  • 31. Data: 2011-12-26 21:39:42
    Temat: Re: Niech żyją smartfony i naviexpert
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-26 21:27, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 26 Dec 2011 20:11:51 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)
    > Kazda siec ma swoje biale plamy ... no i wlasnie, zabladzi czlowiek w lesie
    > i NE mu nie pomoze :-)

    No ba - tyle, że to nie NE, a problem zasięgu sieci.

    > Niebezpieczne troche, przyznaje, ale przeciez dozwolone :-)

    Nie bardzo. Raczej wprost nie jest zabronione. Falandyzujesz.

    > A wiesz ze czesto nie .. troche sie jednak po kraju pojezdzilo, i czasem
    > wiadomo ktora droga trzeba jechac gdzies daleko, a nawigacja sie dostosuje
    > w trasie. No i wiadomo ze do Olsztyna jest z Wrocka ~200km a nie 700 :-)

    Skoro tak, to bez jaj - sam sobie zaprzeczasz.

    > Bardziej sprawdzam ktoredy mnie prowadzi .... ale na tym malutkim ekraniku
    > niewiele widac :-P

    Czy ja wiem? Widać chyba wystarczająco, a jak ktoś myśli to taka
    nawi raczej nie wyprowadzi w powietrze.

    > Aczkolwiek pare razy sie przejechalem na wlasnej zarozumialosci.

    LOL - w którą stronę? Moja żonka twierdzi, że często jestem odporny
    na "sugestie" nawigacyjne.

    > No i wlasnie wtedy klne NE. Zakaz wiec nie skrecamy, jedziemy dalej, a on
    > "liczy", liczy i mowi skrec w ta ulice ktora byla 50 metrow temu.

    Nieprawda - takie zachowania ma w sytuacji, kiedy jest błąd w mapach.
    Sam mam tak pod domem :)

    > Te z lokalnymi mapami sa jednak szybsze i daja rade.

    Pozwolę sobie jednak na polimeryzację ;)

  • 32. Data: 2011-12-26 22:13:39
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > No ładnie bym z torbami poszedł z Navicośtam teraz niedawno, jak zmuszony
    > byłem jeździć 800km po Francji na smartfonie.
    > 'Sygic: GPS Navigation' świetnie sobie poradził, offline.
    > A co do dodatkowych urządzeń... w środku Paryża popołudniu w gąszczu
    > uliczek gdzie pasów ruchu jest tyle co się aut zmieści obok, podczas
    > namierzania jak tu się ustawić żeby odpowiednio skręcić zadzwonił
    > telefon...

    A i jeszcze taki drobiazg - w nawigacji Becker mam TMC :)

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2011-12-26 22:20:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin J.F.

    > To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne. A do smartfona i tak
    > trzeba mieć jakiś pakiet danych.

    Względnie zamiast smartfona z czymś badziewnym mieć pda z porządnym systemem
    operacyjnym.
    Funkcje te same, za to lepiej wykonane.

  • 34. Data: 2011-12-26 22:28:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-26 22:20, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Względnie zamiast smartfona z czymś badziewnym mieć pda z porządnym
    > systemem operacyjnym.
    > Funkcje te same, za to lepiej wykonane.

    Tylko że samrtfona z Androidem można kupic za bardzo rozsądne pieniądze
    i będzie miał niezłe parametry. PDA to zazwyczaj windows mobile a
    windows mobile przy androidzie to zabawka... I wgranie androida w
    miejsce WM nie jest takie proste i nie działa tak jakbyśmy chcieli

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 35. Data: 2011-12-26 22:30:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-12-2011 21:36, J.F. pisze:

    > Ja akurat mam nokie, i po zablokowaniu transmisji danych wcale nie jest
    > taka szybka.
    > No i mam wrazenie ze z transmisja to nie dlatego byla szybka ze "assisted",
    > tylko ustalala pozycje najpierw na podstawie sieci GSM.

    Ja testuje programem GPS Test - wyłączasz transfer, odhaczasz CLEAR AGPS
    i patrzysz jak szuka;>

    --
    Paweł

  • 36. Data: 2011-12-26 22:33:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko że samrtfona z Androidem można kupic za bardzo rozsądne pieniądze i
    > będzie miał niezłe parametry.

    I kompletny brak porządnego softu do nawigacji.

    >PDA to zazwyczaj windows mobile a windows mobile przy androidzie to
    >zabawka...

    Gdyby nie było dokładnie odwrotnie, to miałbyś rację.

    >I wgranie androida w miejsce WM nie jest takie proste i nie działa tak
    >jakbyśmy chcieli

    Ja tam żałuję, że WM nie da się wgrać w miejsce androidów wszelkiej maści,
    byłaby kupa fajnego i taniego sprzętu do używania.

