eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
  • Data: 2018-11-04 17:38:34
    Temat: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 07:38:36 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > W dniu sobota, 3 listopada 2018 20:41:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    >> Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a):
    >>
    >>> Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz,
    >>> że alternatora w ogóle nie widać to dwa nie ma jak się do niego dostać!
    >>
    >> A ile więcej byłbyś gotów zapłacić kupując nowy samochód, za to żeby któryś
    >> tam kolejny właściciel mógł szybciej (taniej/samodzielnie) wymienić część
    >> którą trzeba wymienić zazwyczaj po kilkunastu latach używania samochodu?
    >
    > A ile wiecej mozna dostac za auto w ktorym wiadomo ze sie naprawia tanio i szybko
    kontra to ktore naprawy sa masakryczne?

    No właśnie obawiam się że niewiele.

    W każdym razie przy odsprzedaży znacznie mniej niż trzeba zapłacić przy
    zakupie.

    Jak ktoś kupuje nowe auto z zamiarem jeżdżenia nim przez 15 lat to może i
    ma sens, ale tak naprawdę mało kto jeździ samochodem dłużej niż 5-6 lat,
    więc inwestowanie w tą bezawaryjność (która obecnie sprowadza się do tego
    że samochód zacznie wymagać napraw po 10 latach, a nie po 8, a sypać na
    dobre się zacznie po 15 zamiast po 10).

    I o ile mając budżet na samochód w okolicach 10000zł pewnie poświęciłbym
    dużo uwagi żeby kupic coś co się daje serwisować na pakingu pod blokiem za
    pomocą majzla i młota, ale nie kupując nowe auto.

    A tak już w ogóle, to to całe mityczne "rozbieranie całego przodu" żeby coś
    tam wymienić, zazwyczaj jest akurat całkiem wygodnym rozwiązaniem dostępu
    do silnika i wcale nie takim czasochłonnym.
    Natomiast oczywiście jest to chętnie wykorzystywane przez mechaników,
    którzy przeciętnemu kierowcy są w stanie umotowywać bardzo wysoka cenę
    usługi bo "panie, cały przód trzeba było rozbierać", co zazwyczaj zajmuje
    20 minut rozebranie wszystkiego i 40min złożenie.
    Za to dostaje się naprawdę wygodny dostęp do osprzętu silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: