  • Data: 2021-12-16 22:29:01
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-12-16 12:11, Cavallino wrote:

    > Oczywiście.
    > Ale jak w międzyczasie puszczam tych którzy na lewym już byli, to
    > zwracam uwagę czy ta zwłoka nie spowodowała zmiany na lewym pasie...

    Czyli jak bedzie nagranie z takiego wybryku to widac ze wyprzedzales w
    niedozwolony sposob i bedziesz winny calego zajscia. Zwlaszcza jak inni
    uczestnicy beda sensownie zeznawac a na podkladke beda mieli material.

    Inne aspekty jak stopien buractwa, ktorym trzeba sie wykazac aby tak
    robic też kwalifikuje się do wypunktowania.

    > Zrobiłbym pewnie tak samo jak zrobił kamerujący, tylko pewnie wcześniej,
    > choćby dlatego że tempomatu nie chciałoby mi się przestawiać.
    > Ale nie dorabiałbym teorii że ten za mną nie mógł wcześniej zmienić pasa.
    >
    > Bardzo często tak jest, nawet na zwykłych drogach z jednym pasem w każdą
    > stronę, że ten ostatni ze sznureczka pierwszy zaczyna wyprzedzanie.
    > I nie przyszłoby mi do głowy, że wlokąc się bezpośrednio za tirem na
    > początku sznureczka i będąc już wyprzedzanym, będę się wpychał na chama
    > na lewy pas, bo włączyłem migacz i mnie to do czegoś uprawnia....

    Alez ty jestej kretacz i manipulant. Na zwyklych drogach to jest jeszcze
    inaczej. Zupelnie, bo wyprzedzanie jest innego kalibru. Tam bardzo
    czesto jest miejsce, tylko kierowcy z przodu maja inna ocene sytuacji i
    nie podejmuja manewru - zle oceniaja odleglosc do tych z przeciwka, maja
    malo mocy itd. Jest wiele czynnikow dla ktorych nie wyprzedzaja. Ale
    wtedy tez nie spotykam sie z przypadkiem, ze jak warunkow nie ma albo sa
    watpliwe to ktos jedzie z wlaczonym migaczem. No nie, nie jedzie. Migacz
    wlacza jak warunki mu sie objawia i zamierza ruszyc z manewrem, lub jak
    ocenia, ze warunki pojawia sie za chwile i jest duza szansa, ze bedzie
    ruszal juz za chwile.

    No i jest jeszcze jedna sprawa - jak Ty z konca sznurka zaczniesz
    wyprzedzac to zanim dojedziesz do tego bezposredniego zawalidrogi co to
    nie wyprzedzal z jakiegos powodu, no to faktycznie mozna uznac, ze wtedy
    juz jestes na lewym pasie w trakcie manewru wyprzedzania - i wtedy z
    kolei jemu nie wolno ot tak wlaczyc kierunku i sie wpakowac przed
    Ciebie. Ale z kolei jesli bedzie tak, ze swiadkowie potwierdza, ze
    jeszcze zanim ty wjechales na lewy pas z wyprzedzaniem to on juz mial
    wlaczony kierunek - bo np. mial zamiar skrecac to znowu sytuacja jest
    dyskusyjna - no bo nie powinienes byl podejmowac manewru wyprzedzania wtedy.

    Ty tak serio nie widzisz roznicy czy po prostu trolujesz?

    A swoja droga wg mnie majac dostep do faktycznie rzetelnej informacji
    jak wyglada przebieg zdarzenia - kto kiedy wejechal czy wlaczyl kierunek
    - to zawsze udaje sie sprawiedliwie wskazac winnego. Problemem jest
    jednak czesto uzyskanie takiej faktycznej rzetelnej informacji.
    Bo po pierwsze uczestnicy klamia - tak jak ty tutaj. Po drugie nie
    wszystko jest okamerowane. A po trzecie - nawet jak jest to nie zawsze
    wystarczajaco dobrze widac.

    --
    mk4