  • 37. Data: 2011-12-26 22:54:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-26 22:33, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > I kompletny brak porządnego softu do nawigacji.

    > Gdyby nie było dokładnie odwrotnie, to miałbyś rację.

    To powiedz co jest takiego wspaniałego w WM?
    Od kilku lat używam F-S N560 z różnymi frimware-ami od 5.0 do 6.5 i dla
    mnie to jest kaszana całkowita. Softów użytkowych praktycznie nie ma. A
    jeśli już to jakieś półprodukty. Owszem softów nawigacyjnych jest dużo
    ale co z tego jak zazwyczaj SIRF nie ma odpowiednich sterowników i
    chodzi jakby chciał ale nie mógł. (tu akurat przypadek F-S)

    Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilość jakich
    tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.
    I właśnie użyteczność WM w porównaniu do Androida jest słaba.

    > Ja tam żałuję, że WM nie da się wgrać w miejsce androidów wszelkiej
    > maści, byłaby kupa fajnego i taniego sprzętu do używania.

    Używania do czego?
    Do nawigacji?
    To po cholerę kupujesz sprzęt zaawansowany za duże pieniądze jak byle
    gówno z biedronki po rozblokowaniu win CE łyka większość znanych
    aplikacji nawigacyjnych i ma dobrze wysterowany SIRF?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 38. Data: 2011-12-26 23:35:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:54:28 +0100, Lewis napisał(a):

> [...]
    > ale co z tego jak zazwyczaj SIRF nie ma odpowiednich sterowników i
    > chodzi jakby chciał ale nie mógł. (tu akurat przypadek F-S)

    A sa w ogole jakies potrzebne ? Ja tam co prawda mam tylko akire, ale gps
    to tam normalnie wysyla dane nmea w port (stad tez watpliwosci co do wiecej
    aplikacji naraz).

    > Na androida natomiast softów użytkowych jest niezliczona ilość jakich
    > tylko chcesz, gorzej z nawigacyjnymi.
    > I właśnie użyteczność WM w porównaniu do Androida jest słaba.

    A te softy to naprawde uzytkowe ? Bo mam jeszcze nokie - i tam jest
    kiepsko. Ale akurat nawigacja w cenie.

    A nie wiem czy sie nie da, czy tylko nie umiemy.

    > To po cholerę kupujesz sprzęt zaawansowany za duże pieniądze jak byle
    > gówno z biedronki po rozblokowaniu win CE łyka większość znanych
    > aplikacji nawigacyjnych i ma dobrze wysterowany SIRF?

    O to to to :-)
    Ale one sa duze, baterie symboliczna, i nie sa telefonem, ani PDA :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-12-26 23:57:41
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-26 23:35, J.F. pisze:

    > A sa w ogole jakies potrzebne ? Ja tam co prawda mam tylko akire, ale gps
    > to tam normalnie wysyla dane nmea w port (stad tez watpliwosci co do wiecej
    > aplikacji naraz).

    W N560 problem ze sterowaniem SIRF jest na tyle duży że trzeba go
    wspierać softwarowo, przy seryjnym sofcie złapanie fixa to nieraz kilka
    minut nawet do 10, przy odpowiednich firmware i aplikacjach z danymi o
    rozmieszczeniu satelit udaje się to skrocić do 1-1.5min, podczas gdy
    jakaś prosta nawigacja za 200zł łapie fix w 20s.

    > A te softy to naprawde uzytkowe ? Bo mam jeszcze nokie - i tam jest
    > kiepsko. Ale akurat nawigacja w cenie.

    Zależy co rozumiesz przez użytkowe i do czego potrzebujesz urządzenia
    mobilnego.
    Obsługa allegro, bankowości elektronicznej, poczty e-mail, google mail,
    różnego rodzaju aplikacje multimedialne itp...

    > O to to to :-)
    > Ale one sa duze, baterie symboliczna, i nie sa telefonem, ani PDA :-)

    Co do baterii to PDA zazwyczaj też nie grzeszą żywotnością na baterii.
    Duże? Większość tanich to około 3.5"

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 40. Data: 2011-12-26 23:59:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 22:30:23 +0100, DoQ napisał(a):

    > Ja testuje programem GPS Test - wyłączasz transfer, odhaczasz CLEAR AGPS
    > i patrzysz jak szuka;>

    Ale to wiem ze dlugo.
    Ciekawi mnie na ile AGPS naprawde przyspiesza start.

    Teoretycznie moze skrocic czas z 30-60s do kilku, bo odbiornik nie musi
    czekac na aktualny almanach, ale start czesto trwa dluzej, wiec nie w tym
    problem.

    J.