eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiech to c... strzeli - spierdzielil caly gaz z butli! › Re: Niech to c... strzeli - spierdzielil caly gaz z butli!
  • Data: 2011-06-25 11:24:20
    Temat: Re: Niech to c... strzeli - spierdzielil caly gaz z butli!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 24 Jun 2011 10:17:27 +0200, Alexy wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Jest w tym maly problem - niektorzy twierdza ze jednak ma wyzsza
    >> temperature zaplonu, o czym ma swiadczyc i wieksza wrazliwosc na stare
    >> kable, i zapalanie zimnego silnika na benzynie.
    >> Musze przyznac ze ponizej -20 naprawde trudno zapala na gazie ..
    >
    >Dałeś bardzo złe porónanie, ponieważ na LPG nie ma problemu zapalić nawet
    >przy -30stC. Problemem jest, żeby odparować LPG i dostarczyć do układu

    problem jest. Mialem to wiem :-)

    >spalania w postaci gazu. Jak wiadomo LPG zamieniając się w gaz pobiera duże
    >ilości ciepła, a to ciepło pochodzi z ukłądu chłodzenia. Próbując odpalić
    >samochód na gazie w takim mrozie po prostu zamarza płyn chłodniczy w
    >parowniku, a LPG przestaje być odparowywany.

    Dlaczego mialby zamarznac ? Przeciez z chwila odpalenia obieg dziala,
    i nawet zaczyna sie podgrzewanie plynu.

    >Tak więc nieprawdą jest, że w zimie odpala się na benzynie dlatego, że gaz
    >się nie chce zapalić, lecz dlatego, że LPG potrzebuje nagrzanego parownika,
    >aby mogła pracować cała instalacja LPG.

    przy -15 rusza bez problemow i nie potrzebuje.

    Owszem, zdarzaly sie takie sytuacje ze zapalil, po 200m zgasl i juz
    nie chcial zapalic .. to gdzies ponizej -15.

    >Wrażliwość na przewody oraz świece w przypadku gazu takze nie ma nic
    >wspólnego z problemem jego zapalenia.
    >Wynika to z tego, ze LPG spalając się wytwarza duże ilości pary wodnej i
    >wilgoci, a ta osiadając na elektrodach świec powoduje, ze część ładunku
    >spływa sobie po elektrodach zamiast tworzyć iskrę.

    Hm, benzyna tez wytwarza sporo.

    >>>W przeciwieństwie do LPG, benzyna w stanie ciekłym w ogóle się nie zapala.
    >>>Śmiało w takiej benzynie można zgasić zapaloną zapałkę, gdyby nie opary
    >>>benzyny, albowiem to właśnie one się zapalają,
    >>
    >> Ale opary sa nieuniknione i zapalek gasic w benzynie nie radze.
    >
    >Wszystko zależy od temperatury otoczenia. Przy odpowiednio niskiej
    >temperaturze benzyna zachowuje się jak olej napędowy przy normalnej
    >temperaturze otoczenia.

    Ale lato mamy - jest +25, asfalt nawet +50.

    >> A do zapalenia oparow wystarcza jedna iskierka ze swiecy zaplonowej
    >To jeszcze musisz wymyślić jak zrobić ukłąd, który w chwili rozszczelnienia
    >zbiornika z benzyną bardzo szybko wyjmie świece zapłonowe w czasie, kiedy
    >jeszcze pracuje silnik i spowoduje bez[pieczne zapalenie się benzyny
    >zapobiegając większej tragedii, takiej jak w Hiszpanii ;)

    Ale ja tylko o wrazliwosci benzyny.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: