  • Data: 2011-05-05 09:52:23
    Temat: Re: Nienajlepszy odbiór TV
    Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 04 May 2011 11:33:45 +0200, Yaber <y...@o...pl>
    wrote:

    >Dzięki Ci za porządną odpowiedź.
    >Chciało by się żeby na forum odpisywali tylko tacy jak Ty - porządne
    >konkrety i rozwiązanie (nie umniejszając innym piszącym na temat).

    ale sa tu tez tacy, ktorzy mnie nie lubia, bo czasami za duzo zadaje
    pytan! Ja tez sie ucze.

    >Sprawa naprawdę nie jest łatwa.
    >Muszę dodać, że mam nagrywarkę (szkoda, że z MPEG2) która codziennie
    >nagrywa: dzieci nagrywają bajki a my - programy które nie jesteśmy w
    >stanie oglądać na bieżąco. Do tego wykorzystywana funkcja Time Shift :)

    ja tez znam ten temat. Ja TVN, Polsatu to nie obejrze bez
    TimeShiftu...nie jestem wstanie scierpiec tych wszystkich reklam.

    >Zważywszy na tą naszą nagrywarkę która będzie działać w analogu do 2013
    >kupię zwrotnicę i dołożę antenę Yagi na Przemyśl.

    >Z Rzeszowa będe miał TVP1 i TVP2 a z Przemyśla pozostałe.
    >
    >Dobrym rozwiązaniem wydaje się postawienie anteny na Krosno (Sucha Góra)
    >i przejcie na DVB-T. Wiąże się to jednak z zakupem dekodera MPEG-4.

    ale z mozliwoscia nagrywania - koniecznie, aby po podlaczeniu dysku
    miec cyfrowa nagrywarke!

    Dvb-t daje ci to, ze bedziesz mial takze dostep do TV Puls, a tam jest
    sporo "normalnych" seriali dla dzieci (tom i jerry, flinstonowie,
    jetsonowie...) Fakt, taki 3.5 latek to juz niekoniecznie.

    >Obsługa 2-ch urządzeń żeby nagrać program, to dla niektórych domowników
    >(dzieci 5,5 l. i 3,5 l.) to jeszcze zbyt skomplikowane.

    w takim przypadku to jest jedno urzadzenie! Nie musisz przeciez
    nagrywac na swojej nagrywarce poprzez wejscie AV, tylko od razu na
    dysku podlaczonym do tunera. Mysle, ze 5.5 latek opanuje technike!! A
    jak bedziesz potrzebowal zrzucic cos na DVD to wtedy nagrywarke
    dvd/hdd uzyjesz.

    >Są takie rozwiązania z nagrywaniem na HDD-USB albo Pendraka-USB ale to
    >kolejne protezy a zakup nowej nagrywarki to zbyt kosztowne rozwiązanie.

    sa tez takie, co maja wbudowany dysk twardy wew. ale niestety nie na
    polskim rynku! Nie wiem czemu.

    Ale idac od innej strony, to sa takie odtwarzacze multimedialne (jakis
    linux w srodku), ktore czesto maja takze wbudowane tunery
    analogowo-cyfrowe (dvb-t mpeg-4) i maja wlasnie wbudowane dyski. Czyli
    mozesz nagrywac analog lub cyfre.

    A nagrywarka dvd/hdd z dvb-t mpeg-4 to okolo 1500 zl.

    >Pozostanę jeszcze przy analogu.

    >Z tego co pamiętam to zamontowany jest tam LNA-169 24dB
    >http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszk
    owy_lna-169_24db_ekranowany_B4008.htm

    jak masz miejsce na dachu, to montuj zamontuj na poczatek dluga Yagi i
    pokrec po kierunkach, aby zobaczyc, co na samej antene odbierzesz, bo
    jak podlaczysz przez zwrotnice to sygnal zawsze spadnie.

    Pamietaj, ze anteny yagi maja wiekszy zysk energetyczny na wyzszych
    kanalach. Sa tez nowoczesne anteny takie wielo-yagowe ( np. 2-3 yagi
    jedna nad druga) i zysk maja bardziej rownomierny w calym zakresie
    UHF, ale....sa znacznie drozsze ca 150-300 zl.Wiec nie sadze, ze
    jestes sklonny wydawac takie pieniadze.

    U mnie nie ma kompletu muxow 2 i 3, ale ty masz, wiec ja bym na twoim
    miejscu szedl w cyfre, zwazywszy ze nie ma odwrotu. Zamontujesz 1 lub
    2 anteny (Baranowka, Sucha Gora) i kupisz tuner dvb-t z nagrywaniem i
    bedzie chyba najbardziej sensownie.

    --
    ThinkXtra