  • 1. Data: 2013-09-19 07:03:09
    Temat: Niedrogi procesor Intela?
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Jaki wybrać na sockecie 1155, aby był nie za drogi a jednocześnie dość
    nowoczesny?

  • 2. Data: 2013-09-19 10:09:01
    Temat: Re: Niedrogi procesor Intela?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote in message
    > Jaki wybrać na sockecie 1155, aby był nie za drogi a jednocześnie dość
    > nowoczesny?

    najpierw oszacowac swoj maksymalny budzet
    potem okreslic co potrzebujesz (gpu, podkrecanie, etc.)
    a na koniec i tak wybrac ta z najwiekszymi cyc... wroc, najdrozszy ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2013-09-22 20:42:54
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki wybrać na sockecie 1155, aby był nie za drogi a jednocześnie dość
    > nowoczesny?

    Może Intel Celeron G1620T, Dual Core, 2.40GHz, 2MB,?
    W tym przypadku myślę, że 64-bitowość jest oczywista, nawet o tym nie
    wspominają

  • 4. Data: 2013-09-22 21:02:49
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może Intel Celeron G1620T, Dual Core, 2.40GHz, 2MB,?

    Nie warto dopłacać za "T" w nazwie. Zwykły G1610 będzie i szybszy i tańszy
    od tego 1620T, a pobór prądu i tak ma wystarczająco mały.

    > W tym przypadku myślę, że 64-bitowość jest oczywista, nawet o tym nie
    > wspominają

    Ostatnie procesory bez 64-bit wyszły ze sprzedaży z 8 lat temu.

  • 5. Data: 2013-09-22 21:06:37
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > Może Intel Celeron G1620T, Dual Core, 2.40GHz, 2MB,?
    > W tym przypadku myślę, że 64-bitowość jest oczywista, nawet o tym nie

    Literka T - parę groszy różnicy, na prądzie się oszczędzi 35W zamiast 55W

  • 6. Data: 2013-09-22 21:52:39
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie warto dopłacać za "T" w nazwie. Zwykły G1610 będzie i szybszy i tańszy
    > od tego 1620T, a pobór prądu i tak ma wystarczająco mały.

    A pamięć? Podobno obsługuje jeden typ 1333 taktowania. Moduły 8 GiB chyba
    podrożały przez pstatni tydzień, kiedyś można było nabyć poniżej 200 zł

  • 7. Data: 2013-09-23 22:04:39
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Literka T - parę groszy różnicy, na prądzie się oszczędzi 35W zamiast 55W

    Procesory "T" kupuje się nie dla oszczędności na prądzie (bo tu różnica w
    cenie między T, a non-T jest nieraz większa niż zaoszczędzi się na zasilaniu
    tego CPU przez kilka lat; pomijając już że te 20W to nieraz na płycie
    głównej można stracić jak się weźmie prądożerną; inna rzecz że i non-T można
    underclockować i undervoltować do poziomu gdy różnica w stosunku do T to
    będzie już tylko kilka watów), ale dla cichości (mozliwość zastosowania
    pasywnego chłodzenia).
    Alternatywnie możesz trochę poczekać, jeszcze w tym roku mają wyjść Celerony
    na LGA1150, będą jeszcze oszczędniejsze niż na LGA1155.

  • 8. Data: 2013-09-23 23:06:17
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    > Alternatywnie możesz trochę poczekać, jeszcze w tym roku mają wyjść
    > Celerony na LGA1150, będą jeszcze oszczędniejsze niż na LGA1155.

    Właśnie kupiłem płytę Gigabyte GA-H77M-D3H, dobrze było by mieć procesor Ivy
    Bridge. Z tego co widzę, niektóre procesory są bardzo tanie, źle że akurat
    trafiłem na moment, gdy DDR3 drożeje. Minimalnie potrzeba 8 giga w jednej
    kości by w ciągu lat rozbudować do 32 giga i moze procesor wymienić

  • 9. Data: 2013-09-27 18:54:59
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > Jaki wybrać na sockecie 1155, aby był nie za drogi a jednocześnie dość
    > nowoczesny?

    Jaka różnica jest między Celeronami a Pentiumami? np. G2020,G840,G630, czy
    Celerony to zubożona wersja, czego nie mają, choć mają dual-core?

  • 10. Data: 2013-09-27 20:19:12
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 27-09-2013 o 18:54 Borneq napisał na pl.comp.pecet:

    > Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaka różnica jest między Celeronami a Pentiumami? np. G2020,G840,G630,
    > czy Celerony to zubożona wersja, czego nie mają, choć mają dual-core?

    Jaka może być różnica? Celerony są mniej wydajne. Czym się różnią od
    Pentiumów? Przede wszystkim są wykastrowane z "keszu". Według mnie są
    nieopłacalne. W granicach ciut ponad dwie stówy można nabyć Pentiuma
    G2030 i to jest pierwszy procesor którego się opłaca kupić, ponieważ
    różnica w cenie wynosi kilkanaście złotych.
    A tutaj lektura :)

    http://pclab.pl/art54007.html

    --
    WiesłaW