-
X-Received: by 10.49.97.37 with SMTP id dx5mr59qeb.39.1382089348179; Fri, 18 Oct 2013
02:42:28 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.97.37 with SMTP id dx5mr59qeb.39.1382089348179; Fri, 18 Oct 2013
02:42:28 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
.highwinds-media.com!i2no18749024qav.0!news-out.google.com!9ni52399qaf.0!nntp.g
oogle.com!i2no18749016qav.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.
com!not-for-mail
Newsgroups: pl.comp.programming
Date: Fri, 18 Oct 2013 02:42:27 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <4...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.61.136.164;
posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
NNTP-Posting-Host: 31.61.136.164
References: <l3p6ti$qfo$1@node1.news.atman.pl> <l3p8hp$s6t$1@node1.news.atman.pl>
<l3pbkk$vea$1@node1.news.atman.pl> <l3pcsa$n4q$1@node2.news.atman.pl>
<l3pdmu$1sh$1@node1.news.atman.pl> <l3pfhd$pkd$1@node2.news.atman.pl>
<l3pg6n$4ko$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Nielimitowane renderowanie detali
From: firr <p...@g...com>
Injection-Date: Fri, 18 Oct 2013 09:42:28 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4028
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:204610
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 18 października 2013 10:46:32 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> W dniu czwartek, 17 października 2013 22:09:58 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
>
> > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> > news:l3pfhd$pkd$1@node2.news.atman.pl...
> > > W internetach próbowali rozgryźć to, przewija się
> > > pomysł z powrotem do raytrackingu. Zamiast rysować
> > > trójkąty, każdy piksel sprzwdza, na kogo wpadnie.
> > > Bardo teoretycznie możemy mieć logarytmiczną zależność
> > > czasu od liczby obiektów na scenie.
> > Raytracking jest chyba bardzo czasochłonny nawet przy małej ilości obiektów.
> > A w jaki sposób udaje się sprawdzać prawie że tylko logarytm obiektów?
> Rytracing nie jest az tak czasochłonny (zalezy jak na to spojrzec ale rasteryzacja
tez jest czasochlonna)
>
> Koszt raytracing to mozna powiedziec koszt odpalenia tylu procedur ile jest pixeli
na viewporcie gdzie kazda procedura robi pare
> rzeczy :
> po pierwsze wyszukuje kolidujace z promieniem 'przedmioty' (momencik)
jesli tych przedmiotów jest tysiac to trzebaby przemiesc liste tysiaca przedmiotów w
kazdym
promieniu ale prawdopodobnie oplacalnie jest to
przyspieszyc dokonujac czegos w rodzaju 'czesciowej
rasteryzacji' w fazie ruchu przedmiotów tak ze
wyszukiwanie po liscie zmienie sie w proste
look-up - taka rasteryzacja jest kosztowna
ale byc moze bardziej oplacalne byloby to robic w jakis czesciowy sposob na przyklad
wierzcholki bounding boxów do jakiejs tablicy
po drugie jak przedmiot jest wybrany robi sie dokladny test kolizji promienia z
przedmotem
(ja mam o ile pamietam trójkata z promieniem i
kuli s promieniem) gdzie wyznacza sie dokladny
punkt 3d kolizji i wektor normalny do powierzchni
w tym punkcie (to niby tez mozna robic na sposob
rasteryzacji - bo tutaj w pewnym siensie te dwie
metody(tj wyznaczanie gdzie jaki przedmiot laduje na ekranie) sa jakostam zbieżne
w sumie moze nawet wyszukiwanie po kilkudziesieciu przedmiotach nie bylo by tak wolne
- nie wiem bo nigdy nie sprawdzalem
dalej prowadzi sie promienie o od n zrodel swiatla
do tego punktu w sumie tez trzeba robic wyszukiwania po listach - czyli jest
kwadratowe - ale dotaje sie cienie i dodawanie sie swiateł -
to wyszukiwanie moznaby wysoko podoptymalizowac robiac jakis podzial przestrzenny na
sektory itp
bardziej zaawansowanych efektów nie robilem
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.13 10:37 firr
- 21.10.13 11:29 Borneq
- 21.10.13 18:58 firr
- 21.10.13 19:10 firr
- 27.10.13 10:00 firr
- 01.01.14 10:05 firr
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=