  • Data: 2012-03-06 00:44:56
    Temat: Re: Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On 05 Mar 2012 23:01:37 GMT, to wrote:

    > begin Tomasz Pyra

    > Moim zdaniem żadnego dylematu tu nie ma. W Polsce nie ma obowiązku
    > puszczania pieszych stojących przy przejściu i nie ma takiego zwyczaju,
    > więc wychodzenie przez szereg to stwarzanie zagrożenia, bo mało kto się
    > tego spodziewa. Jak chcesz być taki uprzejmy to na drodze, gdzie jesteś
    > jedynym pojazdem w zasięgu wzroku.

    Nie jest to tam takie proste, bo pasy są trzy - prawy do skrętu w prawo,
    środkowy i lewy do jazdy prosto.

    Prawym mało kto jeździ, więc pieszy od niego zaczyna i tu już jest na
    przejściu i ma pierwszeństwo.

    Jadę środkowym, widzę go i chętnie mu ustąpię pierwszeństwa, ale widzę też
    że lewym pasem jedzie sobie ktoś około 120km/h (no bo to droga
    dwujezdniowa, czyli po polsku "autobahn" - to nic że w terenie
    zabudowanym).
    Albo widzę że samochód jadący dotychczas za mną środkowym na widok moich
    świateł stopu włącza lewy kierunek i zaczyna wyprzedzać (nagminne w tym
    miejscu - mniej spostrzegawczy po prostu nie widzą tego przejścia).

    No i co tu robić żeby było mądrze?

    Z punktu widzenia prawa oczywiście grzecznie przepuścić pieszego, prosto
    pod nadjeżdżającego lewym pasem który radośnie mnie wyprzedzi/ominie.

    Tak z patentów tam ćwiczonych nieźle działa zajechanie drogi
    wyprzedzającemu (tyle że tu ryzykuję remont tyłu i to niekoniecznie na jego
    koszt), albo z kolei ucieczka na prawy pas, żeby wyprzedzający zobaczył
    pieszego - to chyba lepsze bo i pieszy i wyprzedzający mają szansę się
    zobaczyć. O ile akurat nikt nie jedzie prawym.

    Ogólnie to przejścia przez jezdnie o więcej niż 1 pasie ruchu do jazdy w
    każdą stronę to w Polsce koszmar - właśnie przez nagminne wyprzedzanie i
    omijanie przed przejściem.

    Chyba nie ma tam innej rady niż światła, ale jak się dowiedziałem były
    rozważane, ale jest za mały ruch pieszych.