  • 41. Data: 2011-10-03 16:55:32
    Temat: Re: Niemcy nie potrafia jezdzic
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/10/2011 15:53, Lagod wrote:

    > Doskonałe niemieckie wędliny, doskonałe niemieckie słodycze, i
    > niemieckie piwo oczywiście też napewno doskonałe.

    Czyli każdy, kto nie uważa że Polska jest wybitna w każdej dziedzinie
    życia, to żyd, zdrajca i jak się nie podoba, to granice stoją otworem?

    Mentalność kibola, dla którego drugoligowy klub na jakiejś zapyziałej
    wsi jest najlepszy i koniec.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 42. Data: 2011-10-03 22:47:55
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-09-28 22:38, J.F. pisze:
> [...]
    > ale widac korek zaowocowal stluczkami.
    >
    > W korku jak to korku - obowiazuje niemiecki zamek. Ale zaraz .. czemu tiry
    > wpuszczaja po kilka osobowek przed siebie (choc prawde mowiac to akurat
    > bardzo prawidlowe). A czemu osobowki zjezdzaja miedzy tiry w srodku korka,
    > gdzies hen daleko od zwezki ?
    >
    > I wszystkie te auta na niemieckich numerach.
    >
    > No ale musze przyznac ze przez Niemcy jakos ciezarowki sie nie wyprzedzaly,
    > a wystarczylo przejechac Odre i zaraz sie zaczelo. No i niemiecka
    > autostrada jakas rowniejsza i cichsza ..

    Że niby która ta autostrada jest równiejsza w Niemczech? Chyba że
    porównujesz autostrade asfaltową w Niemczech z betonową A4. To
    faktycznie jest różnica tyle że wynika ona z technologii a nie jakości
    wykonania. Autostrady w większości w byłym RFN na pewno są w gorszym
    stanie niż nasze "nówki"...(pomijam wyrób autostradopobny po między
    Katowicami a Krakowem) do tego w Niemczech pordzewiałe barierki, nie
    skoszona trawa to norma i taki syf w przy autostradowych kiblach że
    szkoda gadać... do tego masa śmieci i przepełnione kosze ot taki
    niemiecki porządek. Jak sie wjedzie do Holandii to mam wrażenie że to
    kraj o jedną epokę do przodu w porównaniu do Niemiec. W Polsce śmieci
    na przy autostradowych parkingach jest mniej, a kible czystsze.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 43. Data: 2011-10-03 22:53:40
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-09-29 13:23, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Wyprzedzające się tiry też są popularnym zjawiskiem w Europie - u nas
    > poprostu zajmują podczas wyprzedzania wszystkie dostępne (dwa) pasy
    > ruchu - w innych krajach w takiej sytuacji są często wolne jeszcze 2 lub
    > przynajmniej 1.

    Ocho zaczyna się. Ile ty widziałeś odcinków autostrad 3 lub 4 pasmowych
    w Europie? Mówie o odcinkach kilkaset km a nie obwodnic przy miastach.
    Ja znam dwa od Berlina do Hanoweru i Hamburga. Z Berlina do Monachium
    dopiero mają się brać za 3 pas w niektórych miejscach. A pozostałe z
    tego co wiem są 2 pasmowe.
    We Francji jadąc z Amsterdamu do Paryża praktycznie nie występuje po za
    obwodnicami miast, tak samo jak z Paryża do Lyonu - tam też wszędzie po
    2 pasy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 44. Data: 2011-10-03 23:49:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Oct 2011 22:47:55 +0200, The_EaGle napisał(a):

    > Że niby która ta autostrada jest równiejsza w Niemczech? Chyba że
    > porównujesz autostrade asfaltową w Niemczech z betonową A4. To

    Ona (Zgorzec, tzn Jedrzychowice - Krzywa) sie chyba A18 nazywa.

    > faktycznie jest różnica tyle że wynika ona z technologii a nie jakości
    > wykonania.

    Nie wnikajac w powody - odczucia mialem jak opisalem.

    > Autostrady w większości w byłym RFN na pewno są w gorszym
    > stanie niż nasze "nówki"...(pomijam wyrób autostradopobny po między
    > Katowicami a Krakowem)

    Nasze "nowki" niektore tez juz maja pare lat i zaczeto je frezowac i klasc
    nowa nawierzchnie. A Niemcy o swoje dbaja - ich plytostrada na przedluzeniu
    naszej A4 lepsza niz nasza :-)

    > do tego w Niemczech pordzewiałe barierki, nie
    > skoszona trawa to norma i taki syf w przy autostradowych kiblach że
    > szkoda gadać... do tego masa śmieci i przepełnione kosze ot taki
    > niemiecki porządek.

    Koniec swiata :-)
    A jeszcze 10 lat temu kible byly czyste .. choc nie wszystkie.

    > Jak sie wjedzie do Holandii to mam wrażenie że to
    > kraj o jedną epokę do przodu w porównaniu do Niemiec.

