-
Data: 2018-11-04 17:38:34
Temat: Re: Niemiecka myśl techniczna: pół dniówki na wymianę alternatora!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 4 Nov 2018 07:38:36 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):
> W dniu sobota, 3 listopada 2018 20:41:56 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
>> Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:43:11 -0500, Pszemol napisał(a):
>>
>>> Zabieram się dziś do Passata w śpiewającym nastroju a tu zonk - raz,
>>> że alternatora w ogóle nie widać to dwa nie ma jak się do niego dostać!
>>
>> A ile więcej byłbyś gotów zapłacić kupując nowy samochód, za to żeby któryś
>> tam kolejny właściciel mógł szybciej (taniej/samodzielnie) wymienić część
>> którą trzeba wymienić zazwyczaj po kilkunastu latach używania samochodu?
>
> A ile wiecej mozna dostac za auto w ktorym wiadomo ze sie naprawia tanio i szybko
kontra to ktore naprawy sa masakryczne?
No właśnie obawiam się że niewiele.
W każdym razie przy odsprzedaży znacznie mniej niż trzeba zapłacić przy
zakupie.
Jak ktoś kupuje nowe auto z zamiarem jeżdżenia nim przez 15 lat to może i
ma sens, ale tak naprawdę mało kto jeździ samochodem dłużej niż 5-6 lat,
więc inwestowanie w tą bezawaryjność (która obecnie sprowadza się do tego
że samochód zacznie wymagać napraw po 10 latach, a nie po 8, a sypać na
dobre się zacznie po 15 zamiast po 10).
I o ile mając budżet na samochód w okolicach 10000zł pewnie poświęciłbym
dużo uwagi żeby kupic coś co się daje serwisować na pakingu pod blokiem za
pomocą majzla i młota, ale nie kupując nowe auto.
A tak już w ogóle, to to całe mityczne "rozbieranie całego przodu" żeby coś
tam wymienić, zazwyczaj jest akurat całkiem wygodnym rozwiązaniem dostępu
do silnika i wcale nie takim czasochłonnym.
Natomiast oczywiście jest to chętnie wykorzystywane przez mechaników,
którzy przeciętnemu kierowcy są w stanie umotowywać bardzo wysoka cenę
usługi bo "panie, cały przód trzeba było rozbierać", co zazwyczaj zajmuje
20 minut rozebranie wszystkiego i 40min złożenie.
Za to dostaje się naprawdę wygodny dostęp do osprzętu silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.11.18 18:22 Pszemol
- 04.11.18 21:00 Robert Wańkowski
- 04.11.18 21:11 Pszemol
- 04.11.18 21:17 J.F.
- 04.11.18 21:22 Adam
- 05.11.18 08:35 Miroo
- 05.11.18 10:27 Kamil 'Model
- 05.11.18 10:53 yabba
- 05.11.18 11:58 Trybun
- 05.11.18 11:59 Trybun
- 05.11.18 12:00 Trybun
- 05.11.18 14:23 Pszemol
- 05.11.18 16:38 Bolko
- 05.11.18 19:13 Pszemol
- 06.11.18 08:31 Bolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=