  • Data: 2009-09-02 18:16:49
    Temat: Re: Niedzielni kierowcy
    Od: fv <f...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    gildor pisze:
    > 100m, różnica prędkości, różnica szerokości pojazdów. widzisz? ze 100m
    > robi się 10m. puszka zjeżdża powoli na środkowy, a ten zapierdala
    > dojeżdżając do puszki, udając, że przecież on już był na tym pasie, wiec
    > spierdalaj z niego, tępy huju ;)

    Ja ten tekst inaczej zrozumiałem. Nadal inaczej go rozumiem. Może
    podświadomie założyłem, że wycofanie się z manewru oznaczało wyłączenie
    kierunkowskazu? Może nie widzę w pierwotnym tekście informacji o
    jednoczesnej zmianie pasa przez dwa pojazdy? Ja to rozumiem tak, że
    kierowca puszki chciał wjechać na pas zajęty już przez motocykl.

    Ale jeśli ty tak rozumiesz opisaną sytuację, to rozumiem czemu masz do
    mnie pretensje.

    Przy takiej sytuacji jak opisujesz, nie mam nic do powiedzenia. Puszkasz
    ma słuszne pretensje tyle. Bo trzeba być debilem żeby się motocyklem
    pchać na puszkę z włączonym kierunkiem a już tym bardziej wymuszając na
    niej pierwszeństwo.

    A co do opisanych sytuacji gdzie miałeś uwagi do kierunkowskazu: Nie
    umiem się doszukać w pierwotnym tekście informacji na ten temat.
    Przyznaję, że założyłem, że wyłączył.

    Co więcej, powinien był wyłączyć i jeśli nie wyłączył to niech się nie
    dziwi że trąbią. A jak się dziwi, to kiedyś mu dostawczak po boku auta
    przeleci. Kierunkowskaz nie służy do zagradzania drogi i robienia sobie
    miejsca tylko do informowania o _próbie_ podjęcia manewru.

    W tym konkretnym przypadku mogło się tak zdarzyć, że nie zdążył wyłączyć
    bo zdołał tylko machnąć kierownicą w prawo. Jeśli motocyklista już był
    na pasie na który puszka zmieniała, to taka sytuacja nazywa się
    wymuszeniem pierwszeństwa.

    Przepraszam jeśli kogoś uraziłem.

    --
    fv