  • Data: 2020-04-19 18:16:18
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Znaczy odmówił ładowania, czy aku było już całkiem martwe?
    >
    > W instrukcji nic nie wskazuje na to, żeby to był jakkolwiek inteligentny
    > sprzęt.

    Pisałem powyżej jaki to był przypadek.
    Podłączyłem akumulator, który nie kręcił rozrusznikiem,
    bo się rozładował - za długa przerwa w jeżdżeniu.
    W prostowniku nie ma żadnej regulacji - tylko klawisz ON/OFF.
    Jest ustawiony prąd ładowania 4,2A co wydało mi się dość
    prawidłowe dla rozładowanego akumulatora ok 45Ah.
    Podłączyłem i nie pamiętam dokładnie jak to się odbyło,
    ale na zapiętych przewodach do ładowania musiał pokazywać tyle, że
    pozostawiłem go
    ładującego się na ok 10 godzin. Ale nawet nie zaszumiał w środku
    ani się nie zagrzał a po tych 10 godzinach napięcie niby miał,
    bo pamiętam, że zdecydowałem się go znieść i zapiąć do samochodu
    ale nawet nie dygnął.
    Postanowiłem go zareklamować, bo chyba nie miał dwóch lat jeszcze
    i w sklepie go zdiagnozowali, że reklamacja jest bezsasadna, bo jest
    dobry, tylko muszę go naładować.
    Poprosiłem grzecznie, żeby to zrobili, bo mój prostownik sobie nie radzi
    i do dziś akumulator działa - choć już będzie miał pewnie ze 4 lata
    i przy takiej eksploatacji nie wróżę, że da radę przyszłą zimę przeskoczyć.