  • 141. Data: 2014-02-20 13:00:41
    Temat: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni już prowadzić...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > było nieuzasadnione warunkami ruchu

    A nikt nie twierdzi ze było.
    Wiec truizmy mozna sobie darować.

    > Wyprzedza Cię łysy gość z kumplem i wali po heblach. To jest
    > społeczeństwo obywatelskie? Bo ja bym go zlał i pojechał dalej
    > dzwoniąc na policję

    Tylko ze nic takiego nie miało tutaj miejsca.

  • 142. Data: 2014-02-20 13:05:03
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > On Wed, 19 Feb 2014, Shrek wrote:
    (...)

    > A to niby z jakiej paki?
    > Ponowię zadane gdzieś wcześniej pytanie: jedzie ktoś "dziko".
    >
    > Za podejrzenie "promili" - można go zatrzymać, poklask powszechny,
    > złapano bandytę itede.
    > Za to jak trzeźwy - nijak, wolność osobista naruszona, zamach na
    > prawa obywatelskie, jak tak można i w ogóle.

    Zgadzam się z Tobą w tej materii w 100%. Nie ma znaczenia czy pił,
    znaczenie ma wpływ jego zachowania na bezpieczeństwo innych, co
    jest często faktem chętnie pomijam, bo jak tutaj tak trzeźwych
    wyłapywać?

    > Zwracam uwagę, że zupełnie pomijam fakt, czy jeden dyskutant z drugim
    > trzyma się wersji "zatrzymywać" czy przeciwnie.
    > Mi jedynie wychodzi, że zupełnie bez znaczenia dla mnie, czy zabije
    > mnie trzeźwy czy pijany - skoro zabije przez to, JAK JEDZIE.

    Otóż to - szczególnie, że trzeźwi są sprawcami ponad 90% wypadków.

    > Co niby wyjaśnia? :>
    > "słuszność zatrzymania" nie mającą najmniejszego związku z jazdą?

    Ścieżka jest tylko potwierdzeniem powyższego:D

  • 143. Data: 2014-02-20 13:06:12
    Temat: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni juz. prowadzic'...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-20 12:29, masti pisze:

    > a jak podniosłoby się bezpieczeństwo. Wszyscy staliby i dyskutowali. Zero
    > wypadków!

    Nie, nie, statystycznie połowa by w tym czasie płakała i błagała o
    litość - bez dyskusji ;)

  • 144. Data: 2014-02-20 13:08:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    O'RLY? słuchaleś tekstów w tle filmu?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 145. Data: 2014-02-20 13:18:05
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.02.2014 21:07, jerzu pisze:
    > Rondo w Sieradzu. Trzeba mieć oczy dookoła głowy. Tam miejscowi
    > potrafią odwalić niezłą jazdę.

    Bywam tam co jakiś czas i nigdy jazd nie było, chociaż to co jakiś czas
    jak i sam czas przejazdu przez to miejsce nie uprawnia mnie do oceniania
    tego co się tam dzieje na co dzień.

    > P.S. Zabawę w policjanta mogłeś sobie darować.

    Nie mogłem. Wcześniej powiadomiłem policję, z prośbą o sprawdzenie Pana
    i nie chodzi o sytuację na rondzie, bo gdybym takimi miał się
    przejmować, to bym musiał PJ do szuflady odłożyć. Gość jechał dziwnie,
    równał do osi często ją przekraczając, lekko gzygzakiem momentami, dość
    nerwowo w kilku momentach. Po prostu dziwnie. Po tym manewrze
    wyprzedzania uznałem, że nie można czekać na kolejny błąd, bo kolejny
    może skończyć się tragicznie. Okazał się (dzięki bogu) trzeźwym, ale
    stan zdrowia (wzrok) dyskwalifikuje tego zawodnika. Sam przyznał, że nie
    widział tego auta z naprzeciwka i nie potrafił odpowiedzieć dlaczego nie
    odpuścił gdy go już zobaczył. Na pytanie o sytuacje na rondzie
    odpowiedział, że na znakach nie widział który pas to który kierunek.
    Naprawdę można nie reagować (wiem), tylko czekać na kolejny news w tv o
    tym, jak to ktoś zabił samochodem kilka kolejnych osób. A gdy już
    zabiłby Policja wpisałaby przyczynę "niedostosowanie prędkości do
    warunków na drodze" i miała kolejny argument by suszyć za każdym
    krzakiem. A teraz pytanie, jakże inny byłby odbiór, gdyby okazało się,
    że jednak kierowca był pod wpływem? :)

    --
    anacron
    aba/

  • 146. Data: 2014-02-20 13:27:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2014, anacron wrote:

    > Sprawdziłem zapis, od strony Łodzi nie jechał, a przynajmniej nie
    > wyprzedzałem go wcześniej. Nie mam zielonego pojęcia. To prawdziwa
    > odpowiedź.

