  • Data: 2012-03-05 14:48:55
    Temat: Re: Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie?
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jj28i3$1cob$1@news2.ipartners.pl...

    > Byłem świadkiem bardzo niebezpiecznego zachowania, wykonanego z pełną
    > premedytacją, i przy realnym narażeniu życia postronnej osoby.
    > Pierwszy raz w życiu mam ochotę zgłosić to, w trosce o życie tych, których
    > ten debil może spotkać jeszcze na swej drodze. Pamiętam markę, kolor
    > i prawie cały numer rejestracyjny.
    >
    > Jak to zrobić skutecznie i najmniej się nachodzić (Komistriat?
    > Wydział ruchu drogowego? Osobiście, a może wystarczy mail?)
    >
    > PS postów zawierających inwektywy typu "kapuś" czy "donosiciel" nie będę
    > nawet komentował.

    Tylko i wyłacznie osobiście.
    Idziesz na komisariat (obojętnie gdzie) i zgłaszasz doniesienie o
    wykroczeniu drogowym.
    Składasz zeznanie, najlepiej żeby żona także zeznała.
    Jeżeli policja znajdzie drania, a ten nie będzie się chciał przyznać i
    zgodzić na ukaranie w trybie mandatowym to sprawa wędruje do sądu. W sądzie
    możesz wystąopić jako oskarżyciel posiłkowy. W tym celu sąd Cię powiadamia o
    terminie rozprawy oraz możliwości zgłoszenia uczestnictwa jako oskarżyciel
    posiłkowy. Jeżeli nie odezwiesz się w określonym czasie 7 lub 14 dni
    (dokładnie nie pamiętam) i nie zgłosisz chęci wystąpienia jako oskarżyciel
    posiłkowy to tracisz ten przywilej i rozprawa odbywa się bez Twojego
    udziału. Po rozprawie otrzymujesz informację o jej odbyciu i ukaraniu lub
    odstąpieniu od ukrania. Jeżeli w sądzie wystąpią jakieś problemy to możesz
    zostać powołany na świadka, a sprawa zostaje odroczona do kolejnego terminu.
    Wtedy już jesteś zobowiązany się stawić na rozprawę i zeznawać. Jednak
    bardzo rzadko się to zdarza i zazwyczaj kończy się po pierwszej rozprawie
    ukaraniem.