  • 81. Data: 2012-11-10 19:32:59
    Temat: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2012 16:44, J.F. pisze:

    > Przyjrzyj sie jeszcze raz. Ci po prawej nie stoja, tylko sie widac od
    > dluzszego czasu wloka, do przejscia daleko, sytuacja niewyrazna, i nie ma
    > sie co dziwic ze ten z lewej ich wyprzedza, a widok zasloniety.

    Właśnie dlatego, że zasłonięty to tym gorzej o nim świadczy.

    Podstawowa zasada: nie widzisz - nie jedziesz.

    Szkoda, że wcześniej nie wyjechał tak samo przed jakiegoś TIRa.

    [ciach]

    > Zastanow sie ile razy sam tak pojechales.

    Ani razu. Mam uczulenie na tym punkcie.

    > Nauczka na przyszlosc - unikac wyprzedzania na przejsciach, patrzec na boki

    NIE WOLNO wyprzedzać na przejściach.

  • 82. Data: 2012-11-10 19:34:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2012 18:03, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Nov 2012 16:44:05 +0100, J.F.

    > Jak jest sytuacja niewyraźna, to się zwalnia a nie wyprzedza.
    > Więc owszem, można się dziwić zachowaniu tego kierowcy.

    Cóż, dziwić się nie dziwię - ale tylko w tym sensie, że na drogach pełno
    zapierdalających na ślepo mend, których myślenie kończy się na końcu
    własnego nosa.

  • 83. Data: 2012-11-10 19:37:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 18:03:19 +0100, Myjk napisał(a):
    > Sat, 10 Nov 2012 16:44:05 +0100, J.F.
    >
    > Jak jest sytuacja niewyraźna, to się zwalnia a nie wyprzedza.
    > Więc owszem, można się dziwić zachowaniu tego kierowcy.

    Zeby ona byla wyraznie niewyrazna, ale ona byla tylko niewyrazna i trudna
    do rozpoznania.

    Jada sobie dwa kapelusze prawym pasem, sie ich wyprzedza i tyle.

    Kiedys mialem podobnie, tylko odwrotnie - jade sobie wyjatkowo wolno,
    prawym pasem, wszyscy mnie wyprzedzaja lewym ... i tak jakos nie zwrocilem
    uwagi ze oni na tym lewym zwolnili i teraz to ja ich wyprzedzam ... przed
    przejsciem ..

    J.

  • 84. Data: 2012-11-10 19:47:08
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-10 11:23, Myjk pisze:
    > Pieprzysz głupoty aż się przykro robi. Przepisy są poprawne i jasne.
    Tak, np. ten mówiący że w przypadku wątpliwości co do działania
    sygnalizacji i braku możliwości ustalenia faktów przy kolizji winnym
    uznaje się tego, który wjechał z podporządkowanej. To teraz Cie
    zastrzelę, po pierwsze sygnalizator nie loguje cykli, a jedynie błędy
    (1000 ostatnich), robi to na nośniku wielokrotnego zapisu (co samo przez
    sie mówi, że można je edytować) i do tego gdaka nie wyciąga logów
    samodzielnie, tylko na prośbę policji prosi producenta o dostarczenie
    logów a jak wiadomo w interesie jego jest, aby nie było, błędów
    sygnalizacji w logach. Nikt tez nie weryfikuje dostarczonych logów ze
    stanem faktycznym. W efekcie, jak ktoś o tym wie, to może się nocą
    pakować na czerwonym 1 on1 na skrzyżowanie, byle z tej z pierwszeństwem.
    Chciałbyś kilka kolejnych przykładów tej precyzyjności przepisów?

  • 85. Data: 2012-11-10 19:58:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.11.2012 19:37, J.F. pisze:

    > Jada sobie dwa kapelusze prawym pasem, sie ich wyprzedza i tyle.

    NIGDY na przejściu dla pieszych.

    Tak czy inaczej muszę zawalczyć ze swoim lenistwem i zacząć edukować
    takich gnoi - przy okazji i straż miejska się ucieszy na wystawienie
    klientów na patelni. Kilka takich przypadków mam już nagranych, tylko
    muszę przeszukać archiwa...

    Do tej pory powstrzymywała mnie tylko upierdliwość składania zeznań.

  • 86. Data: 2012-11-10 20:29:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 18:49:23 +0100, Krzysztof 45

    > Wyciąłem te bzdury, bo nie chce mi sie do tego ustosunkowywać.

    Dlatego pewnie dalej powielasz swoje brednie.

    > Jedni za pobicie przypadkowych ludzi trafiają za kraty a inni nie. Jedni
    > za potrącenie pieszego na pasach nawet ze skutkiem śmiertelnym, trafiają
    > za kraty a inni za ten sam czyn nie.

    To nie jest wina "niejasnego" prawa.