    A kible tam zwiedzales ? Oni sa 100 lat za nami :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-10-04 08:04:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Ona (Zgorzec, tzn Jedrzychowice - Krzywa) sie chyba A18 nazywa.

    A18 jest do Olszyny (Forst)

  • 46. Data: 2011-10-04 10:11:38
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-03 23:49, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Nasze "nowki" niektore tez juz maja pare lat i zaczeto je frezowac i klasc
    > nowa nawierzchnie. A Niemcy o swoje dbaja - ich plytostrada na przedluzeniu
    > naszej A4 lepsza niz nasza:-)

    Jeszcze raz - *gorsza*, przynajmniej na odcinku Jędrzychowice - Drezno

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 47. Data: 2011-10-04 11:24:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    Dnia 2011-10-03 23:49, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >Jeszcze raz - *gorsza*, przynajmniej na odcinku Jędrzychowice -
    >Drezno

    Ok, jeszcze raz, bo mi sie austrostrady myla, kto to wymyslil :-)

    Nasza plytostrada A4 byla w bardzo zlym stanie. Odcinek do Olszyny
    (obecne A18), jakby w tej samej technologii - juz w lepszym.
    Ale dalej ta autostrada prowadzi do Berlina, i stan plyt w 2000r po
    niemieckiej stronie byl lepszy niz u nas na A4.
    Co prawda zaraz za granica zaczynal sie idealny niemiecki autobahn ..
    ale tylko kawalek. A potem patataj :-)
    A do nas ciagle patataj.
    Czemu lepsze ? Brak ciezkiego ruchu przez 50 lat, lepiej zrobiona, czy
    mozna to jakos utrzymac ?

    Natomiast A4 od Krzywej do Drezna ... jak pisalem - jakos przyjemniej
    sie jechalo po niemieckiej stronie.
    Moze dlatego ze u nas beton a tam asfalt, moze dlatego ze niemcy swoja
    remontowali .. i jak widac remontuja nadal.

    J.

  • 48. Data: 2011-10-04 13:38:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-04 11:24, *J.F* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > Moze dlatego ze u nas beton a tam asfalt, moze dlatego ze niemcy swoja
    > remontowali .. i jak widac remontuja nadal.

    Racja :) - od *Krzyżowej* do Jędrzychowic jest piękny nowy betonik, a po
    niemieckiej stronie starawy dziurawy asfalt łatany często w ten sposób,
    że cieniutka wierzchnia warstwa się wyłamuje - ciężko to opisać, ale tak
    to właśnie zapamiętałem, przejazd miał miejsce tuż po zimie dla
    rozjaśnienia :).

  • 49. Data: 2011-10-05 00:38:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-03 23:49, J.F. pisze:

    > Ona (Zgorzec, tzn Jedrzychowice - Krzywa) sie chyba A18 nazywa.

    Jak widzę to kwestia gustu.

    > Nie wnikajac w powody - odczucia mialem jak opisalem.

    j.w

    > Nasze "nowki" niektore tez juz maja pare lat i zaczeto je frezowac i klasc
    > nowa nawierzchnie. A Niemcy o swoje dbaja - ich plytostrada na przedluzeniu
    > naszej A4 lepsza niz nasza :-)

    Np A2 ? No tak bo "zapomniano" położyć warstwy ścieralnej. Zresztą to że
    co max 10 lat trzeba na drodze asfaltowej odnawiać warstwę ścieralną to
    NORMA, gorzej jak robi się to co 4 lata wtedy faktycznie coś jest nie
    tak z podbudową. Autostrada asfaltowa ma same zalety nad betonową po za
    jedną trwałością. Gdyby patrzeć pod kontem komfortu i przyczepności coś
    takiego jak autostrada betonowa nigdy by nie powstało.

    > Koniec swiata :-)
    > A jeszcze 10 lat temu kible byly czyste .. choc nie wszystkie.

    Nie wiem o jakich 10 latach ty piszesz ale Niemieckie autostrady słyną z
    braku ograniczeń prędkości i syfu w miejscach obsługi podróżnych i to
    dotyczy zarówno nowych MOPów w byłym DDR jak i tych przy granicy
    Francuskiej - syf, śmiecie i bród jest wszędzie. Dodatkowo jak pisałem
    nieskoszona trawa na poboczach, pordzewiałe elementy infrastruktury...
    Mniejszy burdel jest we Francji i Belgii a Holandia czy Dania to wzór
    tego jak powinny wyglądać autostrady i ich otoczenie.

    > A kible tam zwiedzales ? Oni sa 100 lat za nami :-)

    Niestety jak się jedzie z małym dzieckiem to dość często trzeba zjeżdżać
    na takie paskudne MOPy i widać co tam jest.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 50. Data: 2011-10-05 09:26:20
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "The_EaGle"

> [...]

    > Niestety jak się jedzie z małym dzieckiem to dość często trzeba
    > zjeżdżać na takie paskudne MOPy i widać co tam jest.

    Prawie uwierzyłem, że Niemcy to niechluje, brudasy i śmieciarze...brak
    słów normalnie :(