  • 11. Data: 2011-05-06 05:21:30
    Temat: Re: Nienajlepszy odbiór TV
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > to telmor, tylko pytanie czy kupujemy produkt Made in Poland czy znowu
    > Made in GdziesTamWChinach. Lepiej wspierac polski przemysl.

    polski produkt. korzystam z ich anten od lat.
    jakby to były chiny to byłyby dużo tańsze.

    > cena dosyc rozsadna, wykonanie "modne", tylko czy trwale, aby ocenic
    > to potrzebna bylaby charakterystyka zysku/czestotliwosc, oraz czy
    > mozna zamontowac inne "bebechy" do puszki - np. wzmacniacz
    > szerokopasmowy/kanalowy.

    właśnie są trwałe i dobrze zrobione.
    co do miernika to nie ma problemu, gorzej z sygnałem ;-)
    (w mojej okolicy)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 12. Data: 2011-05-06 05:55:27
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    :-)

  • 13. Data: 2011-05-06 06:15:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Przy analogu wazne jest tez aby zlapac sygnal z fali bezposredniej
    > (bez odbic), w cyfrze...nie jest to juz (prawie) istotne,bo lepsze
    > modulacje niweluja wielodroznosc.

    Trochę to upraszczasz, ale ogólnie jest w tym jakiś zalążek prawdy ;-)

  • 14. Data: 2011-05-06 14:18:22
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > może taka?
    > http://www.awpol.pl/132006/antena-3dt

    Proponuję dołożyć do takiej:
    http://www.damixsat.pl/antena-televes-dat-45-mix-vhf
    -uhf-aktywna.html
    Antena naprawdę warta swojej ceny. Wykonanie więcej niż
    dobre, marka sama w sobie. Nie jest to kupa poskręcanych
    blaszek Alu, jak większość tanich antenek. Parametry
    rzeczywiste nie odbiegają od opisanych, sprawdziłem,
    zmierzyłem, zastosowałem. MZ warto zapłacić za jakość, w
    końcu antenę kupuje się raz na lata.
    A, jeszcze jedno: ma ona wbudowany wzmacniacz, który pracuje
    po podaniu zasilania z tunera/zasilacza. Bez zasilania
    pracuje jako symetryzator, fajne rozwiązanie bo nie ma
    potrzeby grzebać w puszcze :-). Wzmacniacz wzmacnia tylko
    UHF, na dodatek ma coś w rodzaju ARW.

  • 15. Data: 2011-05-06 21:50:31
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 06 May 2011 08:15:28 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >Trochę to upraszczasz, ale ogólnie jest w tym jakiś zalążek prawdy ;-)

    jak wiesz cos wiecej, to podziel sie wiedza....

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-05-09 09:02:34
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > jak wiesz cos wiecej, to podziel sie wiedza....

    No więc na mój gust jest tak, że propagacja wielodrogowa w analogu
    przyczynia się do odbić bezpośrednio widocznych na ekranie. Natomiast w
    cyfrze może przyczynić się do zwiększenia stopy błędów (liczby
    przekłamań), czemu da się zapobiegać na kilka sposobów. Jednym z nich
    jest stosowanie modulacji wielotonowej (OFDM), która w pewnym stopniu
    eliminuje efekt wielodrogowości na poziomie symboli modulacji i
    pojedynczych bitów. Ale jeśli jakieś przekłamanie mimo wszystko pojawi
    się, mamy jeszcze na wyższym poziomie FEC, czyli korekcję błędów.
    To tak w skrócie. :-)