  • 71. Data: 2012-11-10 16:36:37
    Temat: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-10 16:24, J.F. wrote:

    > Pewnie sie znajda, w koncu 3m mozna przebiec w sekunde, a nawet pol, i
    > nawet 40 na liczniku nie pomowe.

    No to niech znajdzie;)

    Shrek.

  • 72. Data: 2012-11-10 16:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 14:03:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    oge-i-uraz-kregoslupa,287660,s.html

    > Skurwysyna chętnie bym własnoręcznie powiesił.

    Przyjrzyj sie jeszcze raz. Ci po prawej nie stoja, tylko sie widac od
    dluzszego czasu wloka, do przejscia daleko, sytuacja niewyrazna, i nie ma
    sie co dziwic ze ten z lewej ich wyprzedza, a widok zasloniety.
    Ot, pech, niezachowanie ostroznosci w sensie takim ze trzeba zwracac uwage
    na tych co nie wiadomo czemu zwalniaja, i drugie niezachowanie ostroznosci
    - bo trzeba sie bylo patrzec czy samochody nie jada, jak sie przez jezdnie
    przechodzi :-)
    Zastanow sie ile razy sam tak pojechales.

    Nauczka na przyszlosc - unikac wyprzedzania na przejsciach, patrzec na boki
    i zwalniac jak inni zwalniaja. No i dzieci uczyc jak sie przez jezdnie
    przechodzi, bo w tej sytuacji to nawet i zwolnienie moglo nie pomoc.

    J.

  • 73. Data: 2012-11-10 17:36:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 08:23:57 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Zawsze to lepsze niż sznurek samochodów czekający przed każdym przejściem
    > aby wszyscy piesi z okolicy zdążyli się namyślić czy przechodzą, czy nie.

    Musiałbyś choć raz w życiu być za granicą (i nei w Egipcie) i już by się
    wszystkie Twoje wątpliwości wyjaśniły.

  • 74. Data: 2012-11-10 17:45:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:t...@4...n
    et...

    > Musiałbyś choć raz w życiu być za granicą (i nei w Egipcie) i już by się
    > wszystkie Twoje wątpliwości wyjaśniły.

    Bywam częściej, niż Tobie chce się pomyśleć i za każdym razem cieszę się, że
    u na jeszcze jest normalnie.
    A w jakim kraju bez autostrad Ty byłeś i byłeś zadowolony z tempa
    tranzytowego rzędu 40 km/h?

  • 75. Data: 2012-11-10 17:59:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 17:36:28 +0100, Tomasz Pyra

    > Musiałbyś choć raz w życiu być za granicą (i nei w Egipcie) i już by się
    > wszystkie Twoje wątpliwości wyjaśniły.

    To jest fajne tylko tam, gdzie jest dużo ekspresówek i autostrad. W
    przeciwnym razie, jak u nas, gdzie 80% trazytu i międzymiastowego zahacza o
    miasto, jest to bez sensu. Zupełnie nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby
    trzeba było bezwzględnie ustępować każdemu, kto zbliża się do przejścia.

    Weźmy za przykład skrzyżowanie Kajki/Czecha [DC], gdzie jest sygnalizacja,
    a piesi muszą wdusić przycisk aby dostać sygnał. Jak źle pójdzie i przycisk
    jest wduszany cyklicznie kolejno, choćby przez _jednego_ pieszego chcącego
    się przeprawić, to w sumie mogą oni wydłużyć korek pojazdów do 4 km.
    Podkreślam ponownie, tam są światła, i program, który NIE umożliwia
    pieszemu wejścia na pasy wraz z wduszeniem przycisku -- pieszy musi
    odczekać swoje, tak jak jest zapisane w Dz.U. Mimo tego skrócenie programu
    dla ruchu pojazdów generuje piekielne korki. Chcesz wmówić, że oddanie
    inicjatywy pieszym na przejściach bez sygnalizacji nie zaburzy ruchu? Daj
    Pan spokój. Nie w PL. Jeszcze. Za wcześnie. 10-15 lat zanim dogonimy
    normalność.

    --
    Pozdor Myjk

  • 76. Data: 2012-11-10 18:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Nov 2012 17:36:28 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Musiałbyś choć raz w życiu być za granicą (i nei w Egipcie) i już by się
    > wszystkie Twoje wątpliwości wyjaśniły.

    Taa, pamietam jak w Anglii musialem przejsc a przejscia nie bylo.
    I kultura kierowcom sie skonczyla ...

    J.

  • 77. Data: 2012-11-10 18:03:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Nov 2012 16:44:05 +0100, J.F.

    > sytuacja niewyrazna, i nie ma
    > sie co dziwic ze ten z lewej ich wyprzedza

    Jak jest sytuacja niewyraźna, to się zwalnia a nie wyprzedza.
    Więc owszem, można się dziwić zachowaniu tego kierowcy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 78. Data: 2012-11-10 18:20:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.11.2012 10:31, spider wrote:
    > Niestety piesi mają wpojone, że na przejściu to oni mają pierwszeństwo,
    > skutki tego są takie że idą jak barany na rzeź nie patrząc co się wokół
    > dzieje, z kapturem na głowie, słuchawkach na uszach. A praw fizyki nie
    > oszukasz, jak ktoś chce żyć to się z 10 razy rozejrzy. Zresztą często i
    > gęsto w DC występuje sytuacja jak na jednym pasie jest korek (np do
    > skrętu) i wcale nie oznacza że ktoś stoi przed przejściem i kogoś
    > przepuszcza.Takie przejście jest zasłonięte, a piesi beztrosko wyłażą
    > zza samochodu.

    Ale to jest tylko "życiowa" a nie "prawna" głupota. Tak jak zostawianie
    nieprzypiętego roweru pod sklepem, czy noszenie w komunikacji miejskiej
    portfela w tylnej kieszeni spodni.

    > Zawsze zwalniam jak widzę taką sytuację,

    Ale nie robisz laski, że zwalniasz. To twój OBOWIĄZEK - jak zbliżasz się
    do przejścia to masz zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu. Jak nie widzisz co się dzieje bo na pasie obok
    stoi ciężarówka to zwalniasz choćby i do 10km/h.

    > ale mimo
    > wszystko to przede wszystkim pieszy powinien dać się zauważyć, bo to
    > jego życie jest zagrożone, nikt mu zdrowia nie wróci.

    To, że dziewczyna będzie świecić dupą w podejrzanym klubie świadczy o
    jej głupocie i jest spora szansa, że jak ją ktoś zgwałci to będzie to z
    tego powodu. Nie zmienia to faktu, że gwałciciel powinien za to skończyć
    w pierdlu na długie lata, bo nie miał prawa jej dotknąć.

    Tak samo to, że ciebie chroni paręset kilo blachy nie znaczy, że możesz
    się nie rozglądać "bo to w interesie pieszego jest uważanie".

    Michoo

  • 79. Data: 2012-11-10 18:33:19
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    > Ja szybko poprawiłem się z wtargnął na wpierdolił się :-D
    > Takie filmy powinny być puszczane w każdy weekend dla bezmyślnych zamiast
    > jakiś ogłupiających posranych seriali.
    > http://www.youtube.com/watch?v=aCOr6WXVSf0

    1:05 ja pierdziele, ale refleks
    a tego kierowcę to do odstrzału

    --
    Irokez

  • 80. Data: 2012-11-10 18:49:23
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-10 15:52, Myjk pisze:

    Wyciąłem te bzdury, bo nie chce mi sie do tego ustosunkowywać.

    > Ale że masz zbyt ograniczony umysł i opierasz się tylko na bzdetach
    > które wypluwają z siebie dziennikarzyny czy co gorsza, blogerzy, to masz
    > taki właśnie rezultat. I upraną mUzgownicę.

    Jedni za pobicie przypadkowych ludzi trafiają za kraty a inni nie. Jedni
    za potrącenie pieszego na pasach nawet ze skutkiem śmiertelnym, trafiają
    za kraty a inni za ten sam czyn nie.
    Ja Ci podaje fakty nawet udokumentowane na filmie a Ty nie potrafisz do
    nich się odnieść, odnośnie interpretacji (według Ciebie jasnych
    przepisów) i czynów, tylko twierdzisz że mam wyprana mózgownice.
    Pierdolisz tak samo jak Ślepokura.
    Żałosny jesteś.

    EOT
    --