  • 1. Data: 2012-11-09 19:54:27
    Temat: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    http://www.tvn24.pl/potracony-na-pasach-ma-zlamana-n
    oge-i-uraz-kregoslupa,287660,s.html

    Na filmiku widok perfekt. Auto staje, kulturka. Pieszy gestem
    dziękuje ... i zakłada że inni użytkownicy drogi zachowają się
    tak samo :)

    Widziałem takie akcje wielokroć (jednak bez tak spektakularnego
    wykończenia) ...

    "widziałem orła cień" :)
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 2. Data: 2012-11-09 20:56:36
    Od: <7...@2...205636.invalid> (Tom N)

    "Rafał \"SP\" Gil" w

    > http://www.tvn24.pl/potracony-na-pasach-ma-zlamana-n
    oge-i-uraz-kregoslupa,287660,s.html

    > Na filmiku widok perfekt. Auto staje, kulturka. Pieszy gestem
    > dziękuje ...

    Nie widać tego że auto staje, powiedziałbym, że zwalnia na tyle, żeby pieszy
    mógł spokojnie przed nim przejść, i nie musiało się zatrzymać... Niestety...

    > i zakłada że inni użytkownicy drogi zachowają się tak samo :)

    ... pieszy lezie przez pasy patrząc w prawo, pomimo, że są dwa pasy z lewej.
    Obydwa manewry (tego na prawym pasie i pieszego się idealnie zgrały, ale...

    > Widziałem takie akcje wielokroć (jednak bez tak spektakularnego
    > wykończenia) ...

    Zamknąłeś oczy, czy po piwo do schowka sięgałeś? ;-)

    > "widziałem orła cień" :)

    To tak jak te dziennikarzyny z TVN24:
    "29-letni kierowca chciał wyprzedzić auto, które zatrzymało się przed
    przejściem dla pieszych, by przepuścić młodego chłopaka [...]
    Wypadek uchwyciła kamera sklepowego monitoringu"

    Gdyby nie film, na którym widać, że ten na prawym pasie zatrzymał się już po
    uderzeniu w pieszego przez tego na lewym pasie, a pomiędzy "rąsią" pieszego
    i uderzeniem w niego było naciśnięcie hamulca i puszczenie hamulca przez
    tego na prawym pasie, to bym może uwierzył, że się autor pomylił i o
    omijaniu auta chciał napisać...

    A tak, to widać ilu koniowalinów po drodze się porusza -- od 23 sekundy
    zwłaszcza -- ulotnili się w imię wyższej konieczności, czy wiedzieli, że
    nagranie będzie?

    A jedna z pań to nawet szybciutko czapeczkę (może trzewik), zebrała, w celu
    rozmycia?...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2012-11-09 21:04:30
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 09.11.2012 19:54, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
> [...]
    >

    > Na filmiku widok perfekt. Auto staje, kulturka. Pieszy gestem dziękuje
    > ... i zakłada że inni użytkownicy drogi zachowają się tak samo :)

    Z tego właśnie pwodu nie przepuszczam dzieci na przejściach jak jedzie
    coś z przeciwka*. Ostrożnie, ale przejeżdżam, bo kilkukrotnie widziałem
    jak to ktoś się zatrzymywał i dzieciaki szalonym pędem przebiegają przez
    drogę nie patrząc co się dzieje na drugim pasie.

    *ofkors nie tyczy się jak ten z przeciwka/na drugim pasie się zatrzymał..

    OT

    Ostatnio (bezskutecznie zresztą) zgłaszałem na policji jak to pod jedną
    ze szkół rodzice radośnie wypuszczają dzieciaki z samochodów tuż przed
    przejściem. Jeden pacan zatrzymuje się przed przejściem, a inny pacan go
    wyprzedza. Rzecz dzieje się codziennie o 7:55 rano, gdzie to jest
    największe zagęszczenie dzieciaków na tym przejściu... Macie jakiś
    pomysł co z tym zrobić jak policja nie chce się tam o tej godzinie
    ustawić i "pouczyć" kilku rodziców?