    Wierzę. Ale to uprawdopodabnia możliwość, że chciał wjechać na "twój
    rondowy" pas kiedy wjeżdżałeś na skrzyżowanie. Jeśli jechał wewnętrznym
    pasem w miarę szybko, to nad rozpędzającym się wjeżdżającym (Tobą
    znaczy) mógł mieć akurat wystarczającą przewagę.
    Tego czy cisnął na gaz aby Cię objechać już się nie dowiemy,
    z braku zapisu.
    Tego czy migał w prawo (niezależnie od faktu, że niemiganie nie
    ujmowało mu ewentualnego pierwszeństwa) też nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 148. Data: 2014-02-20 13:30:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Tak z czystej ciekawości - po flaszce albo po amfie zamknąć, a jak
    > trzeźwy to puścić wolno?

    No niestety.
    Nie pozostaje wtedy nic innego jak dać taki filmik na policję.

    Ale IMO to wszystko zalezy od reakcji.
    Tez mi sie zdarza popełnić jakis błąd i wtedy czesto na CB np. krzykne:
    kolego przepraszam, myslałem ze wyjade szybciej, zagapiłem sie etc. Wtedy
    raczej nikt nie ma do mnie pretensji. Czasami jest tylko zdziwienie ze ktos
    przeprasza...
    Wiec jakbym takiego teoretycznie zatrzymał i ten by mi jeszcze nawrzeszczał
    ze czego chce to pewnie nie miałbym oporów zeby dac filmik na policje.
    A jak bym zobaczył ze rozsadny człowiek wie co zrobił bo zle oszacował
    predkosc etc i mu głupio to pewnie zrzuciłbym na karb złej oceny sytuacji.
    Wszystko zalezy tez czy to jednorazowy wybryk czy np. widziałbym (jak
    czasami bywa) zej edzie taki baran i wyprzedza wszystko i wszedzie nie
    patrzac co jedzie z naprzeciwka.

    > Ba.
    > Mnie zawsze intryguje logika przedstawiona wyżej.

    To znaczy?

  • 147. Data: 2014-02-20 13:30:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Ale z tego jest nagranie, i tak sporządził "powiadomienie", więc w
    > sumie
    > działanie jest niespójne.

    Moim zdaniem jest spójne o tyle, ze ocenił iz dziadek sobie na drodze nie
    radzi.

    > Do kompletu brakuje jeszcze końcówki zatrzymania dziadka - jak sam
    > stanął i "dał sobie przetłumaczyć", to zatrzymanie "żeby nie donosić
    > na policję" miałoby jakiś sens.

    Miałoby gdyby wytłumaczenei było rzeczywiscie słuszne.
    Widoczenie nie było - to juz kwestai oceny anacrona.
    Czy słuszna? Nie wiadomo.
    Pytanie co dalej robi policja w takiej sytuacji?
    Daje mandat i juz? Rzeczywiscie sprawdza wzrok badanego?
    Zupełnie nie wiem, jak przepisy w tym zakresie wygladaja.

    > Ale skoro i tak "powiadomił i podesłał", czyli zdał się na ocenę
    > policji,
    > to jaka logika w tym, żeby dziadka traktować INACZEJ niż np. TIRmana
    > z obcą rejestracją albo zestaw "dużych napakowanych", których pewnie
    > by NIE zatrzymywał?

    No ale czy miałoby być odwrotnie? Zatrzymanie miałoby być powodem aby w
    zadnym wypadku nie powiadamiac policji?
    Zatrzymanie mogło być sposobem na przeciwdziałanie - sprawdzenie czy nie
    pijany etc.

    I co ci wyszło?

  • 149. Data: 2014-02-20 13:30:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jest możliwe. Możemy jedynie polegać na rzetelności ewentualnego
    > wyjaśnienia anacrona, z prawdopodobnym iż nie pamięta skąd wjechał
    > dziadek.

    Jest możliwe.
    Ale moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne.
    Jakby chciał zareagowac to zrobiłby to duzo wczesniej a nie wciskac sie tak
    łagodnie na koniec.

    > Wedle polskich jednostek miary, "daleko z przodu" :>, kary za
    > "niezachowanie odstępu" nikt nie stosuje.

    Punkt dla Ciebie :)

    > Z opisu wynika, że to głównie na dziadka trąbią ;)
    > Inna sprawa, że fakt, że ktoś mu zajechał drogę nie uprawnia go
    > jeszcze
    > do "wciśnięcia się" w innym miejscu.

    Ano. I wyprzedzanie tez ma niewiele z tym wspolnego.

    > Właśnie chodzi o wersję, że nie jechali obok siebie.

    No ja rozumiem.
    Ale tak tez by mogło być. Dziadek od 20 czai sie.
    anacron jedzie prawym pasem, dziadek wbija sie na lewy, dogania go srodkiem
    ronda i wciska sie przed samym zjazdem...
    Tylko czy to prawdopodobne...? :)

  • 150. Data: 2014-02-20 13:45:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 13:18:05 +0100 osobnik zwany anacron
    napisał:

    > przejmować, to bym musiał PJ do szuflady odłożyć. Gość jechał dziwnie,
    > równał do osi często ją przekraczając, lekko gzygzakiem momentami,

    kolejny raz podajesz swoje wizje nie mające popraci w filmikach. Może sam
    byłeś wpod wpływem czegoś co powodowało, zę widzisz niestniejące
    wydarzenia?