    From: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Niedrogie uzywane body do uzycia z obiektywami M42
    Date: Sat, 17 Nov 2012 19:50:26 +0100

    Karol Piotrowski wrote in
    <news:8d0335d5-1813-440f-866f-efcb618f8aa0@bq2g2000v
    bb.googlegroups.com>
    > A nie zlamie mi sie to malenstwo, jak podlacze do niego jakies 135/2 i
    > przykrece do statywu?

    Niektore redukcje maja stopke umozliwiajaca zamocowanie na statywie.
    www.afe.pl/adapter-z-sony-nex-na-canon-eos-ef-ef-s-m
    ocowanie-1-4.html

    Wada NEX-3 jest niewygodna obsluga (parametry ekspozycji znacznie szybciej
    zmienia sie w lustrzankach z normalnymi przyciskami, a nie podczas
    grzebania w menu) oraz brak mozliwosci wyzwolenia przez wezyk spustowy lub
    pilota (NEX-5 obsluguje pilota).

    Ma za to chyba lepsza matryce od starszych lustrzanek (warto porownac na
    www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Rati
    ngs ).
    Jest znacznie lzejszy i kosztuje ok 500zl.

    Jak juz mowilem, sam w lustrzance uzywam tylko wizjera, nie lubie kadrowac
    LV, jednak przy manualnym ustawieniu ostrosci LV jest znacznie
    dokladniejsze. Jesli chcesz stosowac aparat tylko z manualnymi szklami,
    brak wizjera jak dla mnie nie stanowi zadnej wady.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info