    > Ja Ci podaje fakty nawet udokumentowane na filmie a Ty
    > nie potrafisz do nich się odnieść, odnośnie interpretacji

    Nie będę się odnosić do bzdur z filmu. Filmu nie toworzy sąd tylko jeden z
    zainteresowanych. Nie ma podstaw, aby łykać to jak indor. Ale skoro lubisz,
    twój wybór. Tylko nie wtykaj tej paszy innym. Podaj żródła pełnych akt
    dwóch (twoim zdaniem) identycznych spraw i wtedy będziemy dyskutować.

    Ale jak znam życie, to masz jedynie linki do stron blogerów i do filmików
    dziennikarzyn szukających zysku i poklasku na takich jak ty.

    > (według Ciebie jasnych przepisów) i czynów,
    > tylko twierdzisz że mam wyprana mózgownice.

    Bo masz. Pianę na pysku. Weź na wstrzymanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 87. Data: 2012-11-10 21:16:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 19:47:08 +0100, anacron

    > W efekcie, jak ktoś o tym wie, to może się nocą
    > pakować na czerwonym 1 on1 na skrzyżowanie, byle
    > z tej z pierwszeństwem. Chciałbyś kilka kolejnych
    > przykładów tej precyzyjności przepisów?

    Nie chcę. Właśnie sam potwierdziłeś, że to nie prawo jest problematyczne
    samo w sobie, tylko bezczelni ludzie. A na takich nie ma siły, choćby nie
    wiem jak szczelne było prawo. Że sobie wynajdziesz parę przykładów
    potwierdzajacych twoją tezę też niewiele zmienia. Nie widzisz bowiem, że to
    prawo w zdecydowanej większości przypadków działa POPRAWNIE.

    --
    Pozdor Myjk

  • 88. Data: 2012-11-10 21:20:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 19:37:26 +0100, J.F.

    > Zeby ona byla wyraznie niewyrazna, ale ona byla
    > tylko niewyrazna i trudna do rozpoznania.

    Dla myślącego kierowcy była wyraźnie wyraźna.
    Tymbardziej, że nie są tam wyznaczone pasy ruchu.

    > Jada sobie dwa kapelusze prawym pasem, sie ich wyprzedza i tyle.

    Z zachowaniem ostrożności. Zachował ostrożność?
    Ups. Chyba jednak nie.

> [...]
    > uwagi ze oni na tym lewym zwolnili i teraz to ja ich wyprzedzam ... przed

    No to faktycznie masz się czym chwalić...

    --
    Pozdor Myjk

  • 89. Data: 2012-11-10 21:21:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 18:33:19 +0100, Irokez napisał(a):

    > 1:05 ja pierdziele, ale refleks
    > a tego kierowcę to do odstrzału

    Ale co by nie mowic - polowa to wina pieszych.

    J.

  • 90. Data: 2012-11-10 21:27:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-10 21:16, Myjk pisze:
> [...]
    > potwierdzających twoją tezę też niewiele zmienia. Nie widzisz bowiem, że to
    > prawo w zdecydowanej większości przypadków działa POPRAWNIE.

    Nie! Ale ja robię od 80 do 120 kkm i moje spostrzeżenia mogą być nieco
    odmienne od kogoś kto rocznie robi od 10 do 20 kkm. :) Podałem jeden
    konkretny przykład ze skrzyżowaniem sterowanym sygnalizacją i to bardzo
    poważny problem. Czemu mają służyć owe przepisy? Napiszesz
    bezpieczeństwu. Bzdura gdyby chodziło na prawdę o bezpieczeństwo
    wystarczyłoby wprowadzić obowiązkowe przeprowadzane co 5 lat tylko w
    Państwowych Ośrodkach medycyny Pracy badania psychotechniczne dla
    wszystkich kierowców. Implikacji byłoby kilka, raz na drogach byliby
    tylko ludzie posiadający predyspozycje do prowadzanie samochodu i
    stosowny do tego stan zdrowia, co najmniej 30-40% ludzi obecnie
    posiadających PJ by je utraciło, a więc zrobiło by się ludniej i na
    drogach i na parkingach. W efekcie liczba wypadków spadła by drastycznie
    i nagle okazałoby się, że spora cześć z tych tak zwanych przepisów,
    ograniczeń etc. od początku była kompletnie niepotrzebna. A panowie
    policjanci zamiast przyspawywać się do radarów i lidarów co dzień
    mogliby w końcu zając się inną pożyteczną pracą (o SM, która w końcu
    zamiast rozstawiać FR mogłaby się zając psimi kupami nie wspomnę).
    Problemem nie jest bezmyślność ludzi (pomijając kilka promili wyjątku) a
    to, że nigdy nie powinni oni dostać PJ do reki z powodu braku
    predyspozycji do prowadzenia pojazdu.