    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 18 Oct 2013 02:42:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nielimitowane renderowanie detali
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 18 października 2013 10:46:32 UTC+2 użytkownik firr napisał:

    > Rytracing nie jest az tak czasochłonny (zalezy jak na to spojrzec ale rasteryzacja
    tez jest czasochlonna)

    > Koszt raytracing to mozna powiedziec koszt odpalenia tylu procedur ile jest pixeli
    na viewporcie gdzie kazda procedura robi pare
    > rzeczy :
    > po pierwsze wyszukuje kolidujace z promieniem 'przedmioty' (momencik)

    jesli tych przedmiotów jest tysiac to trzebaby przemiesc liste tysiaca przedmiotów w
    kazdym
    promieniu ale prawdopodobnie oplacalnie jest to
    przyspieszyc dokonujac czegos w rodzaju 'czesciowej
    rasteryzacji' w fazie ruchu przedmiotów tak ze
    wyszukiwanie po liscie zmienie sie w proste
    look-up - taka rasteryzacja jest kosztowna
    ale byc moze bardziej oplacalne byloby to robic w jakis czesciowy sposob na przyklad
    wierzcholki bounding boxów do jakiejs tablicy

    po drugie jak przedmiot jest wybrany robi sie dokladny test kolizji promienia z
    przedmotem
    (ja mam o ile pamietam trójkata z promieniem i
    kuli s promieniem) gdzie wyznacza sie dokladny
    punkt 3d kolizji i wektor normalny do powierzchni
    w tym punkcie (to niby tez mozna robic na sposob
    rasteryzacji - bo tutaj w pewnym siensie te dwie
    metody(tj wyznaczanie gdzie jaki przedmiot laduje na ekranie) sa jakostam zbieżne

    w sumie moze nawet wyszukiwanie po kilkudziesieciu przedmiotach nie bylo by tak wolne
    - nie wiem bo nigdy nie sprawdzalem

    dalej prowadzi sie promienie o od n zrodel swiatla
    do tego punktu w sumie tez trzeba robic wyszukiwania po listach - czyli jest
    kwadratowe - ale dotaje sie cienie i dodawanie sie swiateł -
    to wyszukiwanie moznaby wysoko podoptymalizowac robiac jakis podzial przestrzenny na
    sektory itp

    bardziej zaawansowanych efektów nie robilem