  • 21. Data: 2011-09-29 19:14:19
    Temat: Re: Niemcy nie potrafia jezdzic
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Jeździłem na tym kierunku i nie przypominam sobie,
    > żebym jeździł jakąś drogą, która nie była autostradą.
    > Moze przed 1990 nie było?

    Starość nie radość :-).
    Faktycznie przecież granicę przekraczało się na moście w Goerlitz,
    ale potem był dojazd lokalną drogą do autostrady z płyt.
    Ale to była inna stara droga, bo nie było tunelu przecież - tego zaraz za
    granicą.

  • 22. Data: 2011-09-29 19:26:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jeździłem na tym kierunku i nie przypominam sobie,
    > żebym jeździł jakąś drogą, która nie była autostradą.
    > Moze przed 1990 nie było?

    Nie, w 1998 na pewno nie było jej jeszcze w całości, była w budowie.
    Pamiętam jak dziś, bo Alfę miałem z 1997, a jechałem nią na Cote d'Azur
    tamtędy.

  • 23. Data: 2011-09-29 19:53:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Nie, w 1998 na pewno nie było jej jeszcze w całości, była w budowie.
    > Pamiętam jak dziś, bo Alfę miałem z 1997, a jechałem nią na Cote
    > d'Azur tamtędy.

    W końcu lat 90 to regularnie jeździłem częściej przez Olszynę,
    ale np w sierpniu 1994 wracałem z towarem osobówką
    i pamiętam doładnie, że nadjechałem autostradą do Goerlitz
    i przekraczałem niespodziewanie na terminalu Ludwigsdorf,
    bo dopiero co wybudowali po naszej stronie 1km zjazdu
    z tego UC na granicy.
    Ja sobie nie przypominam, zeby pomiędzy Bautzen a Goerlitz
    był jakiś przejazd drogą lokalną, ale może masz lepszą pamięć.
    Jakiś dojazd wcześniej ze Zgorzelca-miasto drogą lokalną do autostrady
    był, ale żeby aż do Budziszyna?

  • 24. Data: 2011-09-29 19:56:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > i przekraczałem niespodziewanie na terminalu Ludwigsdorf,
    > bo dopiero co wybudowali po naszej stronie 1km zjazdu

    Może być, po stronie niemieckiej w 1998 też już jakiś kawałek był, ale potem
    dziura.

    > Ja sobie nie przypominam, zeby pomiędzy Bautzen a Goerlitz
    > był jakiś przejazd drogą lokalną, ale może masz lepszą pamięć.

    Tak mi się wydaje.
    Służę skanem mapy jakby co. ;-)

  • 25. Data: 2011-09-29 23:17:51
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 29 wrz 2011 19:53:10 in article
    cef wrote:
> [...]
    > był jakiś przejazd drogą lokalną, ale może masz lepszą pamięć.
    > Jakiś dojazd wcześniej ze Zgorzelca-miasto drogą lokalną do autostrady

    To chyba była B6.

    Niemiecka A4 z 1940r zaczynała/kończyła się jakieś 20 km na wschód od
    Budziszyna w Weissenbergu

    http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,50
    98924

    w połowie wątku jest mapka z 1978 oraz ciekawe zdjęcia z 1990 ;)

  • 26. Data: 2011-09-30 00:45:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011, J.F wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > Ale niemiecki przepis niedawno cytowalem, i o ile pamietam (to strasznie
    > skomplikowany tekst byl) to nic takiego tam nie bylo. Tylko "wpuscic jeden
    > pojazd".

    Z przezorności wstawiłem czas przyszły ;)
    Ale przyznać trzeba, że dopóki wszystkie pasy jadą, to już istniejące
    w .pl (w co najmniej większości obserwowanych przypadków) oznakowanie
    sprawę tak właśnie załatwia: to, że kierowcy mają za nic zakaz
    wyprzedzania (od miejsca w którym stoi taki znak) oraz że istnieje
    działający *w tym przypadku* wbrew celowi przepis o "niewyprzedzaniu"
    to inna sprawa.

    > Hm ... ale to co proponujesz nie jest takie proste - bo co - stoja trzy tiry
    > za duzo na prawym pasie, moge je wyprzedzic, czy mam sie ustawic za
    > zderzakiem ostatniego ?

    Zależy czy stoją przed czy za stosownym znakiem :]

    > No i konwencja wiedenska :-)

    Już się zgodziłem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-09-30 11:07:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości

    > Jeździłem na tym kierunku i nie przypominam sobie,
    > żebym jeździł jakąś drogą, która nie była autostradą.
    > Moze przed 1990 nie było?

    Gdzies w okolicach 1990 pamietam jak do Drezna jechalem i z kolei
    nijak to nie przypominalo autostrady.
    Wiele godzin trwalo te 100km ... bo wtedy akurat spadl snieg, a po
    sniegu Niemcy tez nie potrafia jezdzic :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-09-30 11:09:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomośc
    W dniu 2011-09-28 22:38, J.F. pisze:

    >W Lidlu jest teraz tydzień niemiecki, pewnie cię to zainteresuje.

    Tzn co ? Sprzedaja doskonale niemieckie wedliny czy jak ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-09-30 21:26:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2011 21:17:51 +0000 (UTC), Mirek napisał(a):

> [...]
    098924
    > w połowie wątku jest mapka z 1978 oraz ciekawe zdjęcia z 1990 ;)

    Czyli co - byla, ale wycofana z eksploatacji ?

    Mam mape datowana 93/94, juz jest namalowana normalnie, tzn odcinek
    Drezno-Bautzen. Dalej kawalek biala kreska, a jeszcze dalej juz nic.

    J.

  • 30. Data: 2011-10-01 10:32:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Mam mape datowana 93/94, juz jest namalowana normalnie, tzn odcinek
    > Drezno-Bautzen. Dalej kawalek biala kreska, a jeszcze dalej juz nic.

    Dokładnie o tym pisałem, od granicy do Budziszyna (Bautzen) nie było nic.