  • Data: 2021-12-15 15:10:53
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-12-15 o 12:39, r...@k...pl pisze:

    > A w jakim celu zmieniało pas na lewy?

    Pas ruchu każdy użytkownik drogi może zmienić w zależności od fantazji,
    ochoty i możliwości. I nikomu nic do tego, dlaczego zmienił pas.
    Na szczęście jeszcze z powodu chęci zmiany drogi nie musimy się
    tłumaczyć. Przynajmniej na razie... ;)
    co do artykułu 24, to przeczytałem go jeszcze kilka razy i muszę się
    przyznać do błędu/niewiedzy. Albowiem on nie zabrania wyprzedzania,
    tylko nakazuje upewnienie się, czy pojazd przede mną, na trym samym
    pasie nie chce wykonać jakiegoś manewru. Przyznaję, że
    nadinterpretowałem to jako zakaz wyprzedzania.

    Gdyby zabraniał wyprzedzania, jeśli pojazd przede mną na tym samym pasie
    miga, to byłoby to zbyt absurdalne. Wyobraźmy sobie, że jadę środkowym
    pasem i wyprzedzam samochody wlokące się prawym. Ktoś przede mną
    sygnalizuje chęć zmiany pasa ze środkowego na lewy - wtedy ja nie
    mógłbym wyprzedzać tych jadących prawym.

    Przytoczę cały zapis:
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:
    [..]
    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    W całym artykule nie ma ani jednego słowa o pojeździe wyprzedzanym. Jest
    tylko o wyprzedzaniu.
    I niczego nie zabrania, tylko nakazuje upewnienie się, co do zamiarów
    innych uczestników ruchu.

    --
    -
    Akarm