eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 02 Oct 2015 00:36:03 +0200
    From: _Michał <m...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    References: <0...@g...com>
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 151001-2, 2015-10-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 35
    Message-ID: <560db554$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-70-253-146.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1443738964 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8378 89.70.253.146:56905
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569497
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote:
    > Witam grupe
    > Jechalem sobie dzis rano do pracy okolo 80 km/h, prawym pasem na dwupasmowce (w
    Irlandi). Nagle zarzucilo mi samochodem na lewo tak, ze prawie wjechalem w bok
    smochodu ktory jechal obok mnie. Przez chwile pomyslalem, ze sie cos w zawieszeniu
    urwalo i lewe kolo stoi bokiem, ale nie to okazalo sie byc przyczyna. Po kilku
    sekundach walki z samochodem wszystko wrocilo do normy a komputer wyswietlil radosny
    komunikat "Awaria ESP, zglos sie do mechanika".
    > Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie
    kolo bez zadnego powodu.
    >
    > Czy wiecie moze jak to jest, ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie
    powoduje wypadek, zamiast sie po prostu wylaczyc? Slyszal ktos kiedys o czyms takim?
    Co tam wogole moglo sie zepsuc i jakie sa orientacyjne koszty naprawy ESP?
    > Saab 9-3 1.8T, 2004 rok
    > Pozdrawiam
    > Furi

    W BMW, nawet bez psucia się systemy DSC (II) wariują :/

    mi wywalił tył przodem na prostym odcinku tylko dlatego że był lód na
    połowie (no i może też ze miałem gaz do dechy).

    Ale generalnie to mrugał sobie że ślisko, i tak mruga to ja trzymam
    gaz w podłodze, niech że w końcu przestanie się wydurniać.
    I w pewnym momencie przestał po czym było z 0.7 sekundy "pełnej pizdy"
    (silnik V12 - szybko wchodzi na obroty, bo lekki), po czy złapał że
    na lodzie ma koło to je UWAGA !!!!! zahamował !!! - czyli przeniósł
    całą moc na drugie koło (100% przyczepne, asfalt) przez mechanizm
    różnicowy (bo BMW nie reno i nie dają szpery!) co spowodowało 2 kopy
    w plecy takie mocne, i wywalenie tyłu do przodu.

    Oczywiście tego nie raczył skorygować... lol ;)

    A i jeszcze mają patent dla silników 4.4+l gdzie auto samo dodaje
    gazu - też czasami nie działa.

    Mam wrażenie spora część BMW po słupach to błędy w software.

    ---
    This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
    http://www.avast.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: