  • 11. Data: 2021-12-14 17:02:47
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 16:26, J.F. pisze:

    > A tu kierowca volvo zmienil pas w czasie migania wyprzedzanego.

    Przytocz przepis, zabraniający zmiany pasa, jeśli kierowca przede mną ma
    włączony kierunkowskaz.

    > Czyli ... moze wystarczy lepiej uczyc przepisow ?

    Niewątpliwie.
    Może wtedy nie bredziliby o wykroczeniu, polegającym na zmianie pasa w
    czasie migania pojazdu przed zmieniającym pas.

    --
    -
    Akarm

  • 12. Data: 2021-12-14 17:26:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Przytocz przepis, zabraniający zmiany pasa, jeśli kierowca przede mną
    >ma włączony kierunkowskaz.

    Przeciez ci podal

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić
    się w szczególności, czy:
    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował
    zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany
    pasa
    ruchu.

    upewniles sie ?

    tudziez
    5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje
    zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    >Niewątpliwie.
    >Może wtedy nie bredziliby o wykroczeniu, polegającym na zmianie pasa
    >w czasie migania pojazdu przed zmieniającym pas.

    Czyli mowisz, ze zmieniles pas, a potem przystapiles do wyprzedzania ?

    J.

  • 13. Data: 2021-12-14 17:43:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 17:26, J.F. pisze:

    > Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    > się w szczególności, czy:
    > 2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    Kierujący volvo upewnił się niewątpliwie, że nikt za nim nie rozpoczął
> [...]

    > zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa

    Z całą pewnością samochód, będący przed volvo na lewym pasie, nie
    sygnalizował zamiaru wyprzedzania, ani zmiany pasa. Po prostu bez
    sygnalizowania (o zgrozo!) wyprzedził nagrywającego.

    > tudziez
    > 5. Wyprzedzanie  pojazdu  lub  uczestnika  ruchu,  który  sygnalizuje
    > zamiar
    > skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    Tutaj nikt nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo, zatem jak najbardziej
    prawidłowo samochody wyprzedzają kamerkowicza lewym pasem.

    > Czyli mowisz, ze zmieniles pas, a potem przystapiles do wyprzedzania ?

    Jak widać na filmie.
    W prezentowanej sytuacji inaczej się nie da.
    Jeden samochód wyprzedził kamerkowicza, a drugiemu kamerkowicz władował
    się przed maskę.

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2021-12-14 19:13:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b7e194$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    user Akarm pisze tak:

    > Głąb wymusił i jeszcze pochwalił się filmem ze zdarzenia.

    Nie wymusił, raczej miał długo przed Volvo włączony kierunkowskaz.
    Zresztą nie widać kierunków Volvo.

    > Matoły widzą winę kierowcy volvo, jadącego pasem na który postanowił
    > wjechać kamerkowicz.

    Volvo kierował nieuprzejmy chujek, cwaniaczek w damskich majtkach
    uważający że głąb nie chce pojechać płynnie tylko chce przeniknąć w
    lewy pas jak w Moja mama jest kosmitką. Na takich skurwysynów kuty pręt
    przez czoło aż się zegnie.

    Normalnie Volvo "mogło" się tam znaleźć ale i mogło spokojnie jechać.
    Nic by się nie stało ale on musiał przyśpieszyć, musiał opierdolić
    wszystkie jabłka z jabłonki. Nie mógł zostawić ani jednego.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 15. Data: 2021-12-14 19:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Kierujący volvo upewnił się niewątpliwie, że nikt za nim nie
    >rozpoczął wyprzedzania.

    Upewnil. Przeciez jednego przepuscil.
    Czy musial patrzec dalej, to bys musial wyroki SN poczytac.

    >Z całą pewnością samochód, będący przed volvo na lewym pasie, nie
    >sygnalizował zamiaru wyprzedzania, ani zmiany pasa. Po prostu bez
    >sygnalizowania (o zgrozo!) wyprzedził nagrywającego.

    Ja sie moze myle, ale volvo jechal na prawym pasie, w czasie, gdy
    filmujacy juz migal.

    >Tutaj nikt nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo, zatem jak
    >najbardziej prawidłowo samochody wyprzedzają kamerkowicza lewym
    >pasem.

    Jestes pewien, ze nie da sie tam skrecic w lewo ? :-)

    >Jak widać na filmie.

    szybko poszlo.
    Ja bym tak tego nie zakwalifilowal.
    I pewnie bym nie przyspieszal - nie widziales co sie dzialo na
    drodze - chciales, zeby sie wpakowal w ciezarowke, czy postal sobie za
    nią ?

    >W prezentowanej sytuacji inaczej się nie da.
    >Jeden samochód wyprzedził kamerkowicza, a drugiemu kamerkowicz
    >władował się przed maskę.

    Owszem, zajechanie drogi bylo ... czy prawne czy bezprawne - ja nie
    SSN, aby decydowac.
    Ale wyprzedzac nie miales prawa.

    J.

  • 16. Data: 2021-12-14 20:32:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 19:22, J.F. pisze:

    > Owszem, zajechanie drogi bylo ... czy prawne czy bezprawne - ja nie SSN,
    > aby decydowac.
    > Ale wyprzedzac nie miales prawa.

    No żesz... Wskaż przepis, który zabrania mi wyprzedzić samochód jadący
    sąsiednim pasem.
    Skoro twierdzisz, ze nie mam takiego prawa, to zapewne masz coś na
    poparcie swoich słów. Bo przecież nie jesteś kretynem, bredzącym co
    ślina na język przyniesie, prawda?

    --
    -
    Akarm

  • 17. Data: 2021-12-14 20:47:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 19:13, PiteR pisze:

    > Nie wymusił, raczej miał długo przed Volvo włączony kierunkowskaz.
    > Zresztą nie widać kierunków Volvo.

    Aha, nie wymusił.
    Władowanie się komuś na sąsiednim pasie wprost pod maskę i zmuszenie go
    do wciśnięcia pedału hamulca w podłogę, nie jest wymuszeniem? No to dość
    ekscentryczne podejście do pierwszeństwa. Nic dziwnego, że mamy tyle
    wypadków.

> [...]
    > Nic by się nie stało ale on musiał przyśpieszyć, musiał opierdolić
    > wszystkie jabłka z jabłonki. Nie mógł zostawić ani jednego.

    No tak! Że tez ja o tym nie pomyślałem!
    No bo do czego to podobne, żeby jadąc lewym pasem, wyprzedzać tych
    jadących pasem prawym. Dramat!
    Zmartwisz się teraz: na ogół wszyscy kierowcy zapierdzielający lewym
    pasem, wyprzedzają wszystkich na pasie prawym. Wszyscy!
    Rozumiem, że jesteś wyjątkiem jedynym. I jadąc pasem lewym nie
    wyprzedzasz tych na prawym, tak? Czy może jednak wyprzedzasz, czyli
    jesteś nieuprzejmy chujek, cwaniaczek w damskich majtkach?

    --
    -
    Akarm

  • 18. Data: 2021-12-14 21:31:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b8f4ed$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    user Akarm pisze tak:

    > Zmartwisz się teraz: na ogół wszyscy kierowcy zapierdzielający lewym
    > pasem, wyprzedzają wszystkich na pasie prawym.

    Mylisz pojęcia.

    Wszyscy kierowcy zapierdzielający lewym pasem
    którzy BYLI na lewym pasie.

    i tak, też tak zapierdzielam.

  • 19. Data: 2021-12-14 21:48:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b8e0f7$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Ja sie moze myle, ale volvo jechal na prawym pasie, w czasie, gdy
    > filmujacy juz migal.

    On już migał jak krzyżacy budowali Malbork
    a ten się zerwał zza pleców. Okazał się wschodnim bucem.

    > Ja bym tak tego nie zakwalifilowal.
    > I pewnie bym nie przyspieszal - nie widziales co sie dzialo na
    > drodze - chciales, zeby sie wpakowal w ciezarowke, czy postal
    > sobie za nią ?

    żeby postal sobie za nią.
    bo tera ja jade Szypki Lopez a ty sobie postój
    bo myślę że lubisz postać.

  • 20. Data: 2021-12-14 21:50:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 14 Dec 2021 01:13:04 +0100, w <61b7e194$0$558$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Głąb wymusił i jeszcze pochwalił się filmem ze zdarzenia.
    > Nie przypuszczałem, że przytrafi się aż taki natłok głąbów w
    > komentarzach pod tym filmem.
    > https://www.youtube.com/watch?v=2oNVUAk8TQk
    > Matoły widzą winę kierowcy volvo, jadącego pasem na który postanowił
    > wjechać kamerkowicz. To jest porażające. Cała nadzieja w tym, że te
    > wszystkie matoły w miarę szybko wyzdychają.

    No dobra, ale przepis zabrania wyprzedzania samochodu sygnalizującego
    zamiar.... hmmm, w sumie czego? :) (nie chce mi się sprawdzać :) ).

    Oczywiście takie zajeżdżanie to buractwo, ale wyprzedzanie "migającego"
    samochodu też.

    PS. Zakładam, że kamerkowicz zaczął sygnalizować manewr, gdy Volvo było na jego
    pasie.