  • 4. Data: 2012-11-09 21:17:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-09 20:56, (Tom N) pisze:
    > "Rafał \"SP\" Gil" w

    oge-i-uraz-kregoslupa,287660,s.html

    > Nie widać tego że auto staje, powiedziałbym, że zwalnia na tyle, żeby pieszy
    > mógł spokojnie przed nim przejść, i nie musiało się zatrzymać...

    Do tego miejsca ok - pasy. widoczne z daleka, oznakowane..

    > Niestety...

    Cóż, jak widać kultura (i szacunek do przepisów) była w porządku.

    > ... pieszy lezie przez pasy patrząc w prawo, pomimo, że są dwa pasy z lewej.
    > Obydwa manewry (tego na prawym pasie i pieszego się idealnie zgrały, ale...

    Wiesz, skoro z lewej w zasadzie stoją... Standard...

> [...]
    >
    > A tak, to widać ilu koniowalinów po drodze się porusza -- od 23 sekundy
    > zwłaszcza -- ulotnili się w imię wyższej konieczności, czy wiedzieli, że

    Napisz - jaki jest sens rozdrabniania koniowalina na drobne? Ja mam w
    poważaniu lokalne animozje. Ile osób na grupie wie co to jest
    bezpieczeństwo, szacunek, kultura?

    Będziesz musiał długo szukać.

  • 5. Data: 2012-11-09 23:03:43
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    > Na filmiku widok perfekt. Auto staje, kulturka. Pieszy gestem dziękuje
    > ... i zakłada że inni użytkownicy drogi zachowają się tak samo :)
    Dla mnie to wtargniecie pieszego na jezdnię przy nie zachowaniu
    szczególnej ostrożności. Wymusił hamowanie na tym czerwonym aucie, w
    konsekwencji na finał trafił na takiego samego fiuta jak on, tylko że
    tamten był w aucie.
    Szmatławcy z tvn odpowiednio przerabiają to na słuszny z wolą wiodącej
    partii pasztet.
    Zaczyna się akcja zdobywania poklasku dla zmiany przepisów.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 6. Data: 2012-11-09 23:05:51
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-09 23:03, Krzysztof 45 pisze:
    > Dla mnie to wtargniecie pieszego na jezdnię przy nie zachowaniu
    > szczególnej ostrożności.

    No bez jaj... Ja rozumiem wrogość, ale bądź obiektywny.

  • 7. Data: 2012-11-09 23:06:16
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    > http://www.tvn24.pl/potracony-na-pasach-ma-zlamana-n
    oge-i-uraz-kregoslupa,287660,s.html

    [..]Ostatnio miałem samobójcę - mokra nawierzchnia, widzę że klient się zbliża
    do przejścia, na "zadku" trochę samochodów i hamowanie jest ryzykowne, a ten na
    pasu ... na szczęście nikt mnie nie pocałował, a pana też nikt na maskę nie zgarnął.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2012-11-09 23:42:14
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

> [...]
    > partii pasztet.
    > Zaczyna się akcja zdobywania poklasku dla zmiany przepisów.

    Pieszy wtargnął na jezdnie na przejściu dla pieszych... no musisz mieć
    jakieś zabójcze IQ... Ty wiesz co to jest przejście dla pieszych?
    Pogooglaj co oznaczają takie pseczki białe na jezdni...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2012-11-09 23:43:55
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2012-11-09 23:06, Przemysław Gubernat pisze:
> [...]
    > pasu ... na szczęście nikt mnie nie pocałował, a pana też nikt na maskę nie

    On ma pierwszeństwo na pasach, a ty obowiązek dostosowania prędkości do
    warunków an drodze...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2012-11-09 23:51:51
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2012-11-09 23:43, Mikołaj Tutak pisze:

    > On ma pierwszeństwo na pasach, a ty obowiązek dostosowania prędkości do warunków
    > an drodze...

    Oczywiście masz rację.... wskocz mi przed maskę gdy mam do ciebie 10-20m.
    To już chyba wymuszenie ??