  • Data: 2015-09-14 09:26:31
    Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 12 Sep 2015 20:09:23 +0200, Tom N

    > Jaga z tyłu też delikatnie pociągnęło -- podłużny i poprzeczny uskok, a
    > mistrz jakby nigdy nic do zmiany pasa sie zabrał

    Ale są dwie różnice. Jag nie wjechał w uskok na hamulcu, po wyjeździe z
    "dziury" też hamulca nie dotknął i trochę w "płytszym" miejscu przejechał.

    Mimo tego tuż po przejeździe widać szarpnięcie auta w lewo, lecz w wyniku
    prawdopodobnie wcześniejszych różnic (albo lepszego programisty), obyło się
    bez konsekwencji.

    Dlatego jak widać dziurki, uskoki, czy zauważy się przejazd po różnych
    nawierzchniach to lepiej nie tykać ani hamulca ani gazu -- bo może być nie
    miło. Poza tym, ogólnie pierwszą rzeczą jaką robię po zajęciu pozycji za
    kierownicą i odpaleniu auta, to wyłączenie DSC (głównie chcę wyłączyć ASR
    ale za tym idzie też ESP).

    Nie zgadzam się natomiast, że te systemy to samo zło. Myślę, że gdyby żona
    miała chociaż ABS (ale ESP też by się pewnie przydał) w swoim złomku, to
    nie miałaby wypadku w zeszłym tygodniu...

    --
    Pozdor
    Myjk