  • 91. Data: 2011-12-29 09:50:11
    Temat: Re: Niech żyją smartfony i naviexpert
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-12-28 22:38, J.F. pisze:

    > a) ale wtedy nie masz informacji o korkach :-)

    >Masz, ale nie bieżącą. Zresztą poza granicami Polski to i tak
    >dyskusyjne.
    A sprzed 3 dni to nie informacja :-)

    No i jeszcze jak wrocic i jak sobie radzic na miejscu ... no, jednego
    prepaida mozna kupic :-)

    >Tak szczerze to nie wiem na jak długim, ponieważ zawsze zjeżdżałem
    >w trakcie, ale jak sobie teoretyzujemy :)

    >Wyłączyć? Miałem włączoną i działało. No, ale nie dojechałem w ten
    >sposób do Hiszpanii :)

    O ile informacje o trasie moga byc dosc zwiezle, to mapki okolic
    przejazdu juz na pewno nie.
    Na dlugo ich nie starczy :-)

    > d) to dziala do pierwszego zjechania z wyznaczonej trasy. A tych
    > zjazdow
    > troche bedzie - tankowania, posilki, hotele :-)
    >Wyłączyć przed zjazdem, włączyć po powrocie.

    I to zadziala ? Czy zaraz po wlaczeniu bedzie pusto i transmisja
    absolutnie niezbedna ?

    > w sumie to nie wiem - jesli nie bedzie lacznosci i wrocimy na stara
    > trase,
    > to bedzie kontynuowal ?
    >Jeżeli odczyt z GPS będzie zgodny z mapą - tak, przynajmniej w
    >teorii.
    >W praktyce też tak działa, tylko nie wiem na jakim dystansie i jak
    >długo :)

    Moze kiedys sprawdze, bo troche powatpiewam. Niby rozsadne, ale jak
    juz sobie wysle do serwera prosbe o przeliczenie trasy, to nie wiem
    czy nie poczeka na odpowiedz..

    J.

  • 92. Data: 2011-12-29 11:00:11
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 29 Dec 2011 00:44:33 +0100, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >To jakiś żart - ja byłem świadkiem pytania jak wykonać rozmowę
    >telefoniczną z Motoroli d160 (mój pierwszy telefon a pytającym byłem ja
    >:) ).

    Tak BTW Motki d160, to tam wielkim wyzwaniem było skasowanie SMSa. W
    instrukcji nie było to opisane, sam pytałem się o to na
    pl.misc.telefonia.gsm :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 93. Data: 2011-12-29 11:20:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-12-2011 16:30, r...@k...pl pisze:

    > A jednak żartujesz :).

    Nie, "chińskie" nawigacje wcale nie mają jakichś wypasionych odbiorników
    - albo po prostu mają słabe oprogramowanie. Mam jeszcze prosty model
    Garmina (oidp C330), ten ma wyraźnie lepszy i zbiera porównywalnie
    szybko i dokładnie jak mój tel.

    --
    Paweł

  • 94. Data: 2011-12-29 11:20:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-12-2011 09:35, Arek pisze:

    > Spokojnie to Doku on już tak ma.

    Mimo wszystko daleko ci jeszcze do miana wrzodu na dupie.

    --
    Paweł

  • 95. Data: 2011-12-29 11:24:19
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 29 Dec 2011 11:20:00 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >- albo po prostu mają słabe oprogramowanie. Mam jeszcze prosty model
    >Garmina (oidp C330), ten ma wyraźnie lepszy i zbiera porównywalnie

    Wyłącz A-GPS, wyłącz pobieranie efemeryd, wyzeruj GPSa i łap fixa.
    Wtedy ten super chip pokaże, jak mało potrafi.
    Stara, chińska Akira łapała fixa w 20 sekund. HTC, z wyłączonymi
    "polepszaczami" potrzebuje na to około minuty. Sony Xperia X10
    podobnie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 96. Data: 2011-12-29 11:26:27
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-12-2011 11:24, jerzu pisze:

> [...]
    > Stara, chińska Akira łapała fixa w 20 sekund. HTC, z wyłączonymi
    > "polepszaczami" potrzebuje na to około minuty. Sony Xperia X10

    Było w tym wątku, czytaj uważniej :)

    --
    Paweł

  • 97. Data: 2011-12-29 11:51:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jerzu,

    Thursday, December 29, 2011, 11:24:19 AM, you wrote:

> [...]
    > Stara, chińska Akira łapała fixa w 20 sekund. HTC, z wyłączonymi
    > "polepszaczami" potrzebuje na to około minuty. Sony Xperia X10

    A stary Mio 10 minut a w czasie jazdy w ogóle nie złapie. A to
    SirfStarIII. W mieszkaniu nie lapie w ogóle.

    Sony Xperia X10 MiniPro żony łapie fixa rewelacyjnie, nawet w
    mieszkaniu. I pokazuje pozycję zaskakująco dokładnie. Samsung łapie
    fixa w mieszkaniu długo a jak go złapie, to pozycja sie ustala
    kilkadziesiąt sekund - najpierw sobie biega wokół domu. Uprzedzając:
    mówię o ustalanie pozycji na podstawie GPS a nie na podstawie WiFi
    przez GógleMaps.

    Swoja drogą - po co miałbym wyłączać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 98. Data: 2011-12-29 12:16:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 29 Dec 2011 11:51:44 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Swoja drogą - po co miałbym wyłączać rzeczy, które ułatwiaja mi życie?

    Jak mamy porówywać "chińskie zabawki" z nowym sprzętem, to dajmy temu
    nowemu się wykazać bez "polepszaczy".
    A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
    podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
    sprawdzałem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 99. Data: 2011-12-29 12:21:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jerzu,

    > Jak mamy porówywać "chińskie zabawki" z nowym sprzętem, to dajmy temu
    > nowemu się wykazać bez "polepszaczy".

    Ale nie rozumiem, po co? Przeciez używasz tego w rzeczywistych
    warunkach. I to w rzeczywistosci potrzebujesz szubkiego fixa - Mio nie
    ma ulepszaczy i po długiej przerwie łapie fixa 10 minut - ocipieć można.

    Ulepszacze są po to, żeby to przyspieczyć - dla naszej wygody
    właśnie. Lubisz się umartwiać? Załóż włosienicę...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 100. Data: 2011-12-29 14:43:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-12-2011 12:16, jerzu pisze:

    > A tak BTW - Akira łapała u mnie w domu sygnał w domu bez problemu,
    > podobnie jak tani moduł GPS Navibe. HTC tego nie potrafi. Xperii nie
    > sprawdzałem.

    Bo HTC ma raczej przeciętny ten odbiornik. Mam w domu Desire i Xperie
    Neo, po wyłączeniu dostępu do sieci i zresetowaniu AGPS przy HTC można
    zasnąć - Xperia łapie w tych samych warunkach bez problemu, a nawet
    lepiej bo potrafi w domu. Starsza MiniPro też to potrafiła. W zasadzie
    nawet się zastanawiam na czym polega fenomen marki HTC, przeciętne
    multimedia, przeciętny odbiornik GPS, krótki czas działania...

    --
    Paweł