz?
    Volvo jechało za nagrywającym, gdy rozpoczynało jego wyprzedzanie.

  • 30. Data: 2021-12-15 00:48:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 00:35, r...@k...pl pisze:

    > ???
    > Ogarniasz w ogóle co piszesz?
    > Volvo jechało za nagrywającym, gdy rozpoczynało jego wyprzedzanie.

    Kierujący volvo jechał lewym pasem, kiedy podjął próbę wyprzedzenia
    nagrywającego jadącego pasem prawym. Volvo było na lewym pasie, przecież
    to dość dokładnie widać, kiedy kamerkowicz władował mu się przed maskę.

    --
    -
    Akarm