eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora! › Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
    Date: Sun, 4 Nov 2018 17:22:07 -0000 (UTC)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No właśnie obawiam się że niewiele.
    >
    > W każdym razie przy odsprzedaży znacznie mniej niż trzeba zapłacić przy
    > zakupie.
    >
    > Jak ktoś kupuje nowe auto z zamiarem jeżdżenia nim przez 15 lat to może i
    > ma sens, ale tak naprawdę mało kto jeździ samochodem dłużej niż 5-6 lat,
    > więc inwestowanie w tą bezawaryjność (która obecnie sprowadza się do tego
    > że samochód zacznie wymagać napraw po 10 latach, a nie po 8, a sypać na
    > dobre się zacznie po 15 zamiast po 10).
    >
    > I o ile mając budżet na samochód w okolicach 10000zł pewnie poświęciłbym
> [...]

    Dwu mechaników zapytałem o ceny i byli bardzo blisko siebie: $880 i $850.
    Książki serwisowe im podpowiadały 4 i 1/2 roboczogodziny na tą wymianę
    alternatora plus koszt samego alternatora.

    Gdyby to rzeczywiście była godzina demontaż/montaż to nie wycenialiby tego
    tak wysoko w porównaniu do alternatora od Hondy, gdzie wymiana wyceniona
    jest na $300 z wliczoną ceną alternatora rzędu $120.
    Jeśli robota w VW jest godzinę tylko dłużej, jak sugerujesz, to byłoby $300
    plus, powiedzmy $150 za godzinę przy aucie ,,importowanym", a nie prawie
    